Privat
Företag
Besvarat

Köpa en ny telefon till befintligt abonnemang

Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 15 August 2018, 08:31

Visa original

138 svar

Hej! Jag är kund hos Hallon idag och tänkte köpa ny iphone genom er. När jag lägger in köpet genom hemsidan så vill den att jag antingen väljer ett nytt nummer eller "flyttar över mitt nummer till hallon". Precis som om jag vore ny kund. Detta kräver den även fast jag är inloggad.
Hur gör jag om jag vill köpa telefonen genom er OCH behålla mitt telefonnummer...?

Tack på förhand!
Cristina Savina
Användarnivå 6
Emblem +8

EDIT: Numera kan du snabbt och enkelt addera en mobiltelefon till ditt befintliga abonnemang via det vanliga köpflödet på hallon.se/mobiler.

EDIT 2: Nu finns även en guide på hur du gör här på forumet.

Hejsan @Elin karlsson,

Vad kul att du har hittat hit till forumet, du är varmt välkommen hit! 😄

Som det ser ut för stunden har du inte möjlighet att lägga till avbetalning av en telefon på ditt befintliga abonnemang, utan det du behöver göra är att beställa ett helt nytt abonnemang (i samma personnummer som det ursprungliga) tillsammans med telefonen du vill ha.

När du sedan fått telefonen med det nya abonnemanget kontaktar du vår kundservice omgående så hjälper vi dig att ångra abonnemanget. Du kommer inte behöva betala för det nya abonnemanget eftersom det avslutas inom din ångerrätt.

I samband med att vi ångrar ditt nya abonnemang förs även eventuell rabatt som man får vid köp av telefon över till det abonnemang dit telefonen kommer kopplas till.

Samma sak gäller även överlåtelser i dag, vi har inte möjlighet att skriva över ditt nummer från din pappas namn till ditt namn.

Dock går det ju fint att använda ditt bankkort för betalning, eftersom vem som helst kan stå på det registrerade kortet.

Tänk dock på att eftersom abonnemanget står på din pappa är det han som behöver teckna det nya avtalet och även ångra det.

Hojta till om någonting är oklart!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej! Jag är kund hos Hallon idag och tänkte köpa ny iphone genom er. När jag lägger in köpet genom hemsidan så vill den att jag antingen väljer ett nytt nummer eller "flyttar över mitt nummer till hallon". Precis som om jag vore ny kund. Detta kräver den även fast jag är inloggad.
Hur gör jag om jag vill köpa telefonen genom er OCH behålla mitt telefonnummer...?

Tack på förhand!
Cristina Savina

Hejsan @cristinasavina!

Vad roligt att se att du har hittat till forumet, välkommen! 💐

Jag har lagt in din fråga i denna tråd, då frågan uppstått tidigare. Jag hoppas det ger klarhet i hur du går till väga.

Ha det bäst! 😊
Jag är sugen att köpa ny telefon här hos er. Och har sedan innan ett ungdoms abonnemang. Det jag då undrar är om man kan behålla det abonnemang när man köper en ny telefon hos er?

Tacksam för svar!
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag är sugen att köpa ny telefon här hos er. Och har sedan innan ett ungdoms abonnemang. Det jag då undrar är om man kan behålla det abonnemang när man köper en ny telefon hos er?

Tacksam för svar!

Hejsan @Nelly.P!

Jättekul att du har hittat till forumet, du är supervälkommen!

Jag har flyttat in din fråga i en undertråd gällande detta, där jag besvarat frågan att behålla samma nummer med en ny telefon. 😊

Ha en superfin måndag!
Hej,
Jag skulle vilja beställa en mobil via eran hemsida men jag vill gärna behålla det abonnemanget som jag redan har hos er i stället för att beställa ett nytt. Hur gör jag då?
Hej min son har ett abonemang hoss er och jag skulle nu vilja lägga till en telefon till hans abonemang. Hur gör jag?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej,
Jag skulle vilja beställa en mobil via eran hemsida men jag vill gärna behålla det abonnemanget som jag redan har hos er i stället för att beställa ett nytt. Hur gör jag då?

Hejsan @emxmagnusson!

Jag har lagt in din fråga i denna tråd, då den är besvarad ovan! 😊
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej min son har ett abonemang hoss er och jag skulle nu vilja lägga till en telefon till hans abonemang. Hur gör jag?

