Besvarat

Avslutar ni mitt gamla abonnemang?

Hej,
Jag har precis bytt till ert abonnemang, men har nu Tele2.
Läste någonstans att ni säger upp mitt gamla, men hur går jag tillväga för att ni skall göra detta?
icon

Bästa svar av Oskar 24 januari 2019, 17:05

Hej @Monkan52!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Det enda som du behöver göra för att ditt abonnemang hos din tidigare operatör ska avslutas, är att begära numret flyttat till oss.

Så fort som nummerflytten går igenom, så avslutas ditt abonnemang automatiskt.

Det enda som är bra att dubbelkolla är så att du inte har någon uppsägningstid eller liknande kvar hos Tele2 då denna kommer debiteras dig när numret flyttas i sådana fall.

Allt gott!
Visa original

11 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Monkan52!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Det enda som du behöver göra för att ditt abonnemang hos din tidigare operatör ska avslutas, är att begära numret flyttat till oss.

Så fort som nummerflytten går igenom, så avslutas ditt abonnemang automatiskt.
Det enda som är bra att dubbelkolla är så att du inte har någon uppsägningstid eller liknande kvar hos Tele2 då denna kommer debiteras dig när numret flyttas i sådana fall.

Allt gott!
När jag tecknar abonnemang hos er, säger ni upp mitt hos Telia då det är 1 månads uppsägning där. Jag precis anmält mig till ett abonnemang hos er och vill inte det ska börja gälla förrän 1 april.
Användarnivå 6
Emblem +8
När jag tecknar abonnemang hos er, säger ni upp mitt hos Telia då det är 1 månads uppsägning där. Jag precis anmält mig till ett abonnemang hos er och vill inte det ska börja gälla förrän 1 april.

@Guniris - du hittar svar på din fråga i denna tråd. 🙂 Du kan inte starta ditt abonnemang med ett senare startdatum hos oss, utan det kommer starta direkt. Vill du inte detta kan du ångra abonnemanget du tecknat och starta upp det 7 dagar innan din gamla bindningstid löper ut istället.
Hej!
mitt abonnemang hos Tre går ut 26/3. Jag har inte meddelat dem att jag önskar säga upp abonnemanget ännu. Jag vill byta till Hallon och undrar om jag själv ska säga upp abonnemanget hos Tre eller om ni gör det åt mig när jag tecknar nytt hos er?
Blir det något glapp? Jag tror jag har en månads uppsägningstid.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!
mitt abonnemang hos Tre går ut 26/3. Jag har inte meddelat dem att jag önskar säga upp abonnemanget ännu. Jag vill byta till Hallon och undrar om jag själv ska säga upp abonnemanget hos Tre eller om ni gör det åt mig när jag tecknar nytt hos er?
Blir det något glapp? Jag tror jag har en månads uppsägningstid.

Hej @Mia-Pia!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon. Det är verkligen superkul att du valt att bli kund hos oss.

Jag flyttade din fråga hit för att försöka hålla allting på samma ställe. Du kan se delar utav ditt svar här ovanför.

Vi kan aldrig garantera att det inte blir något glapp, även om det är vår ambition. En nummerflytt tar vanligtvis 3-5 arbetsdagar att genomföra. Däremot har du alltid ett temporärt nummer så att du inte står utan nummer helt och hållet.

Allt gott!
Hej, om jag vill portera in bef nr fr ex Telenor (ej bundet avtal), säger då ni upp detta avtal eller skall jag göra detta?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, om jag vill portera in bef nr fr ex Telenor (ej bundet avtal), säger då ni upp detta avtal eller skall jag göra detta?

Hej @Job!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Hej
idag sa jag upp mitt abonemang hos halebop och beställde ett nytt hos er. Jag önskade att ni sköter nummerflytt. Jag har 1 månads uppsägningstid hos halebop from idag och skulle vilja att det nya abonnemanget startar när det gamla går ut. Ordnar ni det?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej
idag sa jag upp mitt abonemang hos halebop och beställde ett nytt hos er. Jag önskade att ni sköter nummerflytt. Jag har 1 månads uppsägningstid hos halebop from idag och skulle vilja att det nya abonnemanget startar när det gamla går ut. Ordnar ni det?

Hej @Dawa!

Varmt välkommen till oss på hallon och till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Jag vill byta till en annan operatör från hallon men tyvärr kan jag inte göra nummerflytt så att du ni hjälpa mig att lösa numret.
Mvh
Bini
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Biniam!

Varmt välkommen till forumet!

Det är så klart jättetråkigt att höra att du vill avsluta ditt abonnemang hos oss.

Ditt nummer ligger alltid öppet för att flyttas så länge det är aktivt hos oss.
Om du redan har avslutat abonnemanget via Mina sidor, behöver du kontakta vår kundservice via mejl eller chatt för att få hjälp med att lägga numret öppet igen.

Om det fortfarande är aktivt, behöver du begära nummerflytten i samma personnummer som du hade registrerat hos oss idag.

Ha en fin dag!

Svara

Static Template