Köpa mobil đŸ“Č

• 9 april 2019
  • 6 kommentarer
  • 13024 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1951 kommentarer

Sugen pĂ„ en ny mobil?Â đŸ“±Â NĂ€r du bestĂ€ller abonnemang hos oss gĂ„r det jĂ€ttebra att samtidigt bestĂ€lla en mobil eller i efterhand om du redan har ett abonnemang hos hallon. HĂ€r hittar du all information om hur du skaffar din nya mobil!

❕ Denna guide Ă€r uppdelad i tvĂ„ för dig som inte har mobilabonnemang Ă€n och vill köpa en ny mobil, och för dig som redan har ett mobilabonnemang och vill lĂ€gga till en mobil.

❕❕ Du hittar Ă€ven en FAQ lĂ€ngst ned i denna guide med svar pĂ„ vanliga frĂ„gor. 

:telephone:  “Jag har inget mobilabonnemang eller vill bestĂ€lla ett nytt mobilabonnemang!”

Klicka pĂ„ “Visa innehĂ„ll” nedan för att fĂ„ fram en guide hur du bestĂ€ller ett nytt mobilabonnemang tillsammans med din nya mobil. :arrow_down:

Om du redan Àr kund hos oss hallon och vill bestÀlla ett ytterligare mobilabonnemang med en ny mobil behöver du först logga in. Detta kan du göra genom att klicka hÀr.

:one:  Surfa till www.hallon.se/mobiler eller klicka hĂ€r för att komma dit direkt. VĂ€lj sedan önskad mobil genom att klicka pĂ„ “LĂ€s mer och bestĂ€ll”. Se exempel nedan:

​​​:two:  VĂ€lj sedan önskad fĂ€rg. Se exempel nedan:

Observera lagerstatus. Om fÀrgen inte finns i lager gÄr det inte att bestÀlla mobilen för tillfÀllet.

:three:  Se sedan till att “Köpa mobilen med nytt mobilabonnemang” Ă€r vald. Se exempel nedan:

Om du vill köpa mobilen med ett befintligt abonnemang se nÀsta del i guiden lÀngre ned.

:four:  Klicka sedan pĂ„ “NĂ€sta” nere i högra hörnet för att vĂ€lja vilket mobilabonnemang du önskar till din nya mobil. Se exempel nedan:

:five:  VĂ€lj nu ditt mobilabonnemang och klicka sen pĂ„ “Köp”. Se exempel nedan:

Glöm inte att bocka i “Jag Ă€r student, under 18 Ă„r* eller 55+” uppe i vĂ€nstra hörnet om du faller i nĂ„gon av dom kategorierna för att ta del utav ytterligare förmĂ„ner. *Abonnemangsinnehavaren mĂ„ste fyllt 18 för att kunna bestĂ€lla abonnemang. ​​​​

:six:  NĂ€stan klar! Fyll i efterfrĂ„gade uppgifter (detta behöver du inte göra om du redan Ă€r inloggad och ska bestĂ€lla ett nytt mobilabonnemang), vĂ€lj ett nummer eller flytta in ett frĂ„n en annan operatör, bocka i att du godkĂ€nner dom allmĂ€nna villkoren och slutligen klicka pĂ„ “Köp” för att slutföra din bestĂ€llning! Se exempel nedan:

OBS, glöm inte presentkoden ifall du har en!

Nu Àr du klar! :tada:

En orderbekrÀftelse skickas till din mejl du angav i bestÀllning inom 24 timmar och du har sedan mobilen inom en arbetsvecka. Vi hoppas du blir riktigt nöjd med din nya mobil! :two_hearts:

:iphone: “Jag har redan ett mobilabonnemang och vill lĂ€gga till en mobil!”

Klicka pĂ„ “Visa innehĂ„ll” nedan för att fĂ„ fram en guide hur du bestĂ€ller din nya mobil till ditt redan befintliga mobilabonnemang. :arrow_down:

Börja med att logga in pÄ Mina sidor. Detta kan du göra genom att klicka hÀr. VÀl inloggad surfa till www.hallon.se/mobiler eller klicka hÀr för komma dit direkt.

:one:  VĂ€lj önskad mobil genom att klicka pĂ„ “LĂ€s mer och bestĂ€ll”. Se exempel nedan:

:two:  VÀlj önskad fÀrg. Se exempel nedan:

Observera lagerstatus! Ifall fÀrgen inte finns i lager gÄr det inte att bestÀlla den mobilen för tillfÀllet.

:three:  VĂ€lj sedan “Köpa mobilen med mitt befintliga hallonabonnemang”. Om du vill köpa mobilen med ett nytt mobilabonnemang, se första delen av guiden högre upp. Se exempel nedan:

:four:  Om du inte Ă€r inloggad Ă€n, eller blir ombedd att logga in mĂ„ste du göra detta nu genom att klicka pĂ„ “Logga in” nere i högra hörnet innan du kan gĂ„ vidare. Se exempel nedan:

Du kan logga in med bankID eller mejladress & lösenord.

