Besvarat

Ge bort mobilsurf till kompisarna

Hej,

Hallon ingår i 3:s mobilnät.

Hur gör man hos Hallon?

“Tjänsten är kostnadsfri och funktionen för att skicka surf är tillgänglig för alla privatkunder som har ett Mitt3-konto. Man kan som mest ge bort 10 GB per månad och enbart skicka till kunder med privatabonnemang”

Källa; Google men även https://www.tre.se/privat/varfor-3/ingar-hos-tre/3skicka-surf/

icon

Bästa svar av Martin 10 december 2019, 16:34

Hejsan @007-1!

3Skicka surf är endast för 3Kunder och inte hallonkunder. Vi använder oss utav vår systeroperatör Tre’s mobilnät men vi delar inte interna system så deras tjänster funkar inte genom hallon och vice versa (3Kunder kan exempelvis inte spara oanvänd surf som hallonkunder kan.).

Visa original

4 svar

Hejsan @007-1!

3Skicka surf är endast för 3Kunder och inte hallonkunder. Vi använder oss utav vår systeroperatör Tre’s mobilnät men vi delar inte interna system så deras tjänster funkar inte genom hallon och vice versa (3Kunder kan exempelvis inte spara oanvänd surf som hallonkunder kan.).

Användarnivå 3

@007-1 

Hi3G heter operatören och företaget. Detta företag säljer tjänster under två olika varunamn Tre och Hallon.

De olika abonnemangen behöver alltså inte alls ha samma tjänster. Tre-produkterna säljs som fullpris och Hallon som lågpris. Då blir det skillnader.

@007-1 Vad spelar det för roll vad dem heter? Istället för att slösa energi på att definiera menigslösa ord, fokusera energin på att faktiskt implementera tjänsten” Det är 2021 för fasiken! Jag har 30gb extra surg, ska jag förlora den nu när jag stänger eller flyttar numret? Usch, lika bra använda 3 då.

Hi3G heter operatören och företaget. Detta företag säljer tjänster under två olika varunamn Tre och Hallon.

De olika abonnemangen behöver alltså inte alls ha samma tjänster. Tre-produkterna säljs som fullpris och Hallon som lågpris. Då blir det skillnader.

Vad spelar det för roll vad dem heter? Istället för att slösa energi på att definiera menigslösa ord, fokusera energin på att faktiskt implementera tjänsten” Det är 2021 för fasiken! Jag har 30gb extra surg, ska jag förlora den nu när jag stänger eller flyttar numret? Usch, lika bra använda 3 då.

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @iDontbreak!

Tack för att du tagit dig tiden att lämna din feedback kring detta.

Hallon och Tre är olika operatörer med olika målgrupper och olika utbud av tjänster. Vi är en lågprisoperatör och kommer därför inte alltid prioritera att ha samma high-end tjänster som Tre erbjuder. 

Om du är intresserad av en tjänst som Tre erbjuder är det att ha Tre som operatör som gäller helt enkelt. 

Svara

Static Template