guide

Byta / Pausa abonnemang 🔀⛔️

Byta / Pausa abonnemang 🔀⛔️
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2011 kommentarer

Hos hallon kan du byta ditt abonnemang snabbt och enkelt via Mina sidor. Höj eller sänk ditt abonnemang, eller pausa det genom att ändra till ett kontantkort. Du bestämmer!

Börja med att logga in på Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka här eller surfa till www.hallon.se/mina-sidor .

:warning: OBS! Eventuell sparad surf försvinner ifall du sänker ditt abonnemang eller byter till kontantkort.

Byta abonnemang, till kontantkort eller till abonnemang

1) Klicka på numret du önskar att ändra

Se exempel nedan:

2) Klicka sen på “Abonnemang” och sen “Ändra abonnemang

Se exempel nedan:

3) Välj sedan vilket abonnemang du önskar att ändra till och slutför ändringen genom att klicka på “Ändra abonnemang

Se exempel nedan:

Om du vill pausa ditt abonnemang välj “Kontantkort” i punkt 4.

Klart! :tada:

Vanliga frågor & svar

❔ Om jag höjer eller sänker, hur blir det på fakturan nästa månad?
☑ Du blir inte dubbelfakturerad, utan betalar endast mellanskillnaden för resterande tid av månaden du bytte på fakturan nästa månad.
⚠  Obs! Om du sänker så får man inte mellanskillnaden tillbaka.

❔ När bör jag byta abonnemang eller ändra till kontantkort i månaden?
☑ Du kan göra det när som helst. Vi rekommenderar att man gör det så sent i månaden som möjligt - speciellt om man ska sänka sitt abonnemang, så att man inte kastar pengar i sjön så du betalar per innevarande månad för ditt abonnemang.

❔ Kan jag ändra från mobil- till bredbandsabonnemang eller vice versa?
❎ Nej, det går inte att konvertera mobil- till bredbandsabonnemang eller vice versa.

❔ Om jag har ett pågående erbjudande, försvinner det när jag byter abonnemang?
☑ Ja. Vi rekommenderar att avvakta med att byta tills eventuellt erbjudande löpt ut så man inte går miste.

❔ Jag har blivit student/fyllt 55 år, hur får jag student-/seniorabonnemang?
☑ Det går fint att byta till dessa erbjudanden via Mina sidor.

❔ Om jag byter till student-/seniorabonnemang för samma peng i månaden, behåller jag min sparad surf?
☑ Ja, det gör du.

❔ Kan mitt/mina barn ha student-/seniorabonnemang?
☑ Ja, det går bra, men för att ordna det behöver du höra av dig till kundservice. Du kan klicka här för att komma i kontakt med dom.

❔ Om jag byter till kontantkort för att pausa mitt abonnemang, måste jag fylla på?
☑ När du byter till kontantkort måste du fylla på första gången, men därefter kan du avvakta med att fylla på till var tolfte månad. Om du inte fyller på ditt kontantkort på över ett år avslutas kontantkortet automatiskt.

Detta ämne är stängt för kommentarer
Static Template