FAQ

Överlåtelse/ägarbyte 🔁

Överlåtelse/ägarbyte 🔁

Visa ursprungsinlägget

31 svar

just nu betalar min mamma för mitt abbonemang jag skulle vilja föra över det till detta kontot så jag kan betala för det varje månad istället. är det möjligt?

Hejsan @Fionadolan!

Jag flyttade din tråd till denna som redan har svar på din fråga. :slight_smile:  Hojta till om det dyker upp några följdfrågor!

Hej,

 

Har ni löst frågan om flytt? Min son har blivit myndig och vill ta ansvar för sitt abonnemang själv. Det är ju trots allt 11 månader sedan ni skrev att ni tittade på det.

 

Mvh

Tomas

Jag vill att flytta abonnemang från mitt namn till min mans namn.

 

Jag vill att flytta abonnemang från mitt namn till min mans namn.

Hejsan @Maher83!

Jag flyttade din tråd till denna som redan har svar på din fråga. :slight_smile:  Hojta till om det dyker upp några följdfrågor!

Ok, efter att ha varit kund hos er i 5 år och efterfrågat tjänsten att kunna göra ägarbyte/överlåtelse av nummer under flera år inser jag följande:

  1. Ni kommer inte att fixa denna tjänst
  2. Ni ljuger efter som ni skriver “Vi jobbar dock med att ta fram en lösning på hur vi ska kunna erbjuda detta på ett så bra och smidigt sätt som möjligt i framtiden då vi förstår att det är en efterfrågad funktion.” Eftersom merparten av andra telefonoperatörer har denna tjänst så är det ju ingen svår och omöjlig teknik utan det kan bara bero på att ni inte bryr er om era kunders behov. Var ärliga istället och skriv som det är att ni inte jobbar på det och inte tänker lösa problemet utan man får välja en annan operatör.
  3. Hallan kan man inte rekommendera.

Hälsningar Martin

Ok, efter att ha varit kund hos er i 5 år och efterfrågat tjänsten att kunna göra ägarbyte/överlåtelse av nummer under flera år inser jag följande:

  1. Ni kommer inte att fixa denna tjänst
  2. Ni ljuger efter som ni skriver “Vi jobbar dock med att ta fram en lösning på hur vi ska kunna erbjuda detta på ett så bra och smidigt sätt som möjligt i framtiden då vi förstår att det är en efterfrågad funktion.” Eftersom merparten av andra telefonoperatörer har denna tjänst så är det ju ingen svår och omöjlig teknik utan det kan bara bero på att ni inte bryr er om era kunders behov. Var ärliga istället och skriv som det är att ni inte jobbar på det och inte tänker lösa problemet utan man får välja en annan operatör.
  3. Hallan kan man inte rekommendera.

Hälsningar Martin

Det är riktigt illa, andra operatörer har löst detta sedan NMT-tiden, så vi skicka pengar på 0.01 sekunder över swish, identifiera oss på bland annat Försäkringskassan, skatteverket OCH Hallon, för att deklarera, söka föräldrapeng mm. Men flytt av kunduppgifter så att en person kan ta över ett abonnemang det är OMÖJLIGT! Är väl inte värre än att ägaren verifierar bytet med bank-id. Hur svårt kan det vara? Det är faktiskt jäkligt illa!

Svara


Static Template