Guide

Avsluta/Ă„ngra abonnemang 💔

• 13 augusti 2018
  • 26 kommentarer
  • 151042 visningar
Avsluta/Ă„ngra abonnemang 💔
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1897 kommentarer

Hos hallon Ă€r du lika fri som ett bĂ€r i skogen. Du har varken bindnings- eller uppsĂ€gningstid och kan avsluta ditt abonnemang direkt frĂ„n soffan med ett par enkla klick. Om du bestĂ€mt dig för att lĂ€mna oss (💔) gör du sĂ„hĂ€r:

Först mÄste du logga in pÄ Mina sidor för att avsluta eller Ängra ditt abonnemang. Detta kan du göra genom att klicka hÀr eller surfa till www.hallon.se/logga-in.

⚠ Om ditt abonnemang Ă€r hĂ„rdspĂ€rrat pĂ„ grund av utebliven betalning kan du inte avsluta ditt abonnemang förrns vi mottagit den saknade betalningen.

Avsluta/Ă„ngra abonnemang

1) Klicka pÄ abonnemanget du vill avsluta/Ängra

Se exempel nedan:

2) Klicka sen pÄ "Abonnemang" och sen “Avsluta abonnemang”

Se exempel nedan:

3) Följ anvisningarna och ta chansen att ge feedback till oss varför du vĂ€ljer att avsluta ditt abonnemang. BekrĂ€fta sedan att du vill avsluta ditt abonnemang genom att klicka dĂ€refter pĂ„ “Avsluta abonnemang”

Se exempel nedan:

Klart! Ditt abonnemang kommer nu att avslutas vid nÀstkommande mÄnadsskifte. :broken_heart:

Vanliga frÄgor & svar

❔ Om jag avslutar mitt abonnemang inom Ă„ngerrĂ€tten, fĂ„r jag tillbaka mina pengar?
☑ Ja. Avslutar du ditt abonnemang inom 14 dagar frĂ„n köptillfĂ€llet gĂ€ller Ă„ngerrĂ€tten och du blir Ă„terbetalad till det kort som du betalade med inom 5 bankdagar. Avslutar du inom Ă„ngerrĂ€tten avslutas Ă€ven ditt abonnemang omgĂ„ende pĂ„ dagen.

❔ Varför avslutas mitt abonnemang inte pĂ„ dagen? Jag ska ju inte ha nĂ„gon uppsĂ€gningstid?
☑ NĂ€r du avslutar ditt abonnemang sĂ„ sker uppsĂ€gningen sista dagen i mĂ„naden. Det Ă€r för att du betalar för ditt abonnemang per innevarande mĂ„nad sĂ„ att du inte kastar pengar i sjön och kan anvĂ€nda abonnemanget under hela perioden du betalat för.

❔ MĂ„ste jag vara inloggad med bankID för att avsluta abonnemang?
❎ Nej, det gĂ„r bra att logga in med sin mejladress och lösenord för att avsluta abonnemang.

❔ Jag vill avsluta mitt abonnemang direkt pĂ„ dagen! Hur gör jag?
☑ Du kan alltid höra av dig till kundservice för att fĂ„ hjĂ€lp att avsluta ditt abonnemang omgĂ„ende pĂ„ dagen.
⚠ Obs! DĂ„ du betalat för abonnemanget mĂ„naden ut rekommenderar vi inte att avsluta sitt abonnemang pĂ„ dagen dĂ„ Ă„terstĂ„ende tid av mĂ„naden inte Ă„terbetalas.

❔ Om jag flyttar ut mitt nummer till en annan operatör, avslutas mitt abonnemang dĂ„?
☑ Ja, ditt abonnemang avslutas automatiskt nĂ€r du flyttar ut ditt nummer.
⚠ Vi rekommenderar att flytta ut sitt nummer sĂ„ sent i mĂ„naden som möjligt, sĂ„ man kan anvĂ€nda sitt abonnemang sĂ„ mycket som möjligt för vad man betalt för den mĂ„naden.

❔ Kan jag pausa mitt abonnemang istĂ€llet för att avsluta det?
☑ Ja, det kan du göra hos oss! Kika pĂ„ denna guide hĂ€r hur du byter till ett kontantkort istĂ€llet.

