Kostnadskontroll - hur fungerar det? 💾

• 10 augusti 2018
  • 0 kommentarer
  • 22866 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1952 kommentarer

Vi vill sÄklart att du ska kunna kÀnna dig helt trygg med vilken kostnad som dras frÄn ditt konto varje mÄnad, och erbjuder dÀrför en kostnadskontroll. 

​Observera! :warning:
 Roaming spÀrras inte utav din kostnadskontroll, utan du behöver sjÀlv inaktivera   detta direkt i din mobiltelefon för att undvika kostnader utanför EU/EES.

Det finns alla möjliga saker som du kan köpa till med hjÀlp av ditt abonnemang, och om du vill ska du sÄklart ha möjligheten att förhindra detta. Allt frÄn att rösta pÄ melodifestivalen eller ringa nummerupplysningen.

Det kan var allt ifrÄn att du vill veta exakt vilken kostnad du debiteras varje mÄnad, till att ditt barn anvÀnder abonnemanget och du vill vara sÀker pÄ att man inte rÄkar göra nÄgra köp.

Kostnadskontrollen kan du sÀtta pÄ och stÀnga av enkelt via Mina sidor.

Det finns idag tvÄ olika spÀrrar du kan lÀgga in pÄ ditt abonnemang. En spÀrr för alla typer av betalsamtal/SMS (som debiteras din pÄ mobilrÀkning) samt samtal till utlandet. Det finns Àven en separat spÀrr för enbart satellitroaming. Du kan lÀsa mer om satellitroaming i denna artikel.

Aktivera kostnadskontroll

1) Logga in pÄ Mina sidor

Detta kan du göra genom att klicka hÀr eller surfa till www.hallon.se/logga-in. VÀl inloggad klicka pÄ numret dun önskar att hantera kostnadskontrollen för. Se exempel nedan:

2) Klicka pĂ„ “Kostnadskontroll”

Bocka i “SpĂ€rra betaltjĂ€nster och samtal frĂ„n Sverige till utlandet”. Se exempel nedan:

3) Klart! :tada:

Vad spÀrrar kostnadskontrollen?
Den spÀrrar egentligen all form av anvÀndande som kan medföra kostnader pÄ ditt abonnemang, utöver anvÀndande i utlandet. Du kommer alltsÄ fortsatt kunna bli debiterad nÀr du befinner dig utanför EU/EES och anvÀnder din mobiltelefon för roaming.

Du kan fortfarande köpa till data med kostnadskontrollen, dock enbart via Mina sidor.

Svar

Var först med att svara!

Svara