Fråga

Kontakt med Kundservice via Bankid

• 26 oktober 2020
  • 1 svar
  • 99 visningar

Hej, jag är ny kund och märkt hur otroligt jobbigt det är att varje gång behöva skriva alla kontrolluppgifter till er för att få hjälp. Dessutom så känns inte chatten så säker beroende vilken dator man har. Så min fråga är denna:

När kommer ni kunna erbjuda chatt med kundservice via mina sidor genom bank-id inloggning, både på hemsidan OCH i er mobilapp? På så sätt så har jag som kund verifierat mig och slipper alla kontrollfrågor, som är väldigt många varje gång jag ska kontakta er.

Nu måste jag som kund dels leta mig fram till att få hjälp och kontakt med kundtjänst och samma gäller via appen, att den dirigeras till er www-adress och därigenom ha en chattdialog via webbläsaren i mobilen. Det har tyvärr varit väldigt mycket fel i början nu vilket gör att det blir en ren frustration att repetera alla dessa kontrolluppgifter för att få hjälp.

1 svar

Hejsan @arashsi!

Givetvis ska det inte kännas jobbigt med säkerhetsfrågorna, syftet med dom är enbart att säkerställa att det är rätt person kundservice har kontakt med.

Vi ser löpande över enklare och bättre verktyg att kunna säkerställa att det är rätt person kundservice har kontakt med och vi hoppas att vi kommer kunna erbjuda fler alternativ för legitimering inom en snar framtid.

Vill också passa på att tacka för din feedback kring detta! :slight_smile:

Svara