Besvarat

Hur mycket surf har jag kvar?

• 23 januari 2020
  • 6 kommentarer
  • 2480 visningar

Fick ett sms om att jag endast har 295MB kvar av min sparade surf. När jag loggar in på mina sidor så står det att jag har 16GB kvarvarande surf. Hur mycket surf har jag kvar egentligen? 

icon

Bästa svar av Axel 24 januari 2020, 14:57

Hejsan @Fririss,

Det SMSet som du får med information om att surfen är slut gäller för din ordinarie surfmängd för abonnemanget. När du får det SMSet har du fortfarande din sparade surf kvar som du kan fortsätta använda tills månadsskiftet. Surfen som finns på Mina Sidor visar den totala mängden surf för ditt abonnemang, då ordinarie och sparad. :blush:

Om du skulle få slut på den sparade surfen också så får man ett SMS med information om det.   

Visa original

6 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Fririss,

Det SMSet som du får med information om att surfen är slut gäller för din ordinarie surfmängd för abonnemanget. När du får det SMSet har du fortfarande din sparade surf kvar som du kan fortsätta använda tills månadsskiftet. Surfen som finns på Mina Sidor visar den totala mängden surf för ditt abonnemang, då ordinarie och sparad. :blush:

Om du skulle få slut på den sparade surfen också så får man ett SMS med information om det.   

Jag har först fått ett SMS om att min surf är slut, men att jag kan ha sparad surf kvar. Sedan fick jag ett SMS till där det stod att jag bara har 13 MB kvar på mitt sparade surf. När jag loggar in på mina sidor står det dock att jag har över 29 GB kvar... Vad gäller? 

Jag har fått sms om att min surf är slut, men enligt mina sidor så är det 46,44 Gb kvar. Vilket är rätt?

Hej,

Jag har fått meddelande att nu har jag använt allt surf.

När jag går in på min sida så finns det 99 GB på ena kortet och 75GB på andra kortet som jag kan använda i sverige.

Tacksam för svar ASAP.

Mvh

Pariya

Användarnivå 3
Emblem +2

Hej @Zt3ff33

Det kan jag förstå att det blir förvirrande med sådana typer av utskick. Nu vet jag inte hur det ser ut för just abonnemanget i fråga, men det låter som att du har extra surf för ditt abonnemang. Den kan ha kommit från t.ex en tidigare kampanj.

Extra surf för ditt abonnemang fungerar nästan som den sista stationen för tåget, så att säga. :bullettrain_front: Primärt så kommer abonnemangssurfen att användas, därefter den sparade surfen och sedan eventuell extra surf. Som ni säkert kan gissa så kommer också ett SMS när respektive surfpott är slut vilket som sagt kan leda till förvirring, men man kan alltid utgå från den surfen som visas på Mina Sidor, den är inte realtidsuppdaterad, men den har all information om surfen man faktiskt har att bruka. :blush:

Användarnivå 3
Emblem +2

Halloj @lejoe9 & @PR89!

Jag har flyttat era trådar hit där ni finner svar på er fråga. Om något känns otydligt är det självklart bara att hojta till. :slight_smile:

Svara