Besvarat

Ändra uppgifter på mitt konto

jag vill ändra lite uppgifter på mitt konto. till ex namn och betalkort för det gamla gillar inte mera

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort
icon

Bästa svar av Tor 16 november 2018, 08:22

Hej @Rimonadam. :)

Varmt välkommen till forumet!

Om dina uppgifter är uppdaterade hos UC (Upplysningscentralen - som vi hämtar uppgifterna ifrån) så behöver du kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så kan de även uppdatera i våra system.

Här har du en guide för hur du byter betalkort på Mina sidor:

1. Logga in på Mina Sidor.

2. Klicka på "MINA UPPGIFTER".

3. Under rubriken "BETALMETOD" kan du se de sista siffrorna ditt kortnummer samt giltighetstid. Klicka på "ÄNDRA"

4. Du kommer nu till en ny sida. Klicka "ÄNDRA" på den stora gröna knappen.

5. Nu kommer du till ytterligare ny en sida. I mitten av sidan får du välja det kort du har genom att klicka på motsvarande bild.

6. När du valt vilket kort du har dyker fyra rutor upp. Skriv nu i "KORTNUMMER", "GILTIG TILL (MÅNAD)", " GILTIG TILL (ÅR)" och "CVC/CVV-KOD".

7. När du klickar på bekräfta betalning längst ner till höger reserveras 1 kr från ditt konto. Detta görs för att säkerställa att ditt kontokort fungerar att använda hos oss (reservationen släpps inom några timmar).

8. Nu är du klar.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Rimonadam. :)

Om dina uppgifter är uppdaterade hos UC (Upplysningscentralen - som vi hämtar uppgifterna ifrån) så behöver du kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så kan de även uppdatera i våra system.

3. Under rubriken "BETALMETOD" kan du se de sista siffrorna ditt kortnummer samt giltighetstid. Klicka på "ÄNDRA"
5. Nu kommer du till ytterligare ny en sida. I mitten av sidan får du välja det kort du har genom att klicka på motsvarande bild.
6. När du valt vilket kort du har dyker fyra rutor upp. Skriv nu i "KORTNUMMER", "GILTIG TILL (MÅNAD)", " GILTIG TILL (ÅR)" och "CVC/CVV-KOD".
7. När du klickar på bekräfta betalning längst ner till höger reserveras 1 kr från ditt konto. Detta görs för att säkerställa att ditt kontokort fungerar att använda hos oss (reservationen släpps inom några timmar).
8. Nu är du klar.

Hej@Rimonadam. :)

8. Nu är du klar.

Hur gör man sedan för att byta namn  (redovisas under personuppgift) som är associerat med mitt konto hos Er? 

Hälsningar,
Fredrik

Hur gör man sedan för att byta namn  (redovisas under personuppgift) som är associerat med mitt konto hos Er? 

Hälsningar,
Fredrik

Hejsan Fredrik!

Vi hämtar uppgifterna från UC, Upplysningscentralen så om du exempelvis bytt namn och det är uppdaterat hos UC kan du be kundservice uppdatera dina uppgifter så ordnas det. Det går däremot inte att själv ändra uppgifter som namn & adress via Mina sidor.

Svara

Static Template