Besvarat

Fylla på data på kontantkort

Hej!
Jag köpte för ungefär en månad sedan ett paket “Kontantkort + mobilt WiFi” som innehöll 20 GB surf. Inget telefonnummer finns angivet på kortet - det saknas nog helt.

Jag misstänker att surfen är slut på kortet. Hur kan jag fylla på detta kort med mer surf, eller byta till abonnemang? Försöker jag fylla på surf via hemsidan måste man ange ett telefonnummer.

Går det att koppla detta kort till mitt konto på Hallon?

Hälsningar,

Johan M

icon

Bästa svar av Martin 16 July 2021, 09:38

Hejsan @Johan M!

Mobilnumret till ditt bredband kontantkort bör stå på baksidan av SIM-kortbrickan som SIM-kortet satt i, se här på forumet för exempel. Om inte kan kundservice hjälpa dig ta fram ditt mobilnummer till ditt bredband kontantkort så att du kan fylla på samt registrera det i ditt namn. :slight_smile:

Om du kontaktar kundservice gällande detta kommer dom fråga om SIM-kortnumret, så det kan vara bra att ha med det redan. SIM-kortnumret hittar du på baksidan av SIM-kortet och är 19 siffror totalt samt börjar med 894607.

Visa original

3 svar

Hejsan @Johan M!

Mobilnumret till ditt bredband kontantkort bör stå på baksidan av SIM-kortbrickan som SIM-kortet satt i, se här på forumet för exempel. Om inte kan kundservice hjälpa dig ta fram ditt mobilnummer till ditt bredband kontantkort så att du kan fylla på samt registrera det i ditt namn. :slight_smile:

Om du kontaktar kundservice gällande detta kommer dom fråga om SIM-kortnumret, så det kan vara bra att ha med det redan. SIM-kortnumret hittar du på baksidan av SIM-kortet och är 19 siffror totalt samt börjar med 894607.

Jag kontaktade kundservice och fick en lösning där. Felet jag gjorde var att inkludera siffrorna "46" i början av det långa numret på klisterlappar på framsidan av kortet. Det skulle ersättas med "0" för att få telefonnumret (som då får format 07xxxx... men är väldigt långt).

Härligt att höra att det löst sig! :relaxed:

Håller med att bredbandsnumren är väldigt långa. Anledningen varför bredband har längre nummer är för att dom inte längre ska upp mobilnummer för mobilabonnemang i enlighet med PTS - eftersom det endast finns en begränsat antal mobilnummer kvar.

Svara

Static Template