Besvarat

Endast SOS : SIM kort aktiverat, enligt mina sidor

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Nyligen fått hem SIM kortet. Sätter i de i telefonen. När telefon sökt färdigt, står de "Endast SOS". I broschyren jag fick med SIM kortet står de "Här är ditt nya SIM-kort, aktiverat och klart att använda" .....

Hur gör jag?
Vänlig hälsn.
Markus
icon

Bästa svar av Linnea 23 april 2019, 10:08

@Johan.B

Doro 5031 verkar inte ha stöd för 3G/4G, vilket innebär att den tyvärr inte kommer att fungera med våra SIM-kort. 😕

Visa original

6 svar

Hej,

jag har exakt samma problem, så följer tråden här.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej på er @Sara87 & @Mack!

Vad märkligt. Är detta ert första simkort från oss på hallon?

Vad använder ni för telefoner?
Hej!

Jag har exakt samma problem som trådskaparen nämner. SIM-kortet är aktiverat enligt foldern som följde med i kuvertet + mina sidor.
Telefonen är en Doro 5031 och den är inte låst till någon operatör.
Nummerflytten har gått igenom men det står endast SOS på telefonen.

En detalj är att detta är det andra SIM-kortet. Det första skickades ut med ett ”tillfälligt nummer” eftersom nummerflytten misslyckades - men det SIM-kortet har jag inte använt.

Hoppas på att få hjälp med detta så snart som möjligt.
Användarnivå 6
Emblem +8
@Johan.B

Doro 5031 verkar inte ha stöd för 3G/4G, vilket innebär att den tyvärr inte kommer att fungera med våra SIM-kort. 😕

@Johan.B

Doro 5031 verkar inte ha stöd för 3G/4G, vilket innebär att den tyvärr inte kommer att fungera med våra SIM-kort

Trist att ni inte kan leverera SIM-kort som fungerar för alla.
Användarnivå 3
Emblem +3

@Johan.B

Doro 5031 verkar inte ha stöd för 3G/4G, vilket innebär att den tyvärr inte kommer att fungera med våra SIM-kort
Trist att ni inte kan leverera SIM-kort som fungerar för alla.

Så om jag skaffar en telefon med andra frekvensband än vad operatören använder ska operatören fixa det?

Svara