Besvarat

Kampanjpris till abonnemang

Hej! Jag kopierar in min dialog mellan mig och er anställde John. Här framgår att jag annullerar mitt köp av ett abonnemang gällande 100 GB surf eftersom jag får reda på att jag kan köpa ett sim-kort och sedan konvertera det till ett abonnemang. På så vis slipper jag vänta postgången.

Men när jag nu genomfört konverteringen finns inget sätt att välja den kampanj ni har nu. Dvs 174 kr/mån i tre mån. Och det känns som att nedan dialog visar att jag får info om att det inte gör någon skillnad om jag åker och köper ett kort. Så jag undrar ödmjukt om ni kan fixa så jag får ta del av kampanjen istället för 349 kr/mån?

Chat started on 12 Jul 2019, 11:14 AM (GMT+0)
(11:14:49)*** Sebastian Hooshidar joined the chat ***
(11:14:49)Sebastian Hooshidar: Hej! Jag behöver mobil surf här på landet och beställde just ett abonnemang av er på mobnr XXX och mailadress: XXX. MEN jag har dels flyttat och dels är jag på landet, där jag inte är skriven. Så jag skulle vilja be er ändra dels min adress (jag hittade inte att jag kunde byta själva???) och dels se till att simkort levereras till: Johan Strömberg XXX
(11:14:51)Kundservice: Välkommen till vår chatt! Du är placerad i kö.
(11:14:55)Kundservice: För snabbare hantering ber vi dig beskriva ditt ärende kortfattat.(11:15:03)Sebastian Hooshidar: Hej! Jag behöver mobil surf här på landet och beställde just ett abonnemang av er på mobnr XXX och mailadress: XXX. MEN jag har dels flyttat och dels är jag på landet, där jag inte är skriven. Så jag skulle vilja be er ändra dels min adress (jag hittade inte att jag kunde byta själva???) och dels se till att simkort levereras till: Johan Strömberg XXX
(11:15:45)Sebastian Hooshidar: Så två frågor. 1: Kan ni ändra lev.adress på min beställning? 2. Kan ni ändra min adress på mina sidor?
(11:17:38)Sebastian Hooshidar: Eller jag har en fråga till: Finns det något vis jag kan teckna ett abonnemang rakt över disk och få med mig sim-kortet i handen?
(11:17:51)Kundservice: Vi arbetar så det ryker. Tack för att du väntar!
(12:49:55)*** John joined the chat ***
(12:50:04)John: Hej!
(12:50:14)Sebastian Hooshidar: Hej
(12:50:17)John: Vi kan dessvärre inte ändra adress manuellt utan hämtar uppgifterna direkt från skatteverket
(12:50:44)Sebastian Hooshidar: Ok! Så levadress på denna beställning går inte att ändra?(12:50:48)John: Det går bra att köpa ett kontantkort från oss hos de flesta ATG-ombud och COOP-butiker, samt ungefär 1500 självständiga handlare
(12:50:58)John: Sedan kan man registrera det och omvandla till ett abonnemang
(12:51:03)John: Nej det går tyvärr inte att ändra adressen
(12:51:12)Sebastian Hooshidar: Ja men det låter ju ljuvligt. Kan du cancellera den här ordern då?(12:51:20)Sebastian Hooshidar: Så åker jag och handlar ett kort på studs!
(12:51:29)Sebastian Hooshidar: Hur gör jag sedan om det till detta abonnemang?
(12:51:46)John: Vill du avbryta XXX?
(12:52:00)Sebastian Hooshidar: Ja! Så åker jag och handlar ett kort på studs.
(12:52:19)Sebastian Hooshidar: Och gör om det till abonnemang. Hur gör jag det? Och hur blir det med den betalning som redan dragits?
(12:52:26)John: För att registrera så går du hit
(12:52:27)John: https://www.hallon.se/kontantkort
(12:52:37)John: Sedan kan du logga in på Mina Sidor och konvertera till ett abonnemang
(12:52:41)John: Pengarna är dig tillhanda om ca 3-5 bankdagar och sätts in på samma kort som köpet gjordes med. Återbetalningen kommer från Hallon.se
(12:53:00)Sebastian Hooshidar: Världsklass! Och själva paketet - kan du stoppa det då? Eller ska jag hålla på returnera och ha mig?
(12:53:44)Sebastian Hooshidar: Så det smarta är om jag köper det billigaste kontantkortet som finns va? Eftersom jag ju vill konvertera det direkt.
(12:55:07)John: Du kan klippa SIM-kortet när det kommer :-)
(12:55:13)John: Ja det är det bästa alternativet!
(12:55:21)Sebastian Hooshidar: Ok, strålande! Jag är nöjd. Tack för hjälpen!
(12:55:35)John: Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor eller funderingar. Tack för din chatt, trevlig helg!
(12:55:37)*** Chat Rating request has been sent.***
(12:55:53)*** Sebastian Hooshidar has rated the chat Good ***
(12:57:17)*** John left the chat ***
(12:57:48)*** Sebastian Hooshidar left the chat ***

Edit: Texten har redigerats då den innehöll känslig information.
icon

Bästa svar av Martin 15 juli 2019, 08:53

Hejsan @RobertoBaggio!

Jag rekommenderar att du hör av dig till kundservice gällande denna fråga om det går att ordna. Då detta är ett öppet forum där man kan ställa sin fråga och hjälpa andra hallonkunder med sina frågor så har inte kundservice någon direkt närvaro här.
Visa original

2 svar

Hejsan @RobertoBaggio!

Jag rekommenderar att du hör av dig till kundservice gällande denna fråga om det går att ordna. Då detta är ett öppet forum där man kan ställa sin fråga och hjälpa andra hallonkunder med sina frågor så har inte kundservice någon direkt närvaro här.

Jag är en kund hus er ock jag vill ha hemma internet abonnemang men de svar inte undrar hur man kan kontakta direkt kundservice jag har sickat mail men ingen svar tills nu.

Svara

Static Template