Besvarat

Köpa en ny telefon till befintligt abonnemang

Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 15 augusti 2018, 08:31

EDIT: Numera kan du snabbt och enkelt addera en mobiltelefon till ditt befintliga abonnemang via det vanliga köpflödet på hallon.se/mobiler.

EDIT 2: Nu finns även en guide på hur du gör här på forumet.

Hejsan @Elin karlsson,

Vad kul att du har hittat hit till forumet, du är varmt välkommen hit! 😄

Som det ser ut för stunden har du inte möjlighet att lägga till avbetalning av en telefon på ditt befintliga abonnemang, utan det du behöver göra är att beställa ett helt nytt abonnemang (i samma personnummer som det ursprungliga) tillsammans med telefonen du vill ha.

När du sedan fått telefonen med det nya abonnemanget kontaktar du vår kundservice omgående så hjälper vi dig att ångra abonnemanget. Du kommer inte behöva betala för det nya abonnemanget eftersom det avslutas inom din ångerrätt.

I samband med att vi ångrar ditt nya abonnemang förs även eventuell rabatt som man får vid köp av telefon över till det abonnemang dit telefonen kommer kopplas till.

Samma sak gäller även överlåtelser i dag, vi har inte möjlighet att skriva över ditt nummer från din pappas namn till ditt namn.

Dock går det ju fint att använda ditt bankkort för betalning, eftersom vem som helst kan stå på det registrerade kortet.

Tänk dock på att eftersom abonnemanget står på din pappa är det han som behöver teckna det nya avtalet och även ångra det.

Hojta till om någonting är oklart!
Visa original

138 svar

Hej
Jag har köpt en ny telefon Iphone 7 XR och undrar om jag bara kan flytta över mitt hallon simkort till den nya?
Behöver jag göra något annat i inställningar på den nya telefonen?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Lindblad!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit om det var så att du köpte telefonen via oss och redan har ett aktivt abonnemang hos oss.

Om du köpt telefonen löst, är det bara att sätta i SIM-kortet i din nya telefon så ska det fungera som vanligt :)

Allt gott!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej allihop!

Nu kan ni addera en mobiltelefon till ert befintliga abonnemang direkt via hallon.se/mobiler. Den gamla proceduren kan ni alltså bortse ifrån 😄🎉💃
Hej! Jag har snart haft en iPhone 7s hos er på abonnemang i två år. Jag skulle vilja byta och ha en ny iPhone antingen 8 eller XR, hur går jag tillväga? Min nuvarande har börjat krångla på senaste och därför vill jag byta till en ny.

Tacksam för snabbt svar!
Med vänlig hälsning, Emilia
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Jag har snart haft en iPhone 7s hos er på abonnemang i två år. Jag skulle vilja byta och ha en ny iPhone antingen 8 eller XR, hur går jag tillväga? Min nuvarande har börjat krångla på senaste och därför vill jag byta till en ny.

Tacksam för snabbt svar!
Med vänlig hälsning, Emilia

Hej @emiliasvedlind!

Superkul att höra att du vill köpa en ny lur :)

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Hej. Vill köpa en iPhone 6s med samma abonnemang jag har idag. Hur går jag tillväga? Är medlem i elektriker förbundet och såg att jag hade rabatt på abonnemang, hur utnyttjar jag den?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej. Vill köpa en iPhone 6s med samma abonnemang jag har idag. Hur går jag tillväga? Är medlem i elektriker förbundet och såg att jag hade rabatt på abonnemang, hur utnyttjar jag den?

Hej @Moajonsson!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Ha en fin dag!
Jag har redan ett abonnemang här, men jag funderar på om jag ska beställa telefon hos er, men eftersom jag redan har ett abonnemang hos er som jag är nöjd med. Så undrar jag om priset på själva telefonen är en summa och sen själva abonnemanget är en summa varje månad?
Eller blir det ett paketpris?
Jag har redan ett abonnemang här, men jag funderar på om jag ska beställa telefon hos er, men eftersom jag redan har ett abonnemang hos er som jag är nöjd med. Så undrar jag om priset på själva telefonen är en summa och sen själva abonnemanget är en summa varje månad?
Eller blir det ett paketpris?

Hejsan @Enav3!

Jag flyttade din tråd till denna som redan fanns och svarar på din fråga. Hojta gärna till om det finns någon fråga eller fundering. 🙂
Hej,
Har följt guiden att köpa ny mobil och koppla till befintligt abonnemang vilket inte fungerar för mig.
Jag tycker jag har gjort rätt i alla steg men det fungerar inte... hur löser jag detta?
Hej,
Har följt guiden att köpa ny mobil och koppla till befintligt abonnemang vilket inte fungerar för mig.
Jag tycker jag har gjort rätt i alla steg men det fungerar inte... hur löser jag detta?

Hejsan @Pippi65!

Varmt välkommen till forumet! ☺️ I detta fall skulle jag nog slängt väg ett mejl till kundservice. Det kan vara så att det inte går igenom krediten för att avbetala en mobil nämligen. Brukar främst vara så ifall man redan avbetalar en high-end mobil, men kan även bero på annat.

Du kan klicka här för att kontakta kundservice.

Kan man bara välja iphone?

Kan man bara välja iphone?

Hejsan @Atlelindh!

Nej då, finns även mobiler från Samsung och Huawei. :slight_smile:

Svara

Static Template