Hejsan @Jenny99w!

Jag har lagt in din fråga i denna tråd där jag besvarat den sedan tidigare.

Ha en kanonfin helg!
Hej! Är redan kund hos Hallon men har en kontantfri mobil som nu gått sönder. Önskar nu köpa en ny på avbetalning. Hur gör jag detta utan att komma till "ny kund" informationsfältet? Tack för svar.
Jag vill beställa en telefon på autogiro, att det dras pengar från mitt konto direkt varje månad. Har varit i kontakt med faktura bolaget Arvato och fyllt i en autogiro ansökan.
Hur beställer jag nu då en telefon på autogiro?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej! Är redan kund hos Hallon men har en kontantfri mobil som nu gått sönder. Önskar nu köpa en ny på avbetalning. Hur gör jag detta utan att komma till "ny kund" informationsfältet? Tack för svar.

Hejsan @tinaemilia!

Välkommen till vårt forum & tack för din fråga!

Jag har lagt in din fråga i denna tråd då den ställts förut. Ha det bäst! 😊
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag vill beställa en telefon på autogiro, att det dras pengar från mitt konto direkt varje månad. Har varit i kontakt med faktura bolaget Arvato och fyllt i en autogiro ansökan.
Hur beställer jag nu då en telefon på autogiro?

Hejsan @janssonfanny!

Välkommen till vårt forum, kul att du har hittat hit! 😊

Jag flyttade in din fråga i denna tråd, där du kan se svar på frågan om att köpa en ny telefon till ett befintligt abonnemang.

Ha det bäst!
Jag har en mobil som börjar bli dålig. tänkte köpa en ny mobil från er med delbetalning. Om jag har ett abonnemang på min mobil från hallon, hur ska jag då göra om jag vill ha kvar det abonnemanget när jag köper en ny? för det kostar ju extra med hallon liten men kan ej ta bort det från betalningen
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag har en mobil som börjar bli dålig. tänkte köpa en ny mobil från er med delbetalning. Om jag har ett abonnemang på min mobil från hallon, hur ska jag då göra om jag vill ha kvar det abonnemanget när jag köper en ny? för det kostar ju extra med hallon liten men kan ej ta bort det från betalningen

Hej @Mariag_!

Jag har flyttat in din fråga i denna tråd då frågan ställts tidigare. :)

Trevlig helg!
Hur gör jag för att beställa en mobil när jag redan är kund hos Hallon?
Har redan abbonemang men vill köpa mobil plus abbonemang hur funkar det
Användarnivå 6
Emblem +8
Hur gör jag för att beställa en mobil när jag redan är kund hos Hallon?

Tjena @Jens!

Du hittar svar på din fråga i denna tråd. Ha en fin kväll! 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
Har redan abbonemang men vill köpa mobil plus abbonemang hur funkar det

Hej @Olaus!

Du ser svar på din fråga här. 🙂
Hej.
Jag har ett abonnemang som jag skaffade för några månader sedan. Nu vill jag skaffa en tlf. Hur gör jag då? Kan jag fixa en iPhone med kampanje pris på 25g/månaden för 124kr?
Tacksam för svar
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej.
Jag har ett abonnemang som jag skaffade för några månader sedan. Nu vill jag skaffa en tlf. Hur gör jag då? Kan jag fixa en iPhone med kampanje pris på 25g/månaden för 124kr?
Tacksam för svar

Hejsan @Victorpajas! :)

Du hittar svar på din fråga i denna tråd. Ha de bäst!
Hej!

Jag har betalat av min nuvarande telefon och har ett Hallon-abonnemang. Vill nu köpa en ny telefon men behålla mitt gamla nummer. När jag ska göra en beställning på detta på Hallon.se låter den mig dock inte göra detta valet.

Hur ska jag gå tillväga?

Tack på förhand!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Thulesius!

Jag har lagt in in din fråga i denna tråd då den ställts tidigare på forumet. 🙂
Hej! Jah har ett abonnemang hos er för 299 i månaden för bara surf. men jag skulle vilja byta till ett abonnemang med både mobil och surf (Iphone 8, 8GB), men jag vill ha kvar mitt nuvarande nummer´. hur gör jag det?
Jag har ett abonnemang hos hallon. Hur lägger jag till en telefon till mitt abonnemang?

Kommentera