Privat
Företag

Blir uppringd av olika nummer under dagen

Hej,

Jag blir uppringd av svenska mobil nummer ,olika varje gång, flera gånger om dagen. När jag svarar så läggs det på och kort därefter ringer nästa nummer. Det är alltid två olika nummer i rad och flera gånger om dagen. Det har pågått nu i tio dagar. Jag har blockerat varenda nummer men det dyker nya nummer upp hela tiden. Det ringer en precis nu när jag skriver detta till er!! 076XXXXXXX.

När jag söker på dem är de okända nummer eller nummer på folk som bor på andra sidan av Sverige. 

Har någon mer klagat på detta och går det att göra något åt det?

MVH,

Tanja

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

10 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @tanjav!

Oj då, det var ju inte alls roligt att höra. Jag förstår givetvis att det är väldigt frustrerande och att det även kan vara obehagligt. 

Vi har inte fått in någon information om att detta ska vara ett generellt problem för våra kunder, däremot om du önskar kan du kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så kan vi hjälpa dig med ett nummerbyte. 

Jag hoppas du får en superfin dag! 

Hej Linnea,

Tack för ditt svar. Nummerbyte är inte aktuellt men tack i alla fall.

Ha en bra dag,

Tanja

Jag har precis samma problem. Ibland är det dock någon engelsktalande som svarar på andra sidan. Jag har bett dom att sluta ringa och blockerat alla nummer som ringer, men det fortsätter bara att ringa från nya nummer. Håller på att bli knäpp. 

Samma problem har jag. Slumpade ej samma svenska nummer som tillhör privatpersoner runt om i Sverige man inte har någon anknytning till. 6-7 samtal om dagen. Alltid kontorstider, mån-fre. 

Samma problem har jag. Slumpade ej samma svenska nummer som tillhör privatpersoner runt om i Sverige man inte har någon anknytning till. 6-7 samtal om dagen. Alltid kontorstider, mån-fre. 

SAMMA HÄR. FLERA GGR OM DAN! VAD ÄR DET FÖR FEL? 

Samma har förra månaden fick en massa samtal från BOSNIEN !? Blockerad men sen en ny nummer från samma skulle ringa 4-9 ggr om dagen. Den konstiga var att detta nummer (simm kort)hemligt var ny och sparad från reklam! Hur kommer dom över denna?

Användarnivå 6
Emblem +8

Samma har förra månaden fick en massa samtal från BOSNIEN !? Blockerad men sen en ny nummer från samma skulle ringa 4-9 ggr om dagen. Den konstiga var att detta nummer (simm kort)hemligt var ny och sparad från reklam! Hur kommer dom över denna?

Hej @Flying Scotsman!

Det är ju väldigt underligt såklart. Om du önskar gäller såklart även alternativ för dig - vi kan hjälpa till med ett nummerbyte om det skulle vara aktuellt. 

Användarnivå 1
Emblem

Har samma problem och har nu hållit på en månad skulle jag vilja säga. Helt okända svenska mobilnummer ringer en dagligen.

Idag har ex 3 nummer ringt:
0731-258508
0731-251142
0731-256004

Igår var det  2 nummer som ringde:
0734-710579
0766-868069

Varje gång jag svarar, är det ingen kvar i luren. Kanske dags att Hallon och 3 försöker göra något åt detta. Vad jag förstått är det försäljare som helt klart inte respektera nix-registret: Det syns ganska bra då de första fyra numrerna som ringde mig verka tillhöra samma nummergrupp då e börja på 0731-25.. Det är ALDRIG samma nummer som ringer. Har även haft 031 nummer som ringt också.

Detta är fruktansvärt enerverande och irriterande. De ringer i tid och otid.  PRoblemet med dessa nummer är att man slutar svara på ALLA nummer som inte finns i telefonboken, vilket är inte bra. 

Har också problem med att 070 3…….. ringer och ingen svarar . Kollar upp nr på hitta och det går till privatpersoner var som helst i Sverige . Har messat en del och frågat vad dom vill mig men ingen  svarar . Måste vara något fel hos Hallon / 3 

Användarnivå 4

Har också problem med att 070 3…….. ringer och ingen svarar . Kollar upp nr på hitta och det går till privatpersoner var som helst i Sverige . Har messat en del och frågat vad dom vill mig men ingen  svarar . Måste vara något fel hos Hallon / 3 

Det är ofta bluffsamtal där de lägger in ett giltigt svenskt nummer som uppringare, trots att samtalet kan komma från vilket land som helst.

Om det finns en riktig abonnent på numret, så har dessa stackars människor inget med saken att göra, men får ofta skit för det ändå.

Ännu så länge har operatörerna i Sverige inte gjort nåt åt att stoppa missbruket.

Kommentera