Besvarat

Hur fungerar det med köp av mobiltelefon?

• 6 september 2018
  • 1 svar
  • 1027 visningar

Användarnivå 2
Emblem +7
Jag råkade oturligt nog tappa min iPhone 6 i plurret. D.V.S. saltvattnet. Den låg ca 25 minuter innan vi fick upp den. Som tur var gick Hallonkortet att använda. Det pluggade jag in i en gamman iPhone 5 - tills vidare, men den är trasig och går knappt att använda utan att laddaren sitter i hela tiden. Satte t.o.m. in kortet i en Huawei, ganska ny men köpt i Kina OCH DET FUNGERADE!!! Men det var givetvis avsett för den kinesiska marknaden, så många appar funkade inte.

Nåväl 6:an är vattenskadad och lär inte gå att rädda. Vi försökte allt. Så nu är frågan om hur det fungerar med mobilköp på Hallon.

Jag undrar om jag till mitt mobilabonnemang köper till en mobil eller köper man den separat? Prisskillnad?

Och OM man nu vill köpa en mobil, kommer den att vara konfigurerad med Hallons inställningar? Lite med tanke på att SMS, MMS och annat inte har fungerat för en del?
icon

Bästa svar av Linnea 10 september 2018, 08:03

Hej @Hamilton!

Tråkigt med telefonen, sånt som händer även den bäste tyvärr!

Du kan se svar på de flesta av dina frågor i denna tråd.

Telefoner som köps av hallon är förinställda med hallon/Tre, alltså även med APN-inställningar. Priserna hittar du på hallon.se. 😊

Glad måndag!
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Hamilton!

Tråkigt med telefonen, sånt som händer även den bäste tyvärr!

Du kan se svar på de flesta av dina frågor i denna tråd.

Telefoner som köps av hallon är förinställda med hallon/Tre, alltså även med APN-inställningar. Priserna hittar du på hallon.se. 😊

Glad måndag!

Svara

Static Template