Besvarat

Försvunnen surf vid månadsskifte?

I går kväll den 30:e hade jag 37.8 GB kvar och jag hade 0 dagar kvar tills jag skulle fått påfyllt med 6 GB.

Jag förväntade mig att se en pott på 43.8 GB denna morgon den 1:e men istället har jag en pott på 30.8 GB.

Hur kan det bli så här? Har jag förbrukat 14 GB under natten? Hur?

Mvh

Martin

icon

Bästa svar av Martin 2 november 2020, 09:31

Hejsan alla i tråden!

Detta fel med att sparad surf inte dök upp i Mina sidor efter månadsskiftet är nu löst och vi tackar ödmjukast för tålamodet samt ber om ursäkt för att det skedde. Du kan läsa mer om detta här på forumet.

Visa original

15 svar

Samma här i går kväll hade jag 119 GB kvar skulle i dag ha 200 GB 

men har bara 100 GB ????????

Precis samma här, all min sparade surf är borta…..

Kollade nu, 67 gig borta….

Blev väldigt snopen vid koll i dag. 77 GB borta. Mannen har tappat 83 GB.

Hej,

Samma sak för mig o frugan.

Försvunnit 70 + 30 gig sen igår.

Hallon måste fixa till detta strul omgående.

Samma här, minskat från över 124 till 32.

vad har hänt?

Jag har tre stycken abonnemang, där det nu i månadsskiftet försvann mellan 50-60 GB.

Hoppas verkligen inte att Hallon har intrång i sina servar, utan att det är annat fel som orsakar strulet.

Exakt likadant här!!! Skrev till Hallon omgående, trodde jag var ensam om problemet. Hade igår innan midnatt 99 GB surf, gick in en timme senare vid ett och det stod att jag endast har 50 GB surf och det är 29 dagar kvar till nästa 50 GB. Jag tycker det är riktigt illa att så många kunder har råkat ut för exakt samma sak.

Utgår från att ni ersätter den förlorade surfen. 

Då är det inte bara jag. Jag hade 160 GB på mitt mobila bredband. Man kan spara upp till 100 GB och så fick jag 100 GB så 200 GB borde jag ha haft i stället för 100 GB som det är nu. På mobilabonnemanget däremot har jag kvar den gamla potten plus 4 nya GB. Jag tror dom kommer lösa problemet i.o.m. att det verkar ha drabbat så många.

Har samma problem hade 184 gb kvar på mitt 200 gb abonnemang, men nu vid månads skiftet hade jag 200 gb kvar mina 100 gb hade inte överförts.

Då skulle du ha haft 300GB nu. Har du bredbandsabonemang eller mobilabonnemang? Jag läste i en tråd om användare som inte fått behålla sin överblivna surf. Det fick jag men inte på det mobila bredbandet. Det verkar vara många drabbade så jag tror att hallon kommer fixa till det här snarast.

I går kväll den 30:e hade jag 37.8 GB kvar och jag hade 0 dagar kvar tills jag skulle fått påfyllt med 6 GB.

Jag förväntade mig att se en pott på 43.8 GB denna morgon den 1:e men istället har jag en pott på 30.8 GB.

Hur kan det bli så här? Har jag förbrukat 14 GB under natten? Hur?

Mvh

Martin

Nu dagen efter ser det bra ut.

I dagen efter ser det bra och rimligt ut.

Hejsan alla i tråden!

Detta fel med att sparad surf inte dök upp i Mina sidor efter månadsskiftet är nu löst och vi tackar ödmjukast för tålamodet samt ber om ursäkt för att det skedde. Du kan läsa mer om detta här på forumet.

Svara