Besvarat

Avslulta abonnemang, starta oregistrerat kontantkort

• 8 september 2018
  • 3 kommentarer
  • 777 visningar

Hej,

Jag vill avsluta mitt abonnemang och istället starta ett oregistrerat kontantkort - hur går jag till väga?

Tack på förhand,

/Louise
icon

Bästa svar av Linnea 11 september 2018, 16:25

Hej igen,

I sådana fall kan du kan du till en början flytta över numret till ditt namn hos Tele2, och därefter skriva över det i hans namn hos dem. Vi gör nämligen inte ägarbyten hos hallon i dagsläget.

Har du möjlighet att kontakta Tele2 för att se om de kan hjälpa dig? Vissa operatörer har även nummerflyttsblanketter där du kan ge medgivande till att någon annan tar över ditt nummer, så kika om de har en sådan!
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @louiseapple!

Välkommen till forumet, superkul att du har hittat hit! 😄

Det går fint att göra, dock kommer du inte kunna behålla samma telefonnummer i sådana fall. Du kan se hur du avslutar ditt abonnemang här, och om du vill teckna ett anonymt kontantkort kan du göra det hos ditt närmaste ATG-ombud, så får du ett simkort och nummer direkt på plats.

Ha en kanonfin dag!
Hej Linnea,

Tack för svar.

Hur ska jag göra för att behålla mitt nummer då, när jag vill flytta över det till min pappas personnummer på Tele2?????

Bästa hälsningar,

/Louise
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen,

I sådana fall kan du kan du till en början flytta över numret till ditt namn hos Tele2, och därefter skriva över det i hans namn hos dem. Vi gör nämligen inte ägarbyten hos hallon i dagsläget.

Har du möjlighet att kontakta Tele2 för att se om de kan hjälpa dig? Vissa operatörer har även nummerflyttsblanketter där du kan ge medgivande till att någon annan tar över ditt nummer, så kika om de har en sådan!

Svara