Besvarat

Köpa en ny telefon till befintligt abonnemang


Jag har ett abenomang här och vill beställa en mobil. Det är pappa som betalar för abonnemanget nu och det är skrivet på honom. Vill betala själv samt behålla mitt nummer som jag redan har till den nya mobilen. Hur gör jag?

[Redigerat] - Vi har ändrat titeln på ämnet för att det ska spegla innehållet bättre
icon

Bästa svar av Linnea 15 augusti 2018, 08:31

EDIT: Numera kan du snabbt och enkelt addera en mobiltelefon till ditt befintliga abonnemang via det vanliga köpflödet på hallon.se/mobiler.



EDIT 2: Nu finns även en guide på hur du gör här på forumet.



Hejsan @Elin karlsson,



Vad kul att du har hittat hit till forumet, du är varmt välkommen hit! 😄



Som det ser ut för stunden har du inte möjlighet att lägga till avbetalning av en telefon på ditt befintliga abonnemang, utan det du behöver göra är att beställa ett helt nytt abonnemang (i samma personnummer som det ursprungliga) tillsammans med telefonen du vill ha.



När du sedan fått telefonen med det nya abonnemanget kontaktar du vår kundservice omgående så hjälper vi dig att ångra abonnemanget. Du kommer inte behöva betala för det nya abonnemanget eftersom det avslutas inom din ångerrätt.



I samband med att vi ångrar ditt nya abonnemang förs även eventuell rabatt som man får vid köp av telefon över till det abonnemang dit telefonen kommer kopplas till.



Samma sak gäller även överlåtelser i dag, vi har inte möjlighet att skriva över ditt nummer från din pappas namn till ditt namn.



Dock går det ju fint att använda ditt bankkort för betalning, eftersom vem som helst kan stå på det registrerade kortet.



Tänk dock på att eftersom abonnemanget står på din pappa är det han som behöver teckna det nya avtalet och även ångra det.



Hojta till om någonting är oklart!
Visa original

138 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej.
Jag har ett abonnemang som jag skaffade för några månader sedan. Nu vill jag skaffa en tlf. Hur gör jag då? Kan jag fixa en iPhone med kampanje pris på 25g/månaden för 124kr?
Tacksam för svar


Hejsan @Victorpajas! :)

Du hittar svar på din fråga i denna tråd. Ha de bäst!
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,
Jag fick min mobil stulen för 3 veckor sedan och har den via er med abonnemang. Kan jag köpa en mobil av er på befintligt abonnemang eller hur gör jag? Vill behålla abonnemanget och samma nummer.
Tack ,
Vh hanna


Hejsan @Hannaeliten.

Varmt välkommen till forumet! :)

Tråkigt att höra med telefonen..
Jag har i alla fall flyttat in din tråd i denna, då vi har besvarat denna typ av fråga här ovan! :)

Ha en fin dag!
Användarnivå 4
Emblem +2
Så nu har jag beställt en ny mobil och beställt nytt abonnemang, hur gör jag sedan då det inte gick att koppla mitt nr hos er till det nya abonnemanget? Jag har alltså 2 nr nu men vill bara ha mitt gamla, som just nu ligger spärrat.
Hur avbeställer jag det gamla abonnemanget? Hur går ev. restskuld över till det nya?
Vh
Hanna

När du har mottagit telefonen så behöver du kontakta kundservice per mejl/chatt så hjälper dem dig att ångra abonnemanget och koppla om telefonen till det befintliga.
Användarnivå 4
Emblem +2
har ett abonnemang med hallon sen tidigare, men skulle jag vilja köpa till en telefon via hallon, men kan inte flytta mitt nuvarande nummer (med hallon) till den nya med telefonen

What to do?!

Hej. :)

Jag har flyttat in din tråd i denna, då vi har besvarat den här typen av fråga tidigare.
Tack 😉
Trevlig Kväll....
Hej! Jag vill som kund byta abonnemang, behålla mitt hallonnr OCH kunna ta del av aktuella erbjudanden ni har på abonnemang ; HUR gör jag? I fliken där jag som inloggad med ett klick kan byta abonnemang, finns dock inte de aktuella erbjudanden med, men det står samtidigt inte att erbjudandena inte skulle gälla oss befintliga kunder. Ska jag "flytta" mitt hallon-nr till ett nytt abonnemang, och hur vet jag då att det gamla abonnemanget inte är kvar så jag får betala dubbelt? För när man säger upp abonnemang så står det att man inte får behålla sitt nr...så det vill jag inte säga upp.

