Besvarat

Apple watch 4 (gps cellular?

Hej. Jag har mobil abonnemang hos er och funderar nu på att köpa en Apple Watch 4 (gps cellular) och undrar om hallon stödjer den så att jag kan lämna mobilen hemma men ändå vaga uppkopplade hos er genom klockan?
Med vänlig hälsning, Emelie
icon

Bästa svar av Oskar 24 januari 2019, 14:04

Hej @Sun-maid!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Dessvärre fungerar inte våra SIM-kort med dessa typer utav klockor.

Du kommer självklart kunna parkoppla den som en vanlig Apple-Watch, men du kommer inte kunna använda det som ett separat abonnemang då våra SIM-kort enbart har stöd för 3G/4G och inte för GSM.

Allt gott!
Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Sun-maid!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Dessvärre fungerar inte våra SIM-kort med dessa typer utav klockor.
Du kommer självklart kunna parkoppla den som en vanlig Apple-Watch, men du kommer inte kunna använda det som ett separat abonnemang då våra SIM-kort enbart har stöd för 3G/4G och inte för GSM.

Allt gott!
Hur fungerar det med ett extra simkort som ska vara i en smartklocka, kostar det något att beställa ett till simkort till mitt abonnemang?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hur fungerar det med ett extra simkort som ska vara i en smartklocka, kostar det något att beställa ett till simkort till mitt abonnemang?

Hej @Trollet!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se svaret här ovanför. Det gäller för samtliga smartklockor :)

Allt gott!
Finns det några planer på att fixa till så att ett hallonabonnemang inom en snar framtid kan komma att fungera tillsammans med apple watch 4?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @ulla15!

Varmt välkommen till forumet!

Våra SIM-kort går enbart på 3G/4G och kommer alltid göra det då våra master enbart har stöd för detta också.

Så det är ingenting som vi kommer uppdatera inom en snar framtid. Alla klockor som kräver just GSM kommer alltså inte fungera med våra abonnemang.

Ha en fin dag!

Svara