Hos hallon kan du byta ditt abonnemang snabbt och enkelt via Mina sidor. Höj eller sÀnk ditt abonnemang, eller pausa det genom att Àndra till ett kontantkort. Du bestÀmmer!
Â
Börja med att logga in pÄ Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka hÀr eller surfa till www.hallon.se/logga-in.
Â
 OBS! Eventuell sparad surf försvinner ifall du sÀnker ditt abonnemang eller byter till kontantkort.
Â
Byta abonnemang, till kontantkort eller till abonnemang
Â
1) Klicka pÄ numret du önskar att Àndra
Se exempel nedan:

Â
2) Klicka sen pĂ„ âAbonnemangâ och sen âĂndra abonnemangâ
Se exempel nedan:

Â
3) VĂ€lj sedan vilket abonnemang du önskar att Ă€ndra till och slutför Ă€ndringen genom att klicka pĂ„ âĂndra abonnemangâ
Se exempel nedan:

Om du vill pausa ditt abonnemang vĂ€lj âKontantkortâ i punkt 4.
Â
Klart! 
Â
Â
Vanliga frÄgor & svar
 Om jag höjer eller sÀnker, hur blir det pÄ fakturan nÀsta mÄnad?
 Du blir inte dubbelfakturerad, utan betalar endast mellanskillnaden för resterande tid av mÄnaden du bytte pÄ fakturan nÀsta mÄnad.
  Obs! Om du sÀnker sÄ fÄr man inte mellanskillnaden tillbaka.
 NÀr bör jag byta abonnemang eller Àndra till kontantkort i mÄnaden?
 Du kan göra det nÀr som helst. Vi rekommenderar att man gör det sÄ sent i mÄnaden som möjligt - speciellt om man ska sÀnka sitt abonnemang, sÄ att man inte kastar pengar i sjön sÄ du betalar per innevarande mÄnad för ditt abonnemang.
 Kan jag Àndra frÄn mobil- till bredbandsabonnemang eller vice versa?
 Nej, det gÄr inte att konvertera mobil- till bredbandsabonnemang eller vice versa.
 Om jag har ett pÄgÄende erbjudande, försvinner det nÀr jag byter abonnemang?
 Ja. Vi rekommenderar att avvakta med att byta tills eventuellt erbjudande löpt ut sÄ man inte gÄr miste.
 Jag har blivit student/fyllt 55 Är, hur fÄr jag student-/seniorabonnemang?
 För att byta till student-/seniorabonnemang behöver du höra av dig till kundservice. Du kanklicka hÀr för att komma i kontakt med dom.
 Om jag byter till student-/seniorabonnemang för samma peng i mÄnaden, behÄller jag min sparad surf?
 Ja, det gör du.
 Kan mitt/mina barn ha student-/seniorabonnemang?
 Ja, det gÄr bra, men för att ordna det behöver du höra av dig till kundservice. Du kan klicka hÀr för att komma i kontakt med dom.
 Om jag byter till kontantkort för att pausa mitt abonnemang, mÄste jag fylla pÄ?
 NÀr du byter till kontantkort mÄste du fylla pÄ första gÄngen, men dÀrefter kan du avvakta med att fylla pÄ till var tolfte mÄnad. Om du inte fyller pÄ ditt kontantkort pÄ över ett Är avslutas kontantkortet automatiskt.