Lurad med slutfaktura

Hej! Blev kontaktad av Adrian Magnusson i mitten av juni om ett kanonerbjudande hos er. Jag var tveksam till en början men tackade ja. Nämnde om att jag var bunden hos Telenor men Adrian hävdade tvärtom & sa nä men det där ordnar jag med Telenor du behöver inte göra någonting. Okej tänkte ja vad bra & vilken service. Tecknade även bredbandsavtal med er på Hallon men det visade sig krångligare än jag tänkte på. För var ju tvungen skicka router tillbaka till Telenor & därmed köpa någon sticka att sätta i Tv/dator vilket Adrian inte alls sa något om. Så valde istället fortsätta ha Telenor som bredband leverantör. Ringde då upp Adrian & sa att jag ville säga upp bredbandet hos er ja sa han bara. Utan att säga till mig lr guida mig till hur man säger upp det hos er. Till slut hittade jag det själv i appen hur man gör. Men då hade ångerrätten gått ut. Kvar står skulden kvar på 190 kr. ☹ Nu tillbaka till flytten av våra telefoner, idag drog alltså Telenor hela 2090 kronor från mitt konto som slutfaktura. Adrian ordnade med flytten från Telenor till Hallon inte jag ...Det var inte det som var dealen att det skulle bli mer kostsamt för mig. Vilket det nu blivit iom flytt. Ni får försöka få fram ljudupptagning från samtalet som gjordes då mellan Adrian & mig i juni. Anser att ni e skyldiga mig 2090 kr lr en rejäl kompensation. 

Mvh Anna J

Martin för 1 månad sedan

Hejsan @Anjo74!

Beklagar verkligen att du fått den här upplevelsen i samband med att du blev kund hos hallon.

För att klara upp angående att du blivit uppringd kan jag bekräfta att vi har genom vår partner säljare som ringer ut till potentiella kunder; men vi tar givetvis fullt ansvar för eventuella fel om det uppstår några. Såvitt jag vet finns det inget samarbete mellan vår partner och konkurrenter som möjliggör insyn och påverkan på avtal hos dom. Det är tydligt att det skett ett missförstånd antingen hos vår partner eller i samtal med er som behöver redas ut.

Jag rekommenderar dig att kontakta kundservice angående det här om du inte redan gjort det på mejlen. Kundservice kan då starta en undersökning av vad som har hänt så att vi kan hjälpa dig med detta.

Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +3

Vad jag vet så kontaktar Hallon inte någon för att ragga kunder. Dessutom så går det inte att ha kontakt via telefon. Det är mail eller chat som gäller isåfall.

Vad e det du säger....skulle jag hitta på denna historia menar du?! Mig kontaktade dom ....Jag har visst pratat med personer på Hallon via telefon....

Användarnivå 5

Vad e det du säger....skulle jag hitta på denna historia menar du?! Mig kontaktade dom ....Jag har visst pratat med personer på Hallon via telefon....

Berätta gärna hur du gjorde när du ringde till Adrian på hallon. Jag tror det är många som vill veta hur man gör då. Mycket intressant.

Användarnivå 4
Emblem +3

Ja, jag tror inte att Hallon har kontaktat dig angående att byta till deras abonnemang. Hoppas att t.ex. Martin som är "Community Manager" kan reda ut detta?

Hejsan @Anjo74!

Beklagar verkligen att du fått den här upplevelsen i samband med att du blev kund hos hallon.

För att klara upp angående att du blivit uppringd kan jag bekräfta att vi har genom vår partner säljare som ringer ut till potentiella kunder; men vi tar givetvis fullt ansvar för eventuella fel om det uppstår några. Såvitt jag vet finns det inget samarbete mellan vår partner och konkurrenter som möjliggör insyn och påverkan på avtal hos dom. Det är tydligt att det skett ett missförstånd antingen hos vår partner eller i samtal med er som behöver redas ut.

Jag rekommenderar dig att kontakta kundservice angående det här om du inte redan gjort det på mejlen. Kundservice kan då starta en undersökning av vad som har hänt så att vi kan hjälpa dig med detta.

Svara

Static Template