Sugen på en ny mobil? 📱 När du beställer abonnemang hos oss går det jättebra att samtidigt beställa en mobil eller i efterhand om du redan har ett abonnemang hos hallon. Här hittar du all information om hur du skaffar din nya mobil!
❕ Denna guide är uppdelad i två för dig som inte har mobilabonnemang än och vill köpa en ny mobil, och för dig som redan har ett mobilabonnemang och vill lägga till en mobil.
❕❕ Du hittar även en FAQ längst ned i denna guide med svar på vanliga frågor.
“Jag har inget mobilabonnemang eller vill beställa ett nytt mobilabonnemang!”
Klicka på “Visa innehåll” nedan för att få fram en guide hur du beställer ett nytt mobilabonnemang tillsammans med din nya mobil.
Om du redan är kund hos oss hallon och vill beställa ett ytterligare mobilabonnemang med en ny mobil behöver du först logga in. Detta kan du göra genom att klicka här.
Surfa till www.hallon.se/mobiler eller klicka här för att komma dit direkt. Välj sedan önskad mobil genom att klicka på “Läs mer och beställ”. Se exempel nedan:

Välj sedan önskad färg. Se exempel nedan:

Se sedan till att “Köpa mobilen med nytt mobilabonnemang” är vald. Se exempel nedan:

Klicka sedan på “Nästa” nere i högra hörnet för att välja vilket mobilabonnemang du önskar till din nya mobil. Se exempel nedan:

Välj nu ditt mobilabonnemang och klicka sen på “Köp”. Se exempel nedan:

Nästan klar! Fyll i efterfrågade uppgifter (detta behöver du inte göra om du redan är inloggad och ska beställa ett nytt mobilabonnemang), välj ett nummer eller flytta in ett från en annan operatör, bocka i att du godkänner dom allmänna villkoren och slutligen klicka på “Köp” för att slutföra din beställning! Se exempel nedan:

Nu är du klar! 
En orderbekräftelse skickas till din mejl du angav i beställning inom 24 timmar och du har sedan mobilen inom en arbetsvecka. Vi hoppas du blir riktigt nöjd med din nya mobil!
“Jag har redan ett mobilabonnemang och vill lägga till en mobil!”
Klicka på “Visa innehåll” nedan för att få fram en guide hur du beställer din nya mobil till ditt redan befintliga mobilabonnemang.
Börja med att logga in på Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka här. Väl inloggad surfa till www.hallon.se/mobiler eller klicka här för komma dit direkt.
Välj önskad mobil genom att klicka på “Läs mer och beställ”. Se exempel nedan:

Välj önskad färg. Se exempel nedan:

Välj sedan “Köpa mobilen med mitt befintliga hallonabonnemang”. Om du vill köpa mobilen med ett nytt mobilabonnemang, se första delen av guiden högre upp. Se exempel nedan:

Om du inte är inloggad än, eller blir ombedd att logga in måste du göra detta nu genom att klicka på “Logga in” nere i högra hörnet innan du kan gå vidare. Se exempel nedan:

Klicka på mobilabonnemangets nummer du önskar att beställa mobilen till. och klicka sen på “Köp”. Se nedan exempel:

Kontrollera att alla uppgifter stämmer och slutligen klicka på “Köp” för att slutföra din beställning. Se exempel nedan:

Nu är du klar! 
En orderbekräftelse skickas till din mejl i beställning inom 24 timmar och du har sedan mobilen inom en arbetsvecka. Vi hoppas du blir riktigt nöjd med din nya mobil!
Vanliga frågor & svar
Hur betalar jag mobilen?
Mobilen betalas separat från ditt abonnemang, så den dras inte automatiskt från ditt kort om du är kortkund och den kommer inte med på fakturan om du är fakturakund.
Mobilen kommer separat på sin egna faktura från vår fakturapartner Arvato.
Kan jag betala mobilen med autogiro?
Ja, det går bra. För att sätta upp ett autogiro för månadskostnad av din mobil kontaktar du vår fakturapartner Arvato som hjälper dig med detta. Kontaktuppgifter till Arvato hittar du längre ned.
Kan jag betala hela mobilen på en gång?
Ja, det kan du göra. Du kan kontakta vår fakturapartner Arvato för att få betaluppgifter till att betala resterande skuld på en gång. Kontaktuppgifter till Arvato hittar du längre ned.
Varför betalas mobilen separat? Det verkar onödigt komplicerat!
Vårt mål är att vara så enkla som möjligt; detta genom bland annat inte ha någon bindningstid till vår abonnemang och att man betalar sitt abonnemang med ett betalkort genom oss. Med detta sagt kan vi därför inte binda upp våra kunder när man köper en mobil, utan det behöver ske separat från abonnemanget. Vår fakturapartner Arvato hjälper oss med detta genom att sätta upp en avbetalning hos dom för mobilen till dig som beställt. På så sätt är du fortfarande fri med ditt abonnemang och betalar mobilen vid sidan av. Detta gör det även möjligt att avsluta abonnemanget utan att påverka mobilkostnaden om det finns kvar att betala, utan kan fortsätta den som vanligt.
När kommer min nya mobil?
Om inget annat angetts kommer din nya mobil vanligtvis inom en arbetsvecka.
Hur kommer jag i kontakt med Arvato?
Arvato kundservice telefon: 0340-66 44 00
Arvato kundservice mejl: faktura.se@arvato.com