Besvarat

Försenade simkort

Hej!
Jag hade beställt ett simkortet i fridags. Idag är onsdag redan men har inte fått någit medelande eller nån information om när skall jag får den
Eller hur lång väntar tid? Och det jag hade betalt redan.
När får jag min simkortet då?

Redigerat - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort
icon

Bästa svar av Linnea 11 december 2018, 16:10

Hej allihop!

Jag har "slagit samman" alla era frågor, just eftersom att det gäller samma ämne.

Som ni kan läsa i denna tråd har det varit förseningar med leveransen av simkorten som har skickats iväg under Black Friday, och detta förstår vi såklart orsakar en del oro och problem för er som kunder.

Vi har bekräftat med vårt lager att detta är löst, och alla simkort är skickade under förra veckan.

Om du inte har fått ditt simkort fortfarande behöver vi alltså beställa ett nytt åt dig.

Kontakta mig i ett PM här på forumet, så kan jag hjälpa till med detta. Ni kan även skicka ett PM till mig om ni har fått er simkort försenat, så kommer vi kompensera er med 25 GB till data. Vi dubblar alltså välkomstpotten ni fick när ni tecknade abonnemanget.

Hur skickar ni ett PM? Klicka på "Visa svar"

1. Klicka på mitt namn här på forumet
  2. Välj därefter "Skicka meddelande"
  3. Skicka med följande information:

• När ni gjorde er beställning, vilket/vilka nummer det gäller, samt ert personnummer.

Jag kommer lägga in surfen manuellt till var och en, och kommer svara på era PM när jag lagt in surfen.

Återigen vill jag passa på att be om ursäkt för strulet, och hoppas att allting kommit igång för er som det ska i övrigt.

Ha det bäst & välkomna till hallonfamiljen. ❤️
Visa original

43 svar

Hejsan, jag har fått meddelande att mitt nummer är flyttat från mitt tidigare abonnemang. Jag har dock inte fått hem sim-kortet, så nu kan jag inte använda mobilen. Kan någon hjälpa mig med mitt problem?
Hejsan! jag har beställt ett nytt SIM-kort i lördags den 24:e november, men jag fick inte det. Jag tycker att det tog lång tid! ska jag vänta längre tills jag får det?
Mvh Almutasem
Hej, är i exakt samma situation. Beställde två nummer den 24:e och har fortfarande inte sett röken av några SIM-kort. Vad är förväntad leveranstid? Abonnemangen står och tickar.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Penpen. :)

Varmt välkommen till forumet!

Har du fortfarande inte mottagit SIM-kortet? Vi har nämligen haft lite förseningar under vår Black Friday kampanj. Om du inte redan mottagit det så bör det dyka upp idag.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Hej. Jag går och väntar på mitt sim-kort. Det skulle ta 1-3 dagar och nu har det gått en vecka.
Hej har beställt abonnemang för mina barn 25/11.
Vi har inte fått än sim kort och abonnemang är redan startat.

När jag beställde abonnemang såg inte att ni har barnabonnemang (såg efter 5 minuter) och har skickat mail för att bytta till den ingen svar än.
Hej! Jag har efter en vecka inte heller fått något kort. "Dyka upp idag" lär det knappast göra eftersom det här aldrig kommer några brevbärare efter kl 15 en fredag. En dryg veckas leveranstid är i sig inget problem. Problemet är att hallon ställer i utsikt att det ska väsentligt(!) fortare. Ett tips, när man vet att man inte kan hålla det man lovar, är att informera sina kunder om det. Det kunde hallon göra, antingen bland nyheter eller här på forumet.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej! Jag har efter en vecka inte heller fått något kort. "Dyka upp idag" lär det knappast göra eftersom det här aldrig kommer några brevbärare efter kl 15 en fredag. En dryg veckas leveranstid är i sig inget problem. Problemet är att hallon ställer i utsikt att det ska väsentligt(!) fortare. Ett tips, när man vet att man inte kan hålla det man lovar, är att informera sina kunder om det. Det kunde hallon göra, antingen bland nyheter eller här på forumet.
Samtliga SIM-kort har skickats ut från vårt lager. Givetvis tråkigt att det inte anlänt idag, men det är naturligtvis flera faktorer som spelar in i leveransen.
Har just flyttat numret till Hallon och ej fått nytt sim-kort. Min dotter är nu utan fungerande mobil. Upptäckte att det ej går att ringa er. Har själv beställt nytt sim-kort eftersom jag inte vet hur jag annars ska få hjälp! Hoppas ni svarar på det här inlägget och löser mitt problem utan att jag behöver vänta länge och betala för nytt sim-kort.
Jag har inte fått sim-kortet, ni säger att mitt nummer är aktiverat? Hur går det till...
Emblem
Fick meddelande att nummerflytten är klar på mina två nummer. Problemet är nu att jag inte fått några SIM-kort så nu är jag utan telefon hela helgen. Skickar ni dom med posten så lär jag inte ha dom förrän tidigast tisdag eller onsdag nästa vecka. Är det fler som råkat ut för detta?
Hej,
jag har inte fått något SIM-kort. har ni skickat út det?
Hej, fick mail om att mitt nummer är flyttat till er men jag har inte fått något sim-kort än!!! Så med andra ord kan jag inte andvända min mobil nu får inga samtal eller sms
Hej
jag har beställt en ny abonnemang för en vecka sen , men jag har inte fått mitt sim kort ännu . Har det blivit något fel ?
Jag har beställt sim och jag har inte fått den än, när kommer den
Hej

Beställde mitt sim-kort den 23:e november och det har fort inte kommit. Det står att det är aktiverat och ni har redan dragit pengar från mitt konto.

På fredag går min ångerrätt ut. Kommer mitt kort hinna komma innan dess eller måste jag säga upp mitt abonnemang för att inte hamna i massa strul med er senare?

Mvh Christofer
Hejsan jag har skaffat ett abonnemang hos er för surf. Allt ser ut att vara i sin ordning men jag har inte fått något simkort än. Har ni skickat ut ett eller ska det ta så lång tid?
Mvh Jenny
Hej, signade upp mig hos er förra helgen men har inte fått något sim-kort. Tänkte kola statusen på detta. Mvh
Hej,

Samma sak här. Jag beställde den 25:e november och inget har kommit fram ännu.
Vad gör vi?
Samma här, hur gör man? Mitt abonnemang är dessutom bundet ytterligare en månad.
Då är vi minst tre som råkat ut för samma sak, samtidigt. Vad händer?
Jag fick sim kortet med posten men först efter att numret flyttats,. Såklart väldigt trist att hamna i det läget. Verkar fungera bäst att maila till kundservice.
Hej!

Jag beställde ett abonnemang på Hallon förra veckan. När kommer mitt sim kort?
Samma sak undrar jag som har fått mitt nummer porterat men inte fått något simkort dvs är utan telefon, sms och mobilt internet. The horror is real...
har inte fått något simkort ännu

Svara

Static Template