Fråga

Felfakturerad?

Jag har tvåungdomsabbonnemang till mina barn. Det ena har fakturerats 299kr för 1/7. I juni och augusti är det de vanliga 99kr som fakturerats. Jag kan inte se min specifikation. Hur kommer det sig?

5 svar

Hejsan @Bergholtzanna!

Lite svårt att säga här över forumet. Går det inte att ladda ner specifikationen från Mina sidor för dig? Har du testat att rensa cache och cookies i din webbläsare?

Det visade sig att vi blivit fakturerade av txtNation för en DownloadHub. Som vi absolut inte har beställt, de har bara skickat sms ,ed ett “erbjudande” som vi inte har besvarat. Jag ser nu i forumet att flera med Hallon-abonnemang har råkat ut för samma sak. Kan vilket företag som helst hävda att vi har köpt deras tjänster och ni vidarefakturerar oss? Det känns inte alls säkert. Det känns också väldigt bakvänt att ni erbjuder en tilläggstjänst mot betalning för att sånt här inte ska ske. Kan det verkligen stämma att vi måste betala er för att slippa bli lurade på pengar?

Det visade sig att vi blivit fakturerade av txtNation för en DownloadHub. Som vi absolut inte har beställt, de har bara skickat sms ,ed ett “erbjudande” som vi inte har besvarat. Jag ser nu i forumet att flera med Hallon-abonnemang har råkat ut för samma sak. Kan vilket företag som helst hävda att vi har köpt deras tjänster och ni vidarefakturerar oss? Det känns inte alls säkert. Det känns också väldigt bakvänt att ni erbjuder en tilläggstjänst mot betalning för att sånt här inte ska ske. Kan det verkligen stämma att vi måste betala er för att slippa bli lurade på pengar?

Det kostar inget att spärra betaltjänster. Vart har du sett det? 

txtNation är ett större företag inom betalningsmetoder för bland annat applikationer och spel, så debiteringarna avser oftast ett köp man gjort via SMS till något företag som använder txtNation’s betalningsmetoder. Ifall du inte känner igen det så ska du såklart polisanmäla det som bedrägeri; men i första hand är det bäst att kontakta txtNation och kolla vad exakt debiteringen avser. 

Användarnivå 4
Emblem +1

txtNation är ett oseriöst företag som hallon aktivit väljer att hjälp med deras skumraskaffärer.

Mycket konstig strategi från Hi3g/hallons sida.

Instämmer!

Svara