Privat
Företag
Besvarat

Köpa en ny telefon till befintligt abonnemang

Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 15 August 2018, 08:31

Visa original

138 svar

Vill bestälka en telefon och vill koppla den till mitt abonemang, hur gör jag det?
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag önskar att byta min iphone 8s till nya iphone x max. Jag har abonnemang hos er och undrar hur gör man? Hur mycket ska jag betala om det går? Vad gör ni med min gamla mobil ? Du kan kolla vad jag betalar och allt. Tack!

Hej @Fatema Ismael!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du hittat hit.

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Hej! Jag är redan kund hos er en vill köpa ny mobil och helst behålla min surfpott. Hur går jag tillväga? Köper jag bara mobilen (för det gör jag gärna, men fattar inte hur jag gör isf) Eller går det att köpa mobil med abonnemang och ha kvar min pott?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, Jag har ett abonnemang hos er. kan man komplettera det abonnemanget med en exempelvis Iphone 8?

MVH Anders

Hej @slangen!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag slog ihop din fråga till den här tråden då du kan hitta ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Om jag vill köpa en ny telefon, med abonnemang, hur gör jag med det abonnemang jag redan har ??

Hej @Fido!

Det låter väldigt kul med en ny lur, du kan se här hur du går tillväga för att beställa en till ditt befintliga abonnemang :)

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag har i dagsläget abonnemang hos er och har haft i ca 1 år nu, jag undrar ifall om jag skulle behöva en ny telefon kan jag ta det på mitt nuvarande abonnemang eller måste jag spärra detta och ta ett nytt ? Mvh

Hej @Pikkuu!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan hitta svaret här ovanför.

Jag hoppas du blir nöjd med din nya telefon och med oss som din operatör även fortsättningsvis 🙂
Hej, jag vill ha en iphone 8 men jag vill även återanvända mitt gamla abonemang samt telefonnummer till den. Kan ni ordna detta åt mig?
Användarnivå 4
Emblem +5
Har ett abonnemang men vill ha en mobil med hur går jag tillväga

Hej @Ingmar!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se svaret på din fråga här ovanför.

Allt gott 🙂
Användarnivå 4
Emblem +5
Vill bestälka en telefon och vill koppla den till mitt abonemang, hur gör jag det?

Hej @Daniella2019!

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Jag är redan kund hos er en vill köpa ny mobil och helst behålla min surfpott. Hur går jag tillväga? Köper jag bara mobilen (för det gör jag gärna, men fattar inte hur jag gör isf) Eller går det att köpa mobil med abonnemang och ha kvar min pott?

Hej @isabolliboll!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag vill ha en iphone 8 men jag vill även återanvända mitt gamla abonemang samt telefonnummer till den. Kan ni ordna detta åt mig?

Hej @Jonas Ek!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Hej skulle beställa en ny telefon hos er men kommer inte vidare då jag måste fylla i nytt telefonnummer eller byte från annan operatör vill ju behålla det jag har. Är redan abbonemangskund hos er Med vänlig hälsning, Linda
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej skulle beställa en ny telefon hos er men kommer inte vidare då jag måste fylla i nytt telefonnummer eller byte från annan operatör vill ju behålla det jag har. Är redan abbonemangskund hos er Med vänlig hälsning, Linda

Hej @Lindus75!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej,
Jag skulle vilja beställa en Iphone XR men vill behålla det numret som jag har nu med hallon, hur gör jag då?
Behöver också byta min adress som finns på hallon men hittar inte vart man gör det?

Mvh,
Rebecca
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej,
Jag skulle vilja beställa en Iphone XR men vill behålla det numret som jag har nu med hallon, hur gör jag då?
Behöver också byta min adress som finns på hallon men hittar inte vart man gör det?

Mvh,
Rebecca

Hej @rhult96!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

När det kommer till adressen, behöver du kontakta vår kundservice så kommer dem ordna det åt dig 🙂
hej

Jag köpte nyligen en mobil till min dotter hos er och tog då ett nytt abonnemang samtidigt.
Såg sen att det finns abonnemang för barn.
Kan jag byta till det?

Marie
Användarnivå 4
Emblem +5
hej

Jag köpte nyligen en mobil till min dotter hos er och tog då ett nytt abonnemang samtidigt.
Såg sen att det finns abonnemang för barn.
Kan jag byta till det?

Marie

Hej @elinand!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hejsan!

Jag är kund hos er och har ett mobilabonnemang.
Jag är intresserad av en ny mobil för min gamla börjar bli dålig. Kan jag "förlänga"/justera/uppdatera mitt abonnemang på något sätt och även få med en mobil (men ha kvar mitt nr) och i sånna fall hur går jag tillväga?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hejsan!

Jag är kund hos er och har ett mobilabonnemang.
Jag är intresserad av en ny mobil för min gamla börjar bli dålig. Kan jag "förlänga"/justera/uppdatera mitt abonnemang på något sätt och även få med en mobil (men ha kvar mitt nr) och i sånna fall hur går jag tillväga?

Hej @LaLocos!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Jag har ett abonnemang hos hallon nu, och det är dags at köpa en ny mobil och ett nytt abonnemang. Jag vill ha kvar samma nummer som jag har just nu, men när jag skriver in mitt nummer så står det ”numret är inte giltigt porteras in” kan nu hjälpa mig?
Jag har abonnemang med er men jag vill ha bara telephone med min abonemang is behöver inte ny number jag vill första med min number va ska göra att bestalla.. hur man bästalla?
Hej min telefon börjar bli bra sliten så undrar då lite om det går att ta ut en ny mobil på mitt befintliga abonnemang?

Tack på förhand
Jonathan
Användarnivå 6
Emblem +8
@Jenny Karlsson, @Eric MG & @Jontecrazysladd - ni ser svar på er fråga i denna tråd 👍
Hej!

Den nya Samsung Galaxy S10 kommer ju snart och när ni väl har fått in den i sortimentet så undrar jag om det är möjligt att behålla det nummer jag har nu på mitt Hallon kontantkort om jag skickar efter en S10:a med tillhörande abonnemang på 24mån delbetalning? Vill inte gärna byta nummer för en ny telefons skull 😁

//Jordan
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!

Den nya Samsung Galaxy S10 kommer ju snart och när ni väl har fått in den i sortimentet så undrar jag om det är möjligt att behålla det nummer jag har nu på mitt Hallon kontantkort om jag skickar efter en S10:a med tillhörande abonnemang på 24mån delbetalning? Vill inte gärna byta nummer för en ny telefons skull 😁

//Jordan

Hej @Jordan 🙂 Jag förstår verkligen att du inte vill ha nytt nummer bara för att köpa en ny telefon. Du ser hur du går till väga i denna tråd!

Kommentera