Konstigt att ni bara säljer Samsung och Apple-lurar?

Användarnivå 1
Emblem
Kan tycka att det är väldigt konstigt, då jag personligen ogillar både Samsung och iPhone så har jag helt enkelt inte något som helst val om jag skulle vilja handla en lur hos er. Förstår inte varför Huawei, Sony och t o m Nokia inte finns hos er.

Visst jag skrev ett mail till er och fick förklaringen att man valt att ta de populäraste mobilerna som kan säljas. Men borde detta inte kunna inbegripa även Sonys compact modeller, som är de enda i sitt slag? Som det är nu måste en kund som vill ha en mindre skärm och en mer hanterlig storlek i sin lur välje apple iPhone SE som då är den minsta luren ni säljer. Den personen kanske vill ha en androidlur med mindre skärm. Då båda Samsung har stora skärmar så tvingas man som android fan till apples iOS och iPHONE SE. SÅ varför har man inte tänkt på att han något liknande på android sidan. Och mig veterligen så är Sonys compactlurar omtyckta och säljer bra, p g a att de är ensamma om den formen.

Man kanske vill ha en ren upplevelse utav android, och då är det Sony och Nokia som gäller, med emfasis på Nokia. Huawei eller One PLus för de som är prismedvetna som vill ha en bra lur för ett något lägre pris (även om dessa inte är så jättebilliga numera) Men då har vi Xiaomi exempelvis.

Jag kan förstå att ni inte kan sälja hur många lurar som helst. Men ni kunde åtminstonde tänka på olika kundtyper.

1. De som vill ha en liten lur eller mer kompakt lur med premiumspecs: Sony Xperia XZ2 compact och iPhone SE
  2. De som vill ha en liten lur och mer kompakt billigare: Någon av Samsungs Galaxy A modeller
  3. De som bara följer vad som är modernt just nu. Samsung, iPhone
  4. De som vill ha en ren android upplevelse: Nokia, Pixel, Motorola och även Sony kan funka här
  5. De som vill ha en 4K-skärm: Sony Xperia XZ2 Premium
Det finns säkert fler kundtyper. Och ja, ni har valt 1 och 3. Förutom att ni inte har valmöjligheterna för nummer 1 mellan android och iOS. Jag tror att det inte hade varit fel att försöker fixa till det.
NI skulle enligt mitt förslag i stort sett ha dessa lurar:
De som ni nu har
Sony Xperia XZ2 compact (Jämförbar med iPHONE SE) Snabba uppdateringar som iPHONE SE
Sony Xperia XZ2 Premium (Ensam i sitt slag) Snabba uppdateringar
Nokia 7+ (Ren android känsla) Snabba uppdateringar
Nokia 8 Sirocco (Ren Android känsla) Snabba uppdateringar
Xiaomi Mi 2 (Android med iOS känsla, billig med premiumkänsla)

Min tanke är att har man iPHONE SE i sitt sortiment borde man har motsvarande i android, vilket är en Sony Xperia XZ2 compact och Sonys lur är den med närmst Android One känsla.
Har man Samsungs S9/S9+ och Iphone X bör man ha NOKIA 8 Sirocco som har en ren Android upplevelse. Pixel kan också funka.
Sedan har ni inga billigare lurar med premiumkänsla, och det borde ni ha. För som sagt ni har bara lurar som människor med pengar kan köpa.

Bara en tanke. Försök inkludera fler kunder att köpa mobiler hos er.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Dragontrumpetare!

Vad roligt att du har hittat till vårt forum. Du är varmt välkommen hit! 🌸

Tack för din feedback gällande vårt utbud av mobiltelefoner & jag tar denna vidare med ansvarig.

Anledningen till att vi idag har ett begränsat utbud av telefonmodeller är för att vi har valt att positionera oss som det billigaste "SIM-only" alternativet, och därför har vi inte lagt allt för stort fokus på telefoner och hårdvaror.

Vi förstår att det kan upplevas som tråkigt att man inte har möjlighet att beställa den telefon som man helst vill ha, och jag kommer som sagt föra vidare den informationen till beslutsfattande.

Ha en kanonfin dag & vi ses på forumet! 😄
Snälla kan ni inte skaffa OnePlus 6 eller 6T!? Ni har bara Samsung och iPhone, det tycker jag är synd!
Användarnivå 4
Emblem +5
Snälla kan ni inte skaffa OnePlus 6 eller 6T!? Ni har bara Samsung och iPhone, det tycker jag är synd!

Hej @Oli!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då din fråga har blivit besvarad här sedan tidigare.

Jag för självklart vidare din feedback!

Allt gott!

Svara

Static Template