Besvarat

adressändring

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Jag vill inte använda min registrerade adress som i skattekontoret. Snarare vill jag ha en annan adress eftersom jag alltid flyttar runt städerna. kan någon hjälpa mig att beställa ett nytt simkort på min angivna adress?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort
icon

Bästa svar av Linnea 14 augusti 2018, 14:25

Hejsan @Asad!

Riktigt kul att du har hittat till forumet. Du är varmt välkommen hit! 😁

Gällande din adress så har vi av säkerhetsskäl inte möjlighet att registrera en annan utöver den som du står skriven på hos Skatteverket, och vi kommer alltså inte kunna ta bort din folkbokföringsadress ifrån oss.

När det kommer till kommunikation sker den mesta kommunikation mellan dig som kund och oss på hallon online, och debiteringen sker med kortbetalning alternativt faktura via e-post.

Det som kan ställa till det är att vi inte har möjlighet att skicka ett simkort till någon annan än din folkbokföringsadress, så för att ta emot ditt simkort behöver du ha tillgång till din folkbokföringsadress.

Ha en superfin dag! 🌸
Visa original

34 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Asad!

Riktigt kul att du har hittat till forumet. Du är varmt välkommen hit! 😁

Gällande din adress så har vi av säkerhetsskäl inte möjlighet att registrera en annan utöver den som du står skriven på hos Skatteverket, och vi kommer alltså inte kunna ta bort din folkbokföringsadress ifrån oss.

När det kommer till kommunikation sker den mesta kommunikation mellan dig som kund och oss på hallon online, och debiteringen sker med kortbetalning alternativt faktura via e-post.

Det som kan ställa till det är att vi inte har möjlighet att skicka ett simkort till någon annan än din folkbokföringsadress, så för att ta emot ditt simkort behöver du ha tillgång till din folkbokföringsadress.

Ha en superfin dag! 🌸
Adressändring
Hej,
Jag har gjort en beställning och flytt av ett nummer från Telenor, Nu ser jag att jag inte är hemma de kommande veckor och vill ha min beställning på min andra adress här i Umeå, hur går jag till väga för att ändra adressen innan den kommer till min adress i Stockholm ?
Tack
Användarnivå 6
Emblem +8
Adressändring

Hej! :)

Information om adressändring hittar du i denna tråd. Ha det fint!
Jag har bett om nummerflytt till hallon . Jag har dock bytt aderss nu så jag vill att det nya sim-kortet levereras till Rydsvägen 60C
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej,
Jag har gjort en beställning och flytt av ett nummer från Telenor, Nu ser jag att jag inte är hemma de kommande veckor och vill ha min beställning på min andra adress här i Umeå, hur går jag till väga för att ändra adressen innan den kommer till min adress i Stockholm ?
Tack

Hej @weq123!

Jag har flyttat din fråga in i denna tråd, där frågan kring att byta adress har besvarats tidigare. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag har bett om nummerflytt till hallon . Jag har dock bytt aderss nu så jag vill att det nya sim-kortet levereras till Rydsvägen 60C

Hej @Maha baker!

Du ser svar på din fråga i denna tråd. Vi kommer alltså inte kunna ändra leveransadress för simkortet förrän en adressändring har gått igenom. 🙂
Jag har bytt min bokföringsadress för ca 14-15 månader sen. Min gamla adress står fortfarande i min profil och nu när jag vill beställa ett nytt abonemang kommer det ju inte gå igenom. Så är det ju drygt som det är att kunna få tag i någon på ert kontor som kan lösa det + sitta och lägga ner sin tid på att hitta vart jag kan ändra min adress på mitt konto. MASSOR med "dö-tid".

Snälla uppdatera mig.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Kwesi!

Vad märkligt. Kontakta vår kundservice så får vi kika på saken!
Har liknande adress-problem som "kwesi", har gått över 1 år ich fortfarande står min gamla folkbokf adress. Hallon verkar ha urusel uppdatering från Skatteverket.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @loshkolo!