❔ Jag Ă€r anhörig till en som gĂ„tt bort och har abonnemang hos er. Hur avslutar jag abonnemanget?
☑ Vi beklagar verkligen sorgen och hjĂ€lper givetvis till att avsluta abonnemanget. Skicka ett mejl till kundservice med dödsattest sĂ„ hjĂ€lper dom dig vidare med detta.

26 svar

Hur kommer jag till mina uppgifter dÄ?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hur kommer jag till mina uppgifter dÄ?

Hej @Bobby84! :)

Du kommer till Mina uppgifter genom att logga in pÄ Mina sidor.
Hej

Om jag vill avsluta det den 8e en mÄnad DÄ?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hej

Om jag vill avsluta det den 8e en mÄnad DÄ?

DĂ„ kan du kontakta oss sĂ„ ordnar vi det, dock har du redan betalat för hela mĂ„naden. SĂ„ det Ă€r mest lönsamt för dig att ha abonnemanget aktivt hela mĂ„naden. 🙂
Hej jag vill byta abonnemanget och anvÀnda kontantkort. jag vill inte ha mer faktura och kommer fylla pÄ med kontantkort stÀllet. kan ni Àndra mina stÀllning frÄn faktura till kontantkort?
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
Hej jag vill byta abonnemanget och anvÀnda kontantkort. jag vill inte ha mer faktura och kommer fylla pÄ med kontantkort stÀllet. kan ni Àndra mina stÀllning frÄn faktura till kontantkort?

@Dady786 - du kan se hur du gĂ„r till vĂ€ga hĂ€r: Byta abonnemang 🙂
Hur svĂ„rt ska det vara att bara svara? Först vĂ€ntar man pĂ„ svar i 48 h sen blir man skickad hit. Jag Ă€r inte iq befriad och har redan gjort sĂ„ som stĂ„r ovan MEN DÅ AVSLUTAS BÅDA mina nr. Jag vill bara avsluta ett! SĂ„ hjĂ€lp till lite nu istĂ€llet.

Mvh Marina
Hej.

Jag har ett mobilt bredbandsbonnemang som jag anvÀnder i en trÄdlös simkortsrouter. Kan jag pausa mitt abonnemang istÀllet för att sÀga upp abonnemanget? SÄ att jag har kvar numret för att vid tillfÀlle kunna aktivera det igen.

HĂ€lsningar

Martin

Hur kommer jag till mina uppgifter dÄ?Hej @Bobby84! :)

Du kommer till Mina uppgifter genom att logga in pÄ Mina sidor.

SvÄrt att hitta mina sidor Àven nÀr jag loggar in...
Hej. Jag bestÀllde 20Gb och jag hade 4Gb. Jag vill avsluta 4Gb och vill jag börja anvÀnd mitt nya bestÀllning med samma nummer som jag hade. Nya SM kort redan Àr kommit hem
Hej. Jag bestÀllde 20Gb och jag hade 4Gb. Jag vill avsluta 4Gb och vill jag börja anvÀnd mitt nya bestÀllning med samma nummer som jag hade. Nya SM kort redan Àr kommit hem

Hejsan @Riyaad!

Jag flyttade din trĂ„d till denna dĂ€r du hittar svar pĂ„ din frĂ„ga. â˜ș
Hej!

Jag har hjÀlpt min bror att bestÀlla simkort hos er men valde fel operatör, vi har inte fÄtt nÄgot lösenord till inlogget men det Àr kopplat till denna mailen: XXX

min bror heter XXX, personnummer À

jag vill att detta avslutas omgÄende.

BekrÀfta till mail XXX nÀr ni avslutat det.

tack!

Redigerat: Texten har Àndrats dÄ den inte följde vÄra riktlinjer.
Hej!

Jag har hjÀlpt min bror att bestÀlla simkort hos er men valde fel operatör, vi har inte fÄtt nÄgot lösenord till inlogget men det Àr kopplat till denna mailen: XXX

min bror heter XXX, personnummer À

jag vill att detta avslutas omgÄende.

BekrÀfta till mail XXX nÀr ni avslutat det.

tack!

Redigerat: Texten har Àndrats dÄ den inte följde vÄra riktlinjer.

Hejsan @Jurek!

Jag flyttade din trÄd till denna som redan finns och har svar pÄ din frÄga gÀllande uppsÀgning.

