Besvarat

byte av abonnemang

• 21 februari 2020
  • 4 kommentarer
  • 370 visningar

Hej!

Jag har ett abonnemang hos er där jag betalar 29kr/mån för 10gb surf. Detta var ett erbjudande jag tog i december och priset gäller t.o.m. 1 mars. Jag undrar nu om jag betalat sista månaden för 29kr och ska nu börja betala full pris nästa gång? Betalar man en månad i förväg?

Skulle vilja byta abonnemang till ett billigare men med samma mängd surf. Finns detta? Om inte behöver jag då byta mobiloperatör då jag inte har råd med att betala 149-199kr/mån. Jag kan heller inte gå ned i surfmängd/mån.

Har sett några erbjudanden ni har och undrar om dessa är möjliga för mig att ta?

Svara gärna via mobilnummer före mail då jag inte har så mycket Internet kvar.

Tack mvh Malin Norberg XXXXXXX@hotmail.se 070XXXXXXX

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

icon

Bästa svar av Axel 25 februari 2020, 14:43

Hej igen @Manimals 

Jag förstår absolut att det kan bli krångligt att förstå hur mycket surf som faktiskt finns kvar på abonnemanget, med tanke på att det kommer SMS samt med att surfen finns på Mina Sidor. Jag ska självklart förtydliga det för dig.

Hos oss finns det tre “typer” av olika surfer som du kan ha.

För ditt abonnemang har du alltså:

• Din “vanliga” abonnemangssurf som medföljer i abonnemanget.
  • Din sparade surf.  
  • Och sist men inte minst, extra surf. Det är surf man köpt antingen via Mina sidor eller dylikt)

Surfen prioriteras i användandet som “vanlig” surf > sparad surf > extra surf. Du får också ett SMS när respektive surfpott är slut, vilket då kan leda till att det uppstår frågetecken då det bara kommer massa olika uppgifter.

Den surfen du ser på Mina Sidor visar totalbeloppet för hur mycket surf som finns kvar att använda för ditt abonnemang. Mina Sidor visas dock inte i realtid och kan dröja med 24 timmar tills innan den uppdateras. Men där ser du hur mycket surf du har att röra dig med. 

SMSen säger också vilken utav respektive potter som är slut, t.ex om du får slut på din sparade surf kommer det stå så i SMSet du får. 

Visa original

4 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Manimals,

Hos oss betalar du för innevarande månad, så i början på t.ex februari betalar du för februari och så vidare. Betaltjänster och dylikt faktureras därav i efterhand. Om det är så att din kampanj för abonnemanget går ut den 1:a kommer du betala fullt pris för resterande dagar av månaden. Kampanjen hade behövt täcka hela månaden för att priset skulle vara detsamma. 

Du kan sänka din abonnemangsform på egen hand via Mina Sidor. Vi har en guide här på forumet kring hur du gör. När du väl håller på att byta kan du se vilka abonnemang du har att välja mellan samt vad de kostar. I guiden har vi också massa matnyttig information kring att byta abonnemang som du jättegärna får läsa igenom. 

Okej jag förstår, men behöver ha minst lika mycket surf som jag har nu men mindre kostnad. Vill även veta hur mycket surf jag nu har kvar denna månad eftersom jag fått två besked. Ett på sms som inte stämmer med det som står när jag loggar in på mina sidor. Detta är dom sagt inte första gången det händer och jag tycker inte det är okej.

Vill kunna veta om och när min surf går ut i månaden samt att den bör inte ta slut så fort  när jag inte använder så mycket varje månad. Stänger av mobil data när jag inte använder den så borde inte gå så mycket surf som jag har egentligen.

Vill gärna ha hjälp att kolla upp detta snarast möjligen Tack!

Användarnivå 3
Emblem +2

Hej igen @Manimals 

Jag förstår absolut att det kan bli krångligt att förstå hur mycket surf som faktiskt finns kvar på abonnemanget, med tanke på att det kommer SMS samt med att surfen finns på Mina Sidor. Jag ska självklart förtydliga det för dig.

Hos oss finns det tre “typer” av olika surfer som du kan ha.

För ditt abonnemang har du alltså:

• Din “vanliga” abonnemangssurf som medföljer i abonnemanget.
  • Din sparade surf.  
  • Och sist men inte minst, extra surf. Det är surf man köpt antingen via Mina sidor eller dylikt)

Surfen prioriteras i användandet som “vanlig” surf > sparad surf > extra surf. Du får också ett SMS när respektive surfpott är slut, vilket då kan leda till att det uppstår frågetecken då det bara kommer massa olika uppgifter.

Den surfen du ser på Mina Sidor visar totalbeloppet för hur mycket surf som finns kvar att använda för ditt abonnemang. Mina Sidor visas dock inte i realtid och kan dröja med 24 timmar tills innan den uppdateras. Men där ser du hur mycket surf du har att röra dig med. 

SMSen säger också vilken utav respektive potter som är slut, t.ex om du får slut på din sparade surf kommer det stå så i SMSet du får. 

Hej

Jag inser att jag har köpt ett för litet abonnemang på 5 GB som tog snabbt slut.

Nu har jag precis beställt ett nytt abonnemang på 20 GB och därför vill jag inte bara spärra fortsatt abonnemang utan även annullera fortsatt abonnemang på 5 GB. Hoppas kunna få bekräftelse på detta från Er på Hallon.

Svara