Besvarat

Beställning av flera telefoner

hej
har två abonnemang hos er sedan tidigare (till mina två barn) och igår la jag en beställning på en telefon med nytt abonnemang till min dotter eftersom det inte gick att välja att behålla samma nummer, läste någonstans att ni kunde lösa det i efterhand. Nu vill jag beställa en till telefon till min son också men det går inte. Kan ni hjälpa mig? Det ska vara en iphone8 grå med abonnemang liten.

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tor 22 oktober 2018, 09:51

Hejsan @Anna Ekstrand.

Varmt välkommen till forumet! :)

Jag förstår. Arvato som hanterar våra telefoner har en beloppsgräns, vilket betyder att man inte kan beställa två telefoner.

Ha en fin dag!
Visa original

7 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @Anna Ekstrand.

Varmt välkommen till forumet! :)

Jag förstår. Arvato som hanterar våra telefoner har en beloppsgräns, vilket betyder att man inte kan beställa två telefoner.

Ha en fin dag!
Ok, hur gör jag då?? Kan ni inte hjälpa mig med detta?? Om jag har två abonnemang måste jag ju kunna beställa två telefoner. Annars är det abonnemanget obrukbart utan telefon ju. Med vänlig hälsning, Anna
Användarnivå 4
Emblem +2
Ok, hur gör jag då?? Kan ni inte hjälpa mig med detta?? Om jag har två abonnemang måste jag ju kunna beställa två telefoner. Annars är det abonnemanget obrukbart utan telefon ju. Med vänlig hälsning, Anna
I dagsläget så är det dessvärre inte möjligt att köpa två telefoner på ett konto. Det kommer alltså inte gå att beställa ytterligare en i ert namn, och det har att göra med Arvatos beloppsgräns.

Ha en fin dag!
Ok, och om jag lägger om abonnemangen så att de står i mina barns namn då? Konstigt att ha beloppsgräns, måste ju vara många som köper telefoner åt sina barn som är under 18 år.? Finns det inget sätt att lösa det på så måste jag ju säga upp abonnemanget och teckna hos någon annan där jag kan köpa en telefon,
Användarnivå 4
Emblem +2
Ok, och om jag lägger om abonnemangen så att de står i mina barns namn då? Konstigt att ha beloppsgräns, måste ju vara många som köper telefoner åt sina barn som är under 18 år.? Finns det inget sätt att lösa det på så måste jag ju säga upp abonnemanget och teckna hos någon annan där jag kan köpa en telefon,
Man måste vara 18 år för att teckna ett abonnemang hos hallon. Tyvärr är det inte möjligt att köpa till två telefoner på ett konto i dagsläget, det är något som vi håller på att vidareutveckla.
Och ändå har ni abonnemang för unga under 18 år..?? Ja ja då har jag inget annat val än att säga upp det ena abonnemanget, tråkigt eftersom jag varit kund ganska länge hos er. Tack och hej
Användarnivå 4
Emblem +2
Och ändå har ni abonnemang för unga under 18 år..?? Ja ja då har jag inget annat val än att säga upp det ena abonnemanget, tråkigt eftersom jag varit kund ganska länge hos er. Tack och hej
Ja, då personer under 18 inte kan teckna abonnemang hos oss så behöver t.ex en förälder stå på abonnemanget och då kan de vid beställning bocka i om abonnemanget är till ett barn.

Svara