Hej
Verkar inte gÄ att avsluta abonnemang, sidan hÀnger sig.
/Fredrik

Hej
Verkar inte gÄ att avsluta abonnemang, sidan hÀnger sig.
/Fredrik

Hejsan Fredrik!

Kan du testa att rensa cache och cookies i din webblÀsare för att se om det hjÀlper?

Hej jag har tyvÀrr halkat efter sÄ pass mycket med betalning att jag mÄste sÀga upp mitt abonnemang

Hej jag har tyvÀrr halkat efter sÄ pass mycket med betalning att jag mÄste sÀga upp mitt abonnemang

Hejsan @Patrickoeo!

Jag flyttade din trÄd till denna som redan finns dÀr du kan se hur du avslutar ditt abonnemang.

Kan jag avsluta min prenumeration med er och hur. 

Kan jag avsluta min prenumeration med er och hur. 

Hejsan! 

Jag flyttade din trÄd till denna som redan finns dÀr du kan se hur du avslutar ditt abonnemang. :slight_smile:

Skulle vilja sÀga upp min abonnemang

AnvÀndarnivÄ 3
Emblem +2

Hej @Qasem Sharaf 

Jag har flyttat din trÄd hit dÀr du kan finner svar pÄ din frÄga. Om nÄgot kÀnns otydligt Àr det sjÀlvklart bara att hojta till. 

Hej!

Jag undrar varför jag fĂ„r sms att jag bara har 1.5gb kvar av min surf bĂ€r det stĂ„r 3.99gb nĂ€r jag loggar in pĂ„ min profil? Inte första gĂ„ngen dessa siffror inte stĂ€mmer. Är dĂ„ligt dĂ„ jag aldrig kan ha koll pĂ„ mitt anvĂ€ndande av sig den.

Jag har 10gb/mÄnaden och tycker att det tar fort slut. Borde inte göra det dÄ jag aldrig lyssnar pÄ musik, kollar pÄ lÄnga filmer och liknande som tar mycket surf. En av mina vÀnner har 4gb och lyssnar mycket pÄ musik nÀstan varje dag och surfen rÀcker hela mÄnaden vilket det inte gör för mig.

FörstÄr inte hur det hÀnger ihop. DÄ jag saknar dator och min mÀngd surf enligt sms bara Àr 1.5gb kvar sÄ Àr jag vÀldigt tacksam för svar pÄ mobilen eftersom jag knappt har mycket mobil surf kvar. Vill inte och har inte möjlighet att bestÀlla mer under sÄ fÄ dagar kvar i mÄnaden.

Om detta ska fortsÀtta vill jag isf byta operatör och behöver dÀrför veta vad jag/ni kan göra Ät detta? Samt hur jag byter pÄ bÀsta sÀtt för att slippa betala för nÀstkommande mÄnad. (1mars Àr en söndag).

Vet att jag för nÄgra Är sedan blev kontaktad av er via telefonsamtal sÄ det borde vÀl funka Àven nu? Har bytt operatör emellan dÄ jag fick telefonsamtal men borde heller inte spela nÄgon roll.

Tacksam för svar sÄ snart som möjligt/Malin Norberg 

Hej! Jag tecknade ett seniorabonnemang igÄr28/7 men nÀr jag lÀste ang flytt till mitt telefonnummer 0733121848 sÄ gick det inte.

SÄ dÀrför sÀger jag upp abonnemanget som jag tecknat tyvÀrr, Àr viktigt att jag fÄr ha samma telefonnummer. 

Tacksam för Äterkoppling!

Mvh

Kerstin 

AnvÀndarnivÄ 1

Hej! Jag tecknade ett seniorabonnemang igÄr28/7 men nÀr jag lÀste ang flytt till mitt telefonnummer 0733121848 sÄ gick det inte.

SÄ dÀrför sÀger jag upp abonnemanget som jag tecknat tyvÀrr, Àr viktigt att jag fÄr ha samma telefonnummer. 

Tacksam för Äterkoppling!

Mvh

Kerstin 

Hej @kerpal!

Jag har skickat ditt Àrende till vÄr kundservice sÄ du kommer fÄ svar via mej:grinning:

Allt gott!

Hej jag vill avslutar abonnemanget 

Svara