Jag vill nedgradera till mindre surf men eftersom nästkommande månad kommer dras imorgon, 1 dec, så undrar jag om ni kan justera i efterhand så jag kan få ta del av ett av erbjudandena?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Zimme.

Du ser hur du går till väga i denna tråd för att behålla ditt nummer. 🙂
Hej!

Kan man lägga till ett mobil köp på student abonnemang
Hej.
jag har 2 abonnemang utan mobil men skulle vilja ändra och köpa till mobiler hur gör jag då?
Hej

Hur gör jag om jag vill köpa en ny telefon till mitt redan befintliga abonnemang hos er?
Gäller nr 070xxxxxxx

Kan jag även ta del av erbjudandet som ni har om man tecknar abonnemang för 8GB?

Mvh
Emma

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Mobil till min son som är 7 år hur gör jag han skall ha det minsta 49 Kr första 6 månaderna,hur gör jag på mina sidor?
Jag kan inte beställa ny lur via mina sidor. Hjälp
Hej, jag vill ha en iphone 8 men jag vill även återanvända mitt gamla abonemang samt telefonnummer till den. Kan ni ordna detta åt mig?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag vill ha en iphone 8 men jag vill även återanvända mitt gamla abonemang samt telefonnummer till den. Kan ni ordna detta åt mig?

Hej @Jonas Ek!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Hej, Jag har ett abonnemang hos er. kan man komplettera det abonnemanget med en exempelvis Iphone 8?

MVH Anders
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, Jag har ett abonnemang hos er. kan man komplettera det abonnemanget med en exempelvis Iphone 8?

MVH Anders


Hej @slangen!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag slog ihop din fråga till den här tråden då du kan hitta ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Om jag vill köpa en ny telefon, med abonnemang, hur gör jag med det abonnemang jag redan har ??
Användarnivå 4
Emblem +5
Om jag vill köpa en ny telefon, med abonnemang, hur gör jag med det abonnemang jag redan har ??

Hej @Fido!

Varmt välkommen till forumet.

Det låter väldigt kul med en ny lur, du kan se här hur du går tillväga för att beställa en till ditt befintliga abonnemang :)

Allt gott!
Hej,
Har följt guiden att köpa ny mobil och koppla till befintligt abonnemang vilket inte fungerar för mig.
Jag tycker jag har gjort rätt i alla steg men det fungerar inte... hur löser jag detta?
Hej,
Har följt guiden att köpa ny mobil och koppla till befintligt abonnemang vilket inte fungerar för mig.
Jag tycker jag har gjort rätt i alla steg men det fungerar inte... hur löser jag detta?

Hejsan @Pippi65!

Varmt välkommen till forumet! ☺️ I detta fall skulle jag nog slängt väg ett mejl till kundservice. Det kan vara så att det inte går igenom krediten för att avbetala en mobil nämligen. Brukar främst vara så ifall man redan avbetalar en high-end mobil, men kan även bero på annat.

Du kan klicka här för att kontakta kundservice.
Hej, jag har i dagsläget abonnemang hos er och har haft i ca 1 år nu, jag undrar ifall om jag skulle behöva en ny telefon kan jag ta det på mitt nuvarande abonnemang eller måste jag spärra detta och ta ett nytt ? Mvh
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, jag har i dagsläget abonnemang hos er och har haft i ca 1 år nu, jag undrar ifall om jag skulle behöva en ny telefon kan jag ta det på mitt nuvarande abonnemang eller måste jag spärra detta och ta ett nytt ? Mvh

Hej @Pikkuu!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.
Jag flyttade din fråga hit, då du kan hitta svaret här ovanför.

Jag hoppas du blir nöjd med din nya telefon och med oss som din operatör även fortsättningsvis 🙂
Vill beställa ny telefon härifrån men har redan ett abonnemang hos er. Kan jag beställa telefon med det jag redan har eller måste man ha ett nytt?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Sandrah!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit, då du ser svaret här ovanför 😊

Ha en fin dag!
Hej! Jag har snart haft en iPhone 7s hos er på abonnemang i två år. Jag skulle vilja byta och ha en ny iPhone antingen 8 eller XR, hur går jag tillväga? Min nuvarande har börjat krångla på senaste och därför vill jag byta till en ny.

Tacksam för snabbt svar!
Med vänlig hälsning, Emilia

Svara