Besvarat

Dölj nummer (nummerupplysning)

Hej, efter nummerflytt till er har mitt nummer blivit offentligt när man söker på tex hitta och eniro. Jag behöver få detta dolt, vem kontaktar man då? så att de inte har rätt att lägga ut numret jag har hos er offentligt alltså.

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 28 september 2018, 08:03

Hej @eeemmmma!

Välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!

När du har ditt nummer hos oss delar vi inte din information till nummerupplysningen utan ditt nummer ligger som hemligt per automatik. Om ditt nummer ändå syns behöver du kontakta den sajt som har lagt upp numret så de kan ta bort numret manuellt.

Ha en jättefin helg!
Visa original

17 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @eeemmmma!

Välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!

När du har ditt nummer hos oss delar vi inte din information till nummerupplysningen utan ditt nummer ligger som hemligt per automatik. Om ditt nummer ändå syns behöver du kontakta den sajt som har lagt upp numret så de kan ta bort numret manuellt.

Ha en jättefin helg!
Hej!

Hur gör man om man vill att numret ska visas som hemligt när man ringer till någon?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @dedday,

Du ska kunna ställa in det direkt i telefonen. Alternativt kan du slå in #31# på knappsatsen innan du slår in numret du vill ringa. 🙂
Hej! Jag vill inte att något av mina nummer ska synas någonstans, hur gör jag för att få det?

mvh Eva
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej! Jag vill inte att något av mina nummer ska synas någonstans, hur gör jag för att få det?

mvh Eva

Hej @EvaH!

Vi delar inte med oss av den informationen, så finns den ut på diverse upplysningsajter så behöver du kontakta de separat och be de ta bort informationen. Detta då den då finns där sedan tidigare. 🙂
Hejsan!
Hur går jag tillväga om jag inte vill att mitt telefonnummer ska synas på Eniro, hitta.se mm?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan!
Hur går jag tillväga om jag inte vill att mitt telefonnummer ska synas på Eniro, hitta.se mm?

Hej @Gurkan10! :)

Du ser svar på din fråga i denna tråd. Ha det bäst! 🎉
Efter jag gått från Telia till hallon har mitt telefonnummer försvunnit från hitt.se
Har försökt att ändra på hitta utan att lyckas. Kan ni hjälpa mig detta.

MVH. Kjell-Åke Persson
Användarnivå 4
Emblem +5
Efter jag gått från Telia till hallon har mitt telefonnummer försvunnit från hitt.se
Har försökt att ändra på hitta utan att lyckas. Kan ni hjälpa mig detta.

MVH. Kjell-Åke Persson

Hej @Kjellep!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga till den här tråden då svaret på din fråga finns här ovanför.

Om du vill att ditt nummer ska synas på hitta.se exempelvis, behöver du alltså kontakta dem personligen.

Allt gott!
När någon söker på mitt namn för att få tag i mitt telefonnummer, kommer ingen info. Hur gör jag för att folk hittar mitt nummer på hitta.se och liknande?
Användarnivå 4
Emblem +5
När någon söker på mitt namn för att få tag i mitt telefonnummer, kommer ingen info. Hur gör jag för att folk hittar mitt nummer på hitta.se och liknande?

Hej @Isakhamsun!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan finna ditt svar här ovanför :)

Allt gott!
Hej! Går det ansöka om hemlig mobilnummer?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummerflytt
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Går det ansöka om hemlig mobilnummer?

Ämnet har flyttats till nummerflytt

Hej @Allan R!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se ditt svar här ovanför :)

Allt gott!
Varför syns inte mitt telefonnummer på hitta.se?

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 6
Emblem +8
Varför syns inte mitt telefonnummer på hitta.se?

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @Krister! :-)
Som du ser i denna tråd delar vi inte med oss av informationen till nummerupplysningen. Vill du ha informationen där behöver du kontakta den sajt det gäller och be de lägga upp informationen manuellt. 😊
Efter att jag bytte abonnemang till Hallon och flyttade över mitt gamla tel.nr. dit är det inte längre sökbart på Hitta, Eniro m.fl.
Vid tidigare operatörsbyte har detta ej hänt. Vad skall jag göra för att mitt nr. åter skall bli sökbart?
Användarnivå 4
Emblem +5
Efter att jag bytte abonnemang till Hallon och flyttade över mitt gamla tel.nr. dit är det inte längre sökbart på Hitta, Eniro m.fl.
Vid tidigare operatörsbyte har detta ej hänt. Vad skall jag göra för att mitt nr. åter skall bli sökbart?

Hej @salolsson!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se svaret på din fråga här ovanför.
Om du vill att det ska synas på Eniro etc, måste du alltså kontakta företagen i fråga.

Allt gott!

Svara

Static Template