Besvarat

Få nytt nummer på abonnemang

• 11 september 2018
  • 1 svar
  • 394 visningar

Användarnivå 2
Emblem +7
Jag var tvungen att flytta mitt nummer till en annan operatör pga höga krav på täckning i skärgården och en bit ut. Kan jag få ett nytt nummer på mitt mobilabonnemang här så att jag slipper teckna ett nytt likadant som jag har?

Man kan kanske "switcha' nummer? Och få det som tilldelades mig av den andra leverantören?

Det skulle vara intressant att veta hur numren skapas och hur det rent tekniskt går till att flytta nummer mellan olika operatörer.
icon

Bästa svar av Linnea 12 september 2018, 08:42

Hej!

Jag kikade och din nummerflytt går igenom redan inatt, så då kommer ditt abonnemang att avslutas i samband med det. Dock kan jag om du vill återaktivera det imorgon bitti, med samma simkort och ett annat nummer?

Vi kan ju flytta över det nummer du hade hos Tre, dock blir det som en vanlig nummerflytt och det tar 3-5 dagar ungefär.

En nummerflytt går via PTS, och om du vill fördjupa dig i detta finns det mer information här.

Ha en superfin dag!
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!

Jag kikade och din nummerflytt går igenom redan inatt, så då kommer ditt abonnemang att avslutas i samband med det. Dock kan jag om du vill återaktivera det imorgon bitti, med samma simkort och ett annat nummer?

Vi kan ju flytta över det nummer du hade hos Tre, dock blir det som en vanlig nummerflytt och det tar 3-5 dagar ungefär.

En nummerflytt går via PTS, och om du vill fördjupa dig i detta finns det mer information här.

Ha en superfin dag!

Svara

Static Template