Besvarat

Abonnemang

Jag och min fru har var sitt abonnemang hos Tre, och det är jag som är kontohavare för båda. Vi tänker byta till Hallon.
1) Fixar Hallon uppsägning och avslutar våra abonnemang hos Tre när vi flyttar våra nummer eller måste vi kontakta Tre?
2) Kan jag flytta båda nummer till två nummer/abonnemang med ett konto hos Hallon eller måste min fru själv teckna ett eget abonnemang hos Hallon?
3) Jag förmodar att våra telefoner som är köpta hos Tre utan vidare kan använda Hallons simkort?
icon

Bästa svar av Tor 30 november 2018, 11:21

Hej @Ronnie. :)

Varmt välkommen till forumet!

Om du har begärt en nummerflytt så sägs ditt tidigare abonnemang upp automatiskt när nummerflytten väl är genomförd.

För att det ska vara möjligt att flytta ett nummer hit från en annan operatör måste ägaren av numret vara densamma hos båda operatörerna. Så det är inte möjligt att flytta numren om det står i olika ägare.

Det går alldeles utmärkt att använda en telefon med hallon SIM-kort trots det att den är låst till Tre. :)

Ha en fortsatt fin dag!
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Ronnie. :)

Varmt välkommen till forumet!

Om du har begärt en nummerflytt så sägs ditt tidigare abonnemang upp automatiskt när nummerflytten väl är genomförd.

För att det ska vara möjligt att flytta ett nummer hit från en annan operatör måste ägaren av numret vara densamma hos båda operatörerna. Så det är inte möjligt att flytta numren om det står i olika ägare.

Det går alldeles utmärkt att använda en telefon med hallon SIM-kort trots det att den är låst till Tre. :)

Ha en fortsatt fin dag!
Hej,
Tusen tack för svaret.
Ett klarläggande: Även om jag får fakturan för båda abonnemangen (har alltså bara ett konto hos Tre) måste min fru själv teckna ett nytt abonnemang hos Hallon för att få flytta med numret. Går det att fixa två abonnemang hos Hallon med samma konto?
Trevlig helg
önskar
Ronnie
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,
Tusen tack för svaret.
Ett klarläggande: Även om jag får fakturan för båda abonnemangen (har alltså bara ett konto hos Tre) måste min fru själv teckna ett nytt abonnemang hos Hallon för att få flytta med numret. Går det att fixa två abonnemang hos Hallon med samma konto?
Trevlig helg
önskar
Ronnie

Om abonnemangen hos Tre står i ditt namn, så går det alldeles utmärkt att ni flyttar dem till samma konto i ditt namn på hallon. Men om det ena numret står i ditt namn och det andra i din frus så är det inte möjligt att samla dessa två under samma tak på hallon.

Men ni kan självklart ordna med en överlåtelse hos tre så att din frus nummer istället flyttas över i ditt namn och på så vis genomföra nummerflytten till oss smärtfritt.

Svara

Static Template