Besvarat

Blev uppringd av mitt egna nummer!?

Min mobil började spela upp min Ring signal, alltså att det var någon som ringde till mig.
Problemet var ju bara att det var mitt EGNA mobilnummer!
Hur är detta möjligt???
icon

Bästa svar av Oskar 18 januari 2019, 13:38

Hej @TheDuckHunts!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Detta låter verkligen underligt och jag förstår onekligen att du blev förvirrad.

Rent tekniskt så ska det inte gå att ringa sitt eget nummer om man ringer från samma SIM-kort, så klart kan konstiga saker ske.

Jag tänkte därför om det är så att du använder dig utav en telefon som har dubbla SIM-korts slots?
Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @TheDuckHunts!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Detta låter verkligen underligt och jag förstår onekligen att du blev förvirrad.
Rent tekniskt så ska det inte gå att ringa sitt eget nummer om man ringer från samma SIM-kort, så klart kan konstiga saker ske.

Jag tänkte därför om det är så att du använder dig utav en telefon som har dubbla SIM-korts slots?
@Oskar japp, använder en Galaxy S9+ som då har Dual sim-ports. När jag dock hade ställt fråga till "Hallon på Facebook" så sade de att det kunde vara en telefonsvarare?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Är det så att du har två SIM-kort i telefonen också med två olika telefonnummer?

Tänker om det har gått iväg ett samtal från det ena SIM-kortet till det andra?
Hade två SIM-kort i telefonen ja. men inte nu längre. så jag ser det som löst, men skriver mer om det skulle ske igen.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Då är jag med, och det är väldigt skönt att höra att det verkar ha löst sig.

Tveka inte att hojta här annars som sagt, så kikar jag självklart vidare.

Svara