Besvarat

Går inte att ringa till mig

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej!

Har idag satt in mitt nya simkort.

Jag kan ringa och messa med andra. Andra kan messa mig, men INTE ringa till mig.

Hur löser jag detta?
icon

Bästa svar av Tor 2 oktober 2018, 15:47

Hejsan @Dame.

Varmt välkommen till forumet! :)

Kontrollera gärna att du inte har "Stör ej" påslaget på telefonen.

Jag har gjort en sökning i våra system och kan se att allt är i sin ordning. Tillfälliga problem löses oftast med en vanlig omstart, eller att man stänger av telefonen och tar ut SIM-kortet i 10-15 minuter och sedan startar upp på nytt. Om det fungerat bra tidigare är lösningen ofta att bara avvakta någon/några timmar.

Jag skulle även vilja att du gör ett s.k. korstest. Det betyder att du testar ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det fungerar bättre i den. Genom att göra så, får vi enkelt reda på om problemet ligger i telefonen eller i SIM-kortet.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Visa original

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @Dame.

Varmt välkommen till forumet! :)

Kontrollera gärna att du inte har "Stör ej" påslaget på telefonen.

Jag har gjort en sökning i våra system och kan se att allt är i sin ordning. Tillfälliga problem löses oftast med en vanlig omstart, eller att man stänger av telefonen och tar ut SIM-kortet i 10-15 minuter och sedan startar upp på nytt. Om det fungerat bra tidigare är lösningen ofta att bara avvakta någon/några timmar.

Jag skulle även vilja att du gör ett s.k. korstest. Det betyder att du testar ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det fungerar bättre i den. Genom att göra så, får vi enkelt reda på om problemet ligger i telefonen eller i SIM-kortet.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂
Hej.
Det går inte att ringa till mig.

Man måste ringa 3-4 gånger innan man kommer fram.

Jag har ganska god kännedom om min Iphone så det kan inte ha något med den att göra.

Vad är det för fel?

Svara

Static Template