FAQ

Överlåtelse/ägarbyte 🔁

  • 18 September 2019
  • 0 kommentarer
  • 23708 visningar
Överlåtelse/ägarbyte 🔁
Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2047 kommentarer

Det kan finnas anledningar till att behöva byta namn/ägare på den som står på ett abonnemang. Ett av barnen kanske har fyllt 18 och det är dags att stå på egna ben - det vill säga att det är dags att betala för sitt eget abonnemang.

 


 

Som det ser ut idag har vi på hallon inte de system som krävs eller kapaciteten för att kunna hantera överlåtelser eller ägarbyten. Vi jobbar dock med att ta fram en lösning på hur vi ska kunna erbjuda detta på ett så bra och smidigt sätt som möjligt i framtiden då vi förstår att det är en efterfrågad funktion.

Om du behöver byta ägare hos oss i samband med att du ska flytta ett nummer till eller från oss kan det dock ibland gå att lösa det hos den andra operatören, innan du gör flytten.
 

​​​​​Tips! Du kan, om du ska flytta in ett nummer till oss på hallon och har tecknat ett abonnemang i fel personnummer, ångra abonnemanget inom 14 dagar och istället teckna upp ett nytt abonnemang i rätt personnummer.


Ytterligare något som kan hjälpa under tiden vi jobbar på detta är ju att den som är ägare av abonnemanget inte nödvändigtvis behöver stå på kortet som är registrerat för betalning, så vem som helst kan betala för abonnemanget i fråga om ni önskar.

Vi delar heller ingen information till nummerupplysningen, vilket gör att det inte kommer stå felaktig information på några nummerupplysningssajter eller liknande.


Detta ämne är stängt för kommentarer
Static Template