Besvarat

Betala av mobilen

Hej!

Jag har en iPhone 8 med abonnemang hos Hallon sedan mars 2018. Jag brukar resa till hemlandet ca. 2-3 gånger om året, då blev jag ledsen att jag kan inte använda annat simkort när jag är hem. Jag förstår att det var mitt fel att jag läste inte att mobilen kommer att vara låst till 3:an när jag köpte den.

Det va den första gången att jag handlar hos Hallon, ni hade ett riktigt bra pris, men jag är lite missnöjd med täckning.

Jag läste att mobilen måste vara minst 12 månader gammal för att kunna låsas upp och jag har kvar att betala ca. 4000kr via Arvato.

Nu har jag två alternativen:
  • Att betala av restvärde på mobilen och avsluta abonnemang hos er, då för jag en SIM-free mobil och jag skulle beställa ny abonnemang hos en annan operatör.
  • Eller att vi kommer på nån annan lösning till hur kan mobilen låsas upp.
Jag är glad att höra deras förslag på hur kan vi göra det på det bästa sättet.

Tack!

MVH
//
N.M.
icon

Bästa svar av Oskar 14 december 2018, 11:41

Hej @nemmar!

Varmt välkommen till forumet. Det är verkligen superkul att du har hittat hit.

Om det är så att din telefon är köpt via oss på hallon, så kan du låsa upp din telefon direkt. Du behöver alltså inte vänta i 12 månader för att låsa upp den.

Om det är så att telefonen är köpt från 3, men används med vårt abonnemang, så är det 12 månader som gäller däremot.

Det du kan göra för att låsa upp din telefon är att klicka här och följa instruktionerna på hemsidan.

Hoppas du får en fin dag!
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @nemmar!

Om det är så att din telefon är köpt via oss på hallon, så kan du låsa upp din telefon direkt. Du behöver alltså inte vänta i 12 månader för att låsa upp den.

Om det är så att telefonen är köpt från 3, men används med vårt abonnemang, så är det 12 månader som gäller däremot.

Det du kan göra för att låsa upp din telefon är att klicka här och följa instruktionerna på hemsidan.

Hej @nemmar!

Hej!

Jag lyckades inte att låsa upp den. Det visar att min mobil är inte kopplad med 3.

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Om det är så att din mobil har blivit reparerad eller utbytt på garanti eller liknande, så har du fått ett nytt IMEI på utbytesenheten.

Vi ska självklart ordna det här åt dig så att du kan låsa upp telefonen, för att göra det behöver du kontakta vår kundservice via mejl eller chatt så kommer de hjälpa dig vidare.

Ha en fin dag!

Svara

Static Template