Besvarat

Aktivera SIM-kort efter längre tid


Hi! Jag beställde ett nytt simkort i våras.

Men satte inte in den förrän nu.

På hemsidan finns inget flik om aktivering/ att jag kan byta simkort.

 

Kan ni fixa detta på “mina sidor”! Tack

icon

Bästa svar av Martin 29 oktober 2019, 14:47

Hej på er! :slight_smile:
 

Tänker att jag flikar in lite här...

Om det gått en längre tid sedan man beställde SIM-kortet och inte aktiverat det, över 3 månader sedan, så tajmar knappen ut och då måste man vända sig till kundservice för att aktivera SIM-kortet.

Kundservice kommer att behöva SIM-kortnumret vilket är nitton siffror som står på baksidan av SIM-kortet. Exempel: 8946071234567891234

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +5

Hi! Jag beställde ett nytt simkort i våras.

Men satte inte in den förrän nu.

På hemsidan finns inget flik om aktivering/ att jag kan byta simkort.

 

Kan ni fixa detta på “mina sidor”! Tack

@Juha-Pekka skulle rekommenderar dig att läsa denna Guide

Nix -funkar inte.

Jag har precis samma problem och guiden är fel - de alternativ som visas där kommer inte upp i verkligheten.

Hej på er! :slight_smile:
 

Tänker att jag flikar in lite här...

Om det gått en längre tid sedan man beställde SIM-kortet och inte aktiverat det, över 3 månader sedan, så tajmar knappen ut och då måste man vända sig till kundservice för att aktivera SIM-kortet.

Kundservice kommer att behöva SIM-kortnumret vilket är nitton siffror som står på baksidan av SIM-kortet. Exempel: 8946071234567891234

Kan inte aktivera mitt simkort. 

Mvh 

Torbjörn 

Hur kontaktar jag Kundservice?

Svara


Static Template