Besvarat

Debiteras 50 kr i veckan

Hej!
Jag har i ca 2 månader fått faktura mer ett 150-200kr extra kostnad, det var 50kr per vecka. Jag vill inte betala några extra kostnader utöver min abonnemang och vill att de sägs upp.
icon

Bästa svar av Linnea 4 oktober 2019, 12:54

Hejsan @Farhad123 & @Karhec!

Om det rör sig om txtNation är detta en tredjepartstjänst som debiterar dig på din mobilräkning. Vi har ingen egentlig koppling till företaget i fråga - utan den som använder tjänsten anger sin mobilräkning som betalmetod.

Se det lite som att köpa någonting med faktura - vi i detta fall är fakturaleverantören men inte den som tillhandahåller den tjänst eller produkt som har köpts.

Kostnadskontrollen kan ni se hur den fungerar här. Om ni menar på att ni inte har beställt tjänsterna kan ni såklart bestrida kostnaden till leverantören - samt göra en polisanmälan.
Visa original

4 svar

Jag har samma!!! De e något spam. Kollar man andra trådar här så är det fler som råkat ut för samma. Men hallon har ingen lösning på problemet. Måste bli oerhört mycket pengar. Tack och lov så är de bara på ett av 3 av min abonnemang. De hade ett tips om att aktivera kostnadskontrollen. Men den finns ju inte längre samt att man inte kan ställa in belopp. Någon som kan på riktigt hjälpa till!?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Farhad123 & @Karhec!

Om det rör sig om txtNation är detta en tredjepartstjänst som debiterar dig på din mobilräkning. Vi har ingen egentlig koppling till företaget i fråga - utan den som använder tjänsten anger sin mobilräkning som betalmetod.

Se det lite som att köpa någonting med faktura - vi i detta fall är fakturaleverantören men inte den som tillhandahåller den tjänst eller produkt som har köpts.

Kostnadskontrollen kan ni se hur den fungerar här. Om ni menar på att ni inte har beställt tjänsterna kan ni såklart bestrida kostnaden till leverantören - samt göra en polisanmälan.

Vart vänder jag mig för att bestrida kostnaden? 

Hur gör jag så de slutar dra pengar innan detta är löst?

Kan det vara någon annan som lagt in mitt nummer för att vara elak eller slagti sitt nummer fel?

Vart vänder jag mig för att bestrida kostnaden? 

Hur gör jag så de slutar dra pengar innan detta är löst?

Kan det vara någon annan som lagt in mitt nummer för att vara elak eller slagti sitt nummer fel?

Hejsan @hawaiisofia!

Om det är köp genom txtNation Limited som du inte känner igen kan du alltid höra av dig till dom här på deras hemsida. Du kan även ta hjälp av ERB, Etiska rådet för betaltjänster om du känner att det behövs.

Svara

Static Template