Besvarat

Blir SIM-kort inaktiva?

Tjena

Jag undrar hur jag kan få igång mitt kontantkort nu under jullovet? Hade ett Hallon kontantkort under sommaren som jag gjorde om till ett abonnemang innan jag avslutade det. Nu vill jag ”tanka på” igen, men hittar inte det under mina sidor...?
Känns onödigt krångligt/långsamt om Hallon ska behöva posta ut ett bytt SIM kort, när jag redan har ett som bara väntar på att börja användas.

Det gäller ett mobiltbredband.

Tack på förhand för alla glada tillrop! 🙏😊
icon

Bästa svar av oberg 15 december 2018, 14:46

Om du gjorde om ditt kontantkort till abonnemang borde kortet funka och då krävs ingen påfyllning eftersom abonnemang betalas varje månad,

Har du ett abonnemang som gjordes om till kontantkort så är de giltiga 365 dagar efter påfyllning

Logga in på mina sidor så borde det synas vad som gäller
Visa original

4 svar

Användarnivå 4
Om du gjorde om ditt kontantkort till abonnemang borde kortet funka och då krävs ingen påfyllning eftersom abonnemang betalas varje månad,

Har du ett abonnemang som gjordes om till kontantkort så är de giltiga 365 dagar efter påfyllning

Logga in på mina sidor så borde det synas vad som gäller
Precis. Det borde fungera. Men det finns inget jag kan ”aktivera” eller liknande på mina sidor.

Kontantkortet gjordes om till abonnemang innan jag avslutade det när hösten kom. Nu är det snart lov för barnen igen och vill kicka igång mer surf. Antingen via kontantkort eller abonnemang, men inget verkar funka och jag har som sagt redan ett SIM-kort i paddan.
Användarnivå 4
Ok då måste nog kundtjänst kolla på detta tyvärr
https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon
Fick svar från Hallon via Chatten.
Tips till alla är att inte göra om ett kontantkort till abonnemang, om man över huvudtaget tänker sig göra en paus eller ha ett avbrott. För det går inte att få igång ett kort igen utan att man köper ett nytt. Iaf var det så för mig. Ångrar bittert att jag hade abonnemang. Hade sparat minst 5 dagar om jag hade kunnat "tanka" kontantkortet själv via mina sidor, istället för att gå omvägen via ett nytt SIM-kort.

Svara

Static Template