Privat
Företag
Besvarat

Kolla surfmängd med SMS

• Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej! Hos en del mobiloperatörer kan man kolla kvarvarande surfmängd genom att skicka ett SMS till ett särskilt nummer. Operatören besvarar då SMS:et med en uppgift om vilken mängd som återstår. Går det hos er/Hallon?

icon

Bästa svar av Anonymous 21 September 2022, 16:19

Visa original

8 svar

Användarnivå 1
Emblem +2

Redigerad av moderator: Kommentaren har tagits bort.

Hej! 

Vore det inte bra att kunna kolla surfen via sms undrar man då?🤔

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej! 

Nej, man sköter allt på "Mina sidor". Det fungerar bra, så sms är helt onödigt.

Hej du! Det är mycket som är “onödigt” på internet!😎

Användarnivå 4
Emblem +3

Hej! 

Nej, sms är inte onödigt utan en ytterligare möjlighet, och det kan aldrig vara fel.

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej du! Det är mycket som är “onödigt” på internet!😎

Hej! 

Nej, sms är inte onödigt utan en ytterligare möjlighet, och det kan aldrig vara fel.

Ändrar mig. Det hade faktiskt varit bra. Perfekt när t.ex. ungarna vill kolla sin egen förbrukning och man slipper logga in på “Mina sidor”.

Heja "tingtong, " det gläder mig och hedersamt att kunna ändra sig!

ha de gott!

Halloj i tråden! 👋

Jag flikar in här för att jag vet att det faktiskt finns en sådan funktion redan, dock inte så välkänd eftersom det är en “utgående” teknik som kommer försvinna - men fram tills dess ska det fungera.

Om man ringer *401# kommer det ett SMS inom någon minut med information om bl.a. hur mycket surf man har kvar. Funktionen är främst för kontantkort, men fungerar även för abonnemang.

Nu till dom tråkiga nyheterna om att det här är en funktion som är på väg ut… dock har jag påmint berörda personer internt om funktionens behov och efterfrågan så förhoppningsvis tar den ny form i framtiden. 🤞 Det beräknas att detta försvinner till årsskiftet, och jag vet tyvärr inte om det kommer finnas något som byter ut detta tills dess.

MVH,
Martin
Community Manager

Kommentera