Köpa telefon till ditt befintliga nummer đŸ“Č

• 9 april 2019
  • 5 kommentarer
  • 10245 visningar
Köpa telefon till ditt befintliga nummer đŸ“Č
AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1852 kommentarer

Du har vĂ€l inte missat att vi uppdaterat vĂ„r hemsida under förra veckan? Tidigare nĂ€r du har velat köpa en ny telefon till ditt befintliga abonnemang har vi tyvĂ€rr inte kunnat erbjuda den bĂ€sta lösningen - men nu Ă€r det Ă€ndring pĂ„ det!💃

FrÄn och med nu Àr det bara nÄgra enkla klick ivÀg pÄ vÄr hemsida, och nedan ser du en guide för hur du gÄr till vÀga i det nya flödet.

Börja med att gÄ in pÄ hallon.se/mobiler (klicka hÀr)

DÀrefter gÄr du till den mobiltelefon du Àr intresserad av, och klickar pÄ "LÀs mer och bestÀll"

6cb9d9f7-8d28-4d5b-b89a-19e0a0387760.png

VÀlj sedan fÀrg pÄ telefonen (hÀr fÄr du ocksÄ information om lagerstatus pÄ telefonen)

34be7822-fc3e-4638-ae2b-200d8e052c0f.png

DÀrefter markerar du att du vill köpa mobiltelefonen tillsammans med ditt befintliga abonnemang hos oss

95ed8cd3-2d18-4e98-84d4-9eabe6c40629.png

NÀsta steg blir att logga in pÄ Mina sidor, antingen med hjÀlp av ditt BankID eller med dina inloggningsuppgifter (anvÀndarnamn och lösenord)

06b1a0b8-921b-4c22-ba0a-476c9cbb890e.png

NÀr du Àr inloggad kommer du fÄ vÀlja vilket abonnemang du vill koppla telefonen till. Det ser ut enligt nedan. Har du exempelvis ett mobilabonnemang 100GB för 349:-/mÄnad, och vÀljer en iPhone 6S 32 GB för 150:-/mÄnad, blir din nya mÄnadskostnad 499:-/mÄnad.

Fortsatta dragningar kommer att göras frÄn samma kort som tidigare och betalningen för mobiltelefonen sker separat via en faktura. Fakturan skickas via mejl frÄn vÄr partner Arvato en gÄng per mÄnad. Vill du betala denna kostnad med autogiro, ser du hur du gÄr till vÀga hÀr.

NÀr du betalar med autogiro slipper du Àven faktureringsavgiften.

24cc8bb4-eeb7-4119-bd18-1b02b2a9196e.png

Sedan Ă€r det bara klicka pĂ„ köp, sĂ„ Ă€r allting klart. Leveranstiden pĂ„ en telefon som finns i lager Ă€r 2-5 dagar. ⚡

5 svar

Hej! NĂ€r jag ska bestĂ€lla en iPhone XS pĂ„ detta sĂ€ttet stĂ„r det att det ÂŽÂŽinga aktiva abonnemang pĂ„ detta kontoÂŽÂŽ varför stĂ„r det sĂ„ nĂ€r jag har ett abonnemang hos er som Ă€r aktivt? hur löser jag detta? 😥
Jag vill köpa en ny IPhone XS med min dotters tel. no XXX men det tvinga mig vÀlje ett nytt nummer, lösning till detta vill jag har
Jag vill köpa en ny IPhone XS med min dotters tel. no XXX men det tvinga mig vÀlje ett nytt nummer, lösning till detta vill jag har
Hejsan! Jag flyttade din trĂ„d till denna som redan finns och har svar pĂ„ din frĂ„ga. 🙂

Om man redan delbetalar en mobil dÄ men det snart gÄtt tvÄ Är. Hur gÄr man tillvÀga dÄ?

Om man redan delbetalar en mobil dÄ men det snart gÄtt tvÄ Är. Hur gÄr man tillvÀga dÄ?

Jag vill dÄ bestÀlla en ny mobil till det abonnemang jag har som för nÀrvarande ligger pÄ en annan mobil.  

Svara