Besvarat

eSIM abonnemang när kommer de?

Har idag fyra abonnemang hos er. Vad jag förstår så kommer alla smartwatch och sen även mobiler köra eSIM för att kunna göra mobilerna vattentäta. Vi ser redan att hörlurs ingången försvunnit.

Min fråga är när kan vi köpa eSIM abonnemang och ha samma mobilnummer på klockan och telefonen eller kommer vi behöva byta operatör för detta?

Har idag en Galaxy Watch och letar operatör som kör eSIM..hittar vi en så byter vi operatör direkt.
icon

Bästa svar av Mrmorsi 21 april 2019, 14:20

Har idag fyra abonnemang hos er. Vad jag förstår så kommer alla smartwatch och sen även mobiler köra eSIM för att kunna göra mobilerna vattentäta. Vi ser redan att hörlurs ingången försvunnit.

Min fråga är när kan vi köpa eSIM abonnemang och ha samma mobilnummer på klockan och telefonen eller kommer vi behöva byta operatör för detta?

Har idag en Galaxy Watch och letar operatör som kör eSIM..hittar vi en så byter vi operatör direkt.

@Stanley B jag skulle rekommendera dig att läsa mer om e-sim frågan på följande länk
Visa original

8 svar

Användarnivå 5
Emblem +5

@Stanley B jag skulle rekommendera dig att läsa mer om e-sim frågan på följande länk
Verkar inte hänt så mycket senaste 6mån runt detta?
Användarnivå 1
Synd att det inte händer mer på eSIM fronten hos Hallon. Jag har tänkt att köpa Apple Watch med eSIM någon gång framöver och då får jag väl tyvärr (är supernöjd med hallon) byta operatör. De i familjen som har köpt Apple Watch med eSIM har gått till Telenor och är mycket nöjda.

Hej, ser att denna tråd är ett år gammal så jag undrar hur det ser ut idag. Jag kommer tyvärr annars behöva byta till annan operatör då jag prioriterar att ha en wearable med e-sim än Hallon som abonnemangsleverantör.

Enkelt. Kommer inte e-sim (och möjlighet till Apple Watch) inom kort, så kommer iaf jag att lämna Hallon. Tror jag är långt ifrån ensam. Synd, eftersom jag är en nöjd kund i övrigt, som gärna stannat kvar.

Samma här vi har 3 abonnemang och har tänkt lämna Hallon då vi behöver eSim.

E-sim är inte längre varken framtid eller speciellt nytt. Nu är det väl ändå dags?

Halebop (Telias motsvarighet till Hallon) har eSim. Jag funderar på att byta dit om inte Hallon kan komma med en tidplan när de planerar att införa eSim.

Hallon: eSims-frågan verkar ha levt här på forumet i två års tid. Hur ser planen ut?

Svara