Besvarat

Finns det ett SMS tak?

• 31 januari 2020
  • 3 kommentarer
  • 200 visningar

Finns det ett tak för hur många SMS jag kan skicka per månad trots att det står obegränsade sms i abonnemanget? Jag har nämligen under januari varit tvungen att använda SMS-funktionen flitigt och skickat ca 7500 sms innan det inte gick längre. Varken att skicka eller ta emot. Har inte fått någon vettig hjälp av supporten heller så det är inte löst ännu. Inget fel på mobilen eller inställningarna. Har testat allt. Det verkar som att det är tjänsten det är fel på men det vill de inte riktigt erkänna tror jag. Vi får se imorgon om det fungerar igen då allt nollställer sig.

icon

Bästa svar av Axel 3 februari 2020, 10:22

Hejsan @peterroenn67,

Jag tänkte bara flika in här med ett svar kring huruvida ditt abonnemang hos oss har ett tak för SMS. 

Du har obegränsade fria SMS hos oss, men om det är så att du drastiskt ökat i mängden SMS du har skickat under en månad till skillnad från tidigare användning så kan ditt abonnemang komma att spärras för säkerhetsskäl. Denna spärr hävs vid månadsskiftet men skulle läggas till igen om aktiviteten fortsätter. 

Om man råkar ut för detta utan att mobilen har kommit bort så kan man kontakta vår kundservice så kan de hjälpa till med att häva spärren. Jag misstänker att det kan ha skett ett missförstånd i din tidigare kontakt med vår kundservice och ber om ursäkt ifall du upplevt att inte ha fått vettig hjälp för ditt ärende. 

Gällande surfen så uppmärksammade jag att flera användare här på forumet hade samma problem, men om surfen inte kickar in direkt vid månadsskiftet kan du behöva vänta en kort stund, eventuellt att du startar om din mobil när du märker av problemet. Surfen ska givetvis kickas in direkt, men ibland kan den vara lite morgontrött. :sleeping:

Visa original

3 svar

Svarar själv på detta. Nu är det första februari och allt har nollställts. Nu funkar det att SMSa igen! Så det finns alltså ett tak för hur mycket sms man kan skicka?? Kan ju vara bra att veta. Det konstiga är att min sparade surf på 48 gb försvunnit också. Tydligen har det gjort så för flera... för se om den kommer tillbaka.

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @peterroenn67,

Jag tänkte bara flika in här med ett svar kring huruvida ditt abonnemang hos oss har ett tak för SMS. 

Du har obegränsade fria SMS hos oss, men om det är så att du drastiskt ökat i mängden SMS du har skickat under en månad till skillnad från tidigare användning så kan ditt abonnemang komma att spärras för säkerhetsskäl. Denna spärr hävs vid månadsskiftet men skulle läggas till igen om aktiviteten fortsätter. 

Om man råkar ut för detta utan att mobilen har kommit bort så kan man kontakta vår kundservice så kan de hjälpa till med att häva spärren. Jag misstänker att det kan ha skett ett missförstånd i din tidigare kontakt med vår kundservice och ber om ursäkt ifall du upplevt att inte ha fått vettig hjälp för ditt ärende. 

Gällande surfen så uppmärksammade jag att flera användare här på forumet hade samma problem, men om surfen inte kickar in direkt vid månadsskiftet kan du behöva vänta en kort stund, eventuellt att du startar om din mobil när du märker av problemet. Surfen ska givetvis kickas in direkt, men ibland kan den vara lite morgontrött. :sleeping:

Tack för bra svar!

Svara