Besvarat

Bredbandsnummer väldigt långt - går inte att aktivera i banken

Jag skaffade nyss ett Mobilt Bredband Hallon, och numret till det är 14 siffrigt. När jag försöker lägga till det i internetbanken för engångskoder via SMS så säger den att numret är ogiltigt.
Vad kan jag göra åt det?
Vill ju kunna logga in på internetbanken även om jag inte har mobilen i närheten utan bara det mobila bredbandet.

Testade dock att SMSa numret från mobilen och det fungerar utmärkt, så det verkar inte vara SMS-mottagning som är fel på utan bara det att numret är väldigt långt.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort
icon

Bästa svar av oberg 22 december 2018, 20:45

Intressant lösning, det du antagligen behöver är att få ett kortare nummer till ditt bredband om det är möjligt är det kundtjänst bara som kan hjälpa dig, Banken har nog fast mall för hur mobil nummer "ska se ut" de kan även ha samma sak för mail adresser. Tyvärr hänger det inte alltid ihop med teknikens utveckling.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon
Visa original

4 svar

Användarnivå 4
Intressant lösning, det du antagligen behöver är att få ett kortare nummer till ditt bredband om det är möjligt är det kundtjänst bara som kan hjälpa dig, Banken har nog fast mall för hur mobil nummer "ska se ut" de kan även ha samma sak för mail adresser. Tyvärr hänger det inte alltid ihop med teknikens utveckling.
https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon
Verkar inte vara bara banken som har problemet, utan i stort sett alla sajter som använder någon form av SMS verifiering vid inloggning. Alla säger att numret är ogiltigt, även t.ex. Steam och sådant.
Användarnivå 4
Jaha har faktiskt aldrig testat men som sagt kundtjänst kanske kan ge dig ett kortare nummer förhoppningsvis
Intressant, berätta gärna om du hittar någon lösning!!
Testade också att skicka SMS till det långa numret men, i mitt fall, så fick jag felmeddelande att det ej kunde skickas.
Varit i kontakt med Kundtjänst om problemet men de hade ingen lösning.

Svara

Static Template