Vad märkligt. Jag har testat uppdatera din information, så nu bör den stämma. 🙂
Jag ändrade adress hos Skatteverket för 5 månader sedan men den är inte ändrad på mina uppgifter. Har beställlt nytt ab idag o då ställer jag mig frågan till vilken adress kommer simkortet dvs till min folkbokföringsadress eller den felaktiga som ligger i min profil?
Användarnivå 4
Emblem +2
Jag ändrade adress hos Skatteverket för 5 månader sedan men den är inte ändrad på mina uppgifter. Har beställlt nytt ab idag o då ställer jag mig frågan till vilken adress kommer simkortet dvs till min folkbokföringsadress eller den felaktiga som ligger i min profil?
Hej,

Jag har nu uppdaterat din adress i våra system, kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så ser de till att du får ett SIM-kort till din folkbokföringsadress.
Har varit i kontakt med er chatt och det var inte lätt men gick till slut. De lovade att mina sim-kort skulle skickas till min adress som ni ändrat till dvs min folkbokföringsadress. Idag kl 17.00 porternas mitt nummer från min tidigare operatör. Nu till det stora problemet. Inget sim-kort har kommit ännu. Kan det vara så att sim-kortet skickats till den felaktiga adressen dvs adressen som jag flyttade från för 6 månader sedan (skrev tidigare 5 månader vilket var fel). Hur ska jag kunna ringa o bli uppringd från kl 17.00 idag på numret som porternas. Kan jag hämta sim-kort hos er egen tre butik i Lunds centrum?
Användarnivå 4
Emblem +2
Har varit i kontakt med er chatt och det var inte lätt men gick till slut. De lovade att mina sim-kort skulle skickas till min adress som ni ändrat till dvs min folkbokföringsadress. Idag kl 17.00 porternas mitt nummer från min tidigare operatör. Nu till det stora problemet. Inget sim-kort har kommit ännu. Kan det vara så att sim-kortet skickats till den felaktiga adressen dvs adressen som jag flyttade från för 6 månader sedan (skrev tidigare 5 månader vilket var fel). Hur ska jag kunna ringa o bli uppringd från kl 17.00 idag på numret som porternas. Kan jag hämta sim-kort hos er egen tre butik i Lunds centrum?
Jag kan se att ett SIM-kort har skickats ut, och det skedde efter att adress uppdateringen hade genomförts. Så det ska skickas till korrekt adress.

Vi har dock upplevt förseningar av SIM-korten i samband med Black Friday kampanjen, så att det är fullt möjligt att det är boven bakom detta. Det bör alltså dyka upp nästa arbetsdag.
Har varit i kontakt medd chatten men den dog helt plötsligt. Tacksam om du kan se till att porteringen flyttas till att istället ske den 7/12. Enligt tre butiken så ska det gå att stoppa och enligt nuvarande operatör så är det bara ni som ska ändra porteringen. Porteringen är 17,00 i dag så det är brådis.
Hej jag ser att ni har min tidigare men
min nya andressen är XXX
mhv giovanna

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Hej,
jag har problem om min addres, och jag ändra min addres!
Adressändring genomförd på skatteverket från och med 1 december, trots det står min gamla adress kvar när jag lägger min beställning. Tar gör givet att ni uppdaterar detta innan ni skickar ut mitt sim-kort?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej jag ser att ni har min tidigare men
min nya andressen är XXX
mhv giovanna

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @Giovanna!

Vad kul att du hittat till formuet. Du är varmt välkommen!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då din fråga är besvarad sen tidigare här.

Allt gott!
Hej!

Jag har samma problem som jag sett att flera personer i forumet haft. Jag flyttade för ca 1 år sedan men min gamla adress står fortfarande kvar i mina uppgifter på Hallon. Kan ni hjälpa mig med det?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!

Jag har samma problem som jag sett att flera personer i forumet haft. Jag flyttade för ca 1 år sedan men min gamla adress står fortfarande kvar i mina uppgifter på Hallon. Kan ni hjälpa mig med det?

Hejsan @aifosaifo! :)

Du ser svar på din fråga i denna tråd.
Användarnivå 4
Emblem +2
Adressändring genomförd på skatteverket från och med 1 december, trots det står min gamla adress kvar när jag lägger min beställning. Tar gör givet att ni uppdaterar detta innan ni skickar ut mitt sim-kort?
Hej,

Jag har flyttat in din tråd i denna, då vi har besvarat den här typen av fråga tidigare.

Bör tilläggas att du behöver kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så att vi kan uppdatera adressen i våra system.
Kan jag byta addres
Användarnivå 4
Emblem +5
Kan jag byta addres

Hej @Ali02!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!

Svara