:five:  Klicka pĂ„ mobilabonnemangets nummer du önskar att bestĂ€lla mobilen till. och klicka sen pĂ„ “Köp”. Se nedan exempel:

:six:  Kontrollera att alla uppgifter stĂ€mmer och slutligen klicka pĂ„ “Köp” för att slutföra din bestĂ€llning. Se exempel nedan:

Nu Àr du klar! :tada:

En orderbekrÀftelse skickas till din mejl i bestÀllning inom 24 timmar och du har sedan mobilen inom en arbetsvecka. Vi hoppas du blir riktigt nöjd med din nya mobil! :two_hearts:

Vanliga frÄgor & svar

:grey_question:  Hur betalar jag mobilen?
:page_facing_up:  Mobilen betalas separat frÄn ditt abonnemang, sÄ den dras inte automatiskt frÄn ditt kort om du Àr kortkund och den kommer inte med pÄ fakturan om du Àr fakturakund.
:warning:  Mobilen kommer separat pÄ sin egna faktura frÄn vÄr fakturapartner Arvato.

:grey_question:  Kan jag betala mobilen med autogiro?
:ballot_box_with_check:  Ja, det gÄr bra. För att sÀtta upp ett autogiro för mÄnadskostnad av din mobil  kontaktar du vÄr fakturapartner Arvato som hjÀlper dig med detta. Kontaktuppgifter till Arvato hittar du lÀngre ned.

:grey_question:  Kan jag betala hela mobilen pÄ en gÄng?
:ballot_box_with_check:  Ja, det kan du göra. Du kan kontakta vÄr fakturapartner Arvato för att fÄ betaluppgifter till att betala resterande skuld pÄ en gÄng. Kontaktuppgifter till Arvato hittar du lÀngre ned.

:grey_question:  Varför betalas mobilen separat? Det verkar onödigt komplicerat!
:speech_balloon: VÄrt mÄl Àr att vara sÄ enkla som möjligt; detta genom bland annat inte ha nÄgon bindningstid till vÄr abonnemang och att man betalar sitt abonnemang med ett betalkort genom oss. Med detta sagt kan vi dÀrför inte binda upp vÄra kunder nÀr man köper en mobil, utan det behöver ske separat frÄn abonnemanget. VÄr fakturapartner Arvato hjÀlper oss med detta genom att sÀtta upp en avbetalning hos dom för mobilen till dig som bestÀllt. PÄ sÄ sÀtt Àr du fortfarande fri med ditt abonnemang och betalar mobilen vid sidan av. Detta gör det Àven möjligt att avsluta abonnemanget utan att pÄverka mobilkostnaden om det finns kvar att betala, utan kan fortsÀtta den som vanligt.

:grey_question:  NÀr kommer min nya mobil?
:package:  Om inget annat angetts kommer din nya mobil vanligtvis inom en arbetsvecka.

:grey_question:  Hur kommer jag i kontakt med Arvato?
:telephone_receiver:  Arvato kundservice telefon: 0340-66 44 00
:e-mail:  Arvato kundservice mejl: faktura.se@arvato.com

6 svar

Hej! NĂ€r jag ska bestĂ€lla en iPhone XS pĂ„ detta sĂ€ttet stĂ„r det att det ÂŽÂŽinga aktiva abonnemang pĂ„ detta kontoÂŽÂŽ varför stĂ„r det sĂ„ nĂ€r jag har ett abonnemang hos er som Ă€r aktivt? hur löser jag detta? 😥
Jag vill köpa en ny IPhone XS med min dotters tel. no XXX men det tvinga mig vÀlje ett nytt nummer, lösning till detta vill jag har
Jag vill köpa en ny IPhone XS med min dotters tel. no XXX men det tvinga mig vÀlje ett nytt nummer, lösning till detta vill jag har
Hejsan! Jag flyttade din trĂ„d till denna som redan finns och har svar pĂ„ din frĂ„ga. 🙂

Om man redan delbetalar en mobil dÄ men det snart gÄtt tvÄ Är. Hur gÄr man tillvÀga dÄ?

Om man redan delbetalar en mobil dÄ men det snart gÄtt tvÄ Är. Hur gÄr man tillvÀga dÄ?

Jag vill dÄ bestÀlla en ny mobil till det abonnemang jag har som för nÀrvarande ligger pÄ en annan mobil.  

Hej! NĂ€r jag ska bestĂ€lla en iPhone XS pĂ„ detta sĂ€ttet stĂ„r det att det ÂŽÂŽinga aktiva abonnemang pĂ„ detta kontoÂŽÂŽ varför stĂ„r det sĂ„ nĂ€r jag har ett abonnemang hos er som Ă€r aktivt? hur löser jag detta? đŸ˜„

Fick du nÄgot svar om hur du skulle gÄ tillvÀga? Jag sitter i samma sits nu nÀmligen :)

Svara