Besvarat

Mitt saldo på mina sidor stämmer inte

• 15 september 2018
  • 6 kommentarer
  • 1392 visningar

Det har funnits tidpunkter, när mitt saldo har visat en kvarvarande mängd data på flera GB, men det har inte gått att använda mobildata.

Nu har datasaldot stått på 0 sedan igår, men det går utmärkt att använda mobildata.

Varför stämmer inte saldot?
icon

Bästa svar av Linnea 16 oktober 2018, 11:09

Hej @JoHi11!

Jag ber om ursäkt för sen återkoppling, men nu har vi fått svar från vår tekniska avdelning gällande detta.

Vi kan inte se exakt vad det beror på eller hur det kommer sig, men vi kan lugna dig med följande:

• Det kommer inte gå åt andra hållet, dvs kommer du inte bli spärrad innan din faktiska surf är slut
  • Du kommer inte bli debiterad om du har möjligheten att fortsätta surfa

Vi kommer dock fortsätta undersöka saken för att se om vi har möjlighet att åtgärda problemet i fråga.

Tack för att du tog dig tiden att kontakta oss och uppmärksamma detta!
Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @JoHi11!

Välkommen till forumet, tack för din fråga!

Det ser ut som att din surf tog slut den 14onde och du har inte heller använt någon data på ditt abonnemang sedan dess. Kan du möjligtvis ha någon annan uppkoppling som gör att surfen fungerar?

Jag har jämfört uppdateringen av Mina sidor med våra interna uppdateringar och de ser ut att stämma överens.

Ha en fin dag!
Hej och tack för ditt svar.

När jag testar exakt samma sak som jag har gjort de senaste dagarna kan jag fortfarande använda mobildata:
Jag stänger av Wi-Fi på min Samsung S8 och har endast mobildata igång. När jag ser på en film eller tittar på Youtube ser jag att jag är ansluten till 4G och telefonen visar att den laddar ned data via 4G.

När jag tittar på min mobildataanvändning i telefonen visar den att jag nu är uppe i 13 GB för september.

Dataanvändning över Wi-Fi visas separat.

Nu kan man kanske tycka att jag skulle le i mjugg och vara tyst, eftersom det verkar som jag har obegränsat med mobildata. Men - som jag skrev i mitt första inlägg - vill jag kunna lita på min datamängd. Det kan inte vara så, att vissa månader kan jag surfa hur mycket som helst via mobilnätet och andra månader kan jag inte surfa alls via mobilnätet, trots att jag har en viss datamängd kvar.

Frågorna kvarstår: Hur kommer det sig att jag fortfarande kan surfa via mobilnätet?
Hur kommer det sig att jag - andra månader - inte har kunnat surfa, trots att jag enligt mina sidor har haft flera GB datamängd kvar?
Kan jag lita på datamängden, de gånger jag är i behov av den?

Vänliga hälsningar.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen!

Jag har pratat med vår tekniska avdelning och vi kan faktiskt inte se något användande alls på något av dina abonnemang. Har du möjlighet att använda internet aktivt i ungefär 30 minuter och sedan meddela mig tidpunkten för detta?
Hej exempelvis söndagen den 23/9, 11:45 och framåt. Eller nu 28/9, 18:15-18:45.

Mobildataräknaren är nu uppe i 27 GB.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej exempelvis söndagen den 23/9, 11:45 och framåt. Eller nu 28/9, 18:15-18:45.

Mobildataräknaren är nu uppe i 27 GB.

Tack! Jag kikar på detta med en gång och återkommer. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @JoHi11!

Jag ber om ursäkt för sen återkoppling, men nu har vi fått svar från vår tekniska avdelning gällande detta.

Vi kan inte se exakt vad det beror på eller hur det kommer sig, men vi kan lugna dig med följande:

• Det kommer inte gå åt andra hållet, dvs kommer du inte bli spärrad innan din faktiska surf är slut
  • Du kommer inte bli debiterad om du har möjligheten att fortsätta surfa
Vi kommer dock fortsätta undersöka saken för att se om vi har möjlighet att åtgärda problemet i fråga.

Tack för att du tog dig tiden att kontakta oss och uppmärksamma detta!

Svara

Static Template