Besvarat

Köpa en ny telefon till befintligt abonnemang

Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 15 August 2018, 08:31

EDIT: Numera kan du snabbt och enkelt addera en mobiltelefon till ditt befintliga abonnemang via det vanliga köpflödet på hallon.se/mobiler.

EDIT 2: Nu finns även en guide på hur du gör här på forumet.

Hejsan @Elin karlsson,

Vad kul att du har hittat hit till forumet, du är varmt välkommen hit! 😄

Som det ser ut för stunden har du inte möjlighet att lägga till avbetalning av en telefon på ditt befintliga abonnemang, utan det du behöver göra är att beställa ett helt nytt abonnemang (i samma personnummer som det ursprungliga) tillsammans med telefonen du vill ha.

När du sedan fått telefonen med det nya abonnemanget kontaktar du vår kundservice omgående så hjälper vi dig att ångra abonnemanget. Du kommer inte behöva betala för det nya abonnemanget eftersom det avslutas inom din ångerrätt.

I samband med att vi ångrar ditt nya abonnemang förs även eventuell rabatt som man får vid köp av telefon över till det abonnemang dit telefonen kommer kopplas till.

Samma sak gäller även överlåtelser i dag, vi har inte möjlighet att skriva över ditt nummer från din pappas namn till ditt namn.

Dock går det ju fint att använda ditt bankkort för betalning, eftersom vem som helst kan stå på det registrerade kortet.

Tänk dock på att eftersom abonnemanget står på din pappa är det han som behöver teckna det nya avtalet och även ångra det.

Hojta till om någonting är oklart!
Visa original

138 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej! Jah har ett abonnemang hos er för 299 i månaden för bara surf. men jag skulle vilja byta till ett abonnemang med både mobil och surf (Iphone 8, 8GB), men jag vill ha kvar mitt nuvarande nummer´. hur gör jag det?

Hej! :)

Jag har lagt in din fråga i denna tråd då den ställts tidigare. Ha det bäst!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Joelle!

Du hittar svar på din fråga i denna tråd! 🙂
Funkar det att lägga till en ny mobil på ett befintligt abonnemang/ nummer (hos hallon) ??
Hej jag redan har sim kort men om jag vill köpa mobiltelefon på samma gamla sim kort som jag redan har hus er hur ska lägga till?
Användarnivå 4
Emblem +2
Funkar det att lägga till en ny mobil på ett befintligt abonnemang/ nummer (hos hallon) ??

Hej @Paulinahah.

Jag har flyttat in ditt inlägg i denna tråd, då denna typ av fråga har besvarats.

Du hittar svar ovan! :)

Ha en fortsatt fin dag!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej jag redan har sim kort men om jag vill köpa mobiltelefon på samma gamla sim kort som jag redan har hus er hur ska lägga till?

Hej hopp @Mohsen 🙂

Du hittar svar på din fråga i denna tråd!
Har abonnemang hos er men behöver ny mobil.
Vill då ha kvar mitt nuvarande telefonnummer.
Det nummer jag har går inte att portera.
hur ska jag gå tillväga när jag beställer ny telefon?
Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @Hallon.

Varmt välkommen till forumet! :)

Jag har flyttat in din tråd i denna då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare. Du hittar svar ovan! :)

Ha en fortsatt fin dag!
Hej!
Jag har precis bytt till Hallon från Universal Telecom och tecknat ett 4Gb abonnemang. Jag fick mitt nya sim kort för 3 dagar sedan. Jag skulle också vilja lägga till en ny mobil i samband med mitt nya abonnemang. Är det försent nu att också välja en ny mobil? Går det att ändra på det? Vad måste jag göra? Tacksamt för tips.

MVH
Nixon
Hej,
Jag fick min mobil stulen för 3 veckor sedan och har den via er med abonnemang. Kan jag köpa en mobil av er på befintligt abonnemang eller hur gör jag? Vill behålla abonnemanget och samma nummer.
Tack ,
Vh hanna
Kort och gott.

Mina två döttrar har Hallonabonnemang idag. Vill köpa två telefoner. Hur gör jag? Det verkar vara lite meckigt?
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej!
Jag har precis bytt till Hallon från Universal Telecom och tecknat ett 4Gb abonnemang. Jag fick mitt nya sim kort för 3 dagar sedan. Jag skulle också vilja lägga till en ny mobil i samband med mitt nya abonnemang. Är det försent nu att också välja en ny mobil? Går det att ändra på det? Vad måste jag göra? Tacksamt för tips.

MVH
Nixon

Hej @Nigheo.

Jag har flyttat in din tråd i denna då vi har besvarat denna typ av fråga tidigare, vänligen se svar ovan! :)

Ha en fin dag!
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,
Jag fick min mobil stulen för 3 veckor sedan och har den via er med abonnemang. Kan jag köpa en mobil av er på befintligt abonnemang eller hur gör jag? Vill behålla abonnemanget och samma nummer.
Tack ,
Vh hanna

Hejsan @Hannaeliten.

Tråkigt att höra med telefonen..
Jag har i alla fall flyttat in din tråd i denna, då vi har besvarat denna typ av fråga här ovan! :)

Ha en fin dag!
Användarnivå 4
Emblem +2
Kort och gott.

Mina två döttrar har Hallonabonnemang idag. Vill köpa två telefoner. Hur gör jag? Det verkar vara lite meckigt?

Hejsan @Calle Kaffekopp.

Det är lite krångligt i dagsläget, men det är absolut möjligt.
Jag har flyttat in din tråd i denna, du finner hur man går tillväga i tråden! :)

Ha en fin dag!
Så nu har jag beställt en ny mobil och beställt nytt abonnemang, hur gör jag sedan då det inte gick att koppla mitt nr hos er till det nya abonnemanget? Jag har alltså 2 nr nu men vill bara ha mitt gamla, som just nu ligger spärrat.
Hur avbeställer jag det gamla abonnemanget? Hur går ev. restskuld över till det nya?
Vh
Hanna
Användarnivå 4
Emblem +2
Så nu har jag beställt en ny mobil och beställt nytt abonnemang, hur gör jag sedan då det inte gick att koppla mitt nr hos er till det nya abonnemanget? Jag har alltså 2 nr nu men vill bara ha mitt gamla, som just nu ligger spärrat.
Hur avbeställer jag det gamla abonnemanget? Hur går ev. restskuld över till det nya?
Vh
Hanna

När du har mottagit telefonen så behöver du kontakta kundservice per mejl/chatt så hjälper dem dig att ångra abonnemanget och koppla om telefonen till det befintliga.