Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?
[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
Hej! Jag är kund hos Hallon idag och tänkte köpa ny iphone genom er. När jag lägger in köpet genom hemsidan så vill den att jag antingen väljer ett nytt nummer eller "flyttar över mitt nummer till hallon". Precis som om jag vore ny kund. Detta kräver den även fast jag är inloggad.
Hur gör jag om jag vill köpa telefonen genom er OCH behålla mitt telefonnummer...?
EDIT: Numera kan du snabbt och enkelt addera en mobiltelefon till ditt befintliga abonnemang via det vanliga köpflödet på hallon.se/mobiler.
EDIT 2: Nu finns även en guide på hur du görhär på forumet.
Hejsan @Elin karlsson,
Vad kul att du har hittat hit till forumet, du är varmt välkommen hit! 😄
Som det ser ut för stunden har du inte möjlighet att lägga till avbetalning av en telefon på ditt befintliga abonnemang, utan det du behöver göra är att beställa ett helt nytt abonnemang (i samma personnummer som det ursprungliga) tillsammans med telefonen du vill ha.
När du sedan fått telefonen med det nya abonnemanget kontaktar du vår kundservice omgående så hjälper vi dig att ångra abonnemanget. Du kommer inte behöva betala för det nya abonnemanget eftersom det avslutas inom din ångerrätt.
I samband med att vi ångrar ditt nya abonnemang förs även eventuell rabatt som man får vid köp av telefon över till det abonnemang dit telefonen kommer kopplas till.
Samma sak gäller även överlåtelser i dag, vi har inte möjlighet att skriva över ditt nummer från din pappas namn till ditt namn.
Dock går det ju fint att använda ditt bankkort för betalning, eftersom vem som helst kan stå på det registrerade kortet.
Tänk dock på att eftersom abonnemanget står på din pappa är det han som behöver teckna det nya avtalet och även ångra det.
Hej! Jag är kund hos Hallon idag och tänkte köpa ny iphone genom er. När jag lägger in köpet genom hemsidan så vill den att jag antingen väljer ett nytt nummer eller "flyttar över mitt nummer till hallon". Precis som om jag vore ny kund. Detta kräver den även fast jag är inloggad.
Hur gör jag om jag vill köpa telefonen genom er OCH behålla mitt telefonnummer...?
Tack på förhand!
Cristina Savina
Hejsan @cristinasavina!
Vad roligt att se att du har hittat till forumet, välkommen! 💐
Jag har lagt in din fråga i denna tråd, då frågan uppstått tidigare. Jag hoppas det ger klarhet i hur du går till väga.
Jag är sugen att köpa ny telefon här hos er. Och har sedan innan ett ungdoms abonnemang. Det jag då undrar är om man kan behålla det abonnemang när man köper en ny telefon hos er?
Jag är sugen att köpa ny telefon här hos er. Och har sedan innan ett ungdoms abonnemang. Det jag då undrar är om man kan behålla det abonnemang när man köper en ny telefon hos er?
Tacksam för svar!
Hejsan @Nelly.P!
Jättekul att du har hittat till forumet, du är supervälkommen!
Jag har flyttat in din fråga i en undertråd gällande detta, där jag besvarat frågan att behålla samma nummer med en ny telefon. 😊
Hej,
Jag skulle vilja beställa en mobil via eran hemsida men jag vill gärna behålla det abonnemanget som jag redan har hos er i stället för att beställa ett nytt. Hur gör jag då?
Hej,
Jag skulle vilja beställa en mobil via eran hemsida men jag vill gärna behålla det abonnemanget som jag redan har hos er i stället för att beställa ett nytt. Hur gör jag då?
Hejsan @emxmagnusson!
Jag har lagt in din fråga i denna tråd, då den är besvarad ovan! 😊