Besvarat

Mobilabonnemang med 100 GB? Har inte beställt det!

Användarnivå 2
Emblem +7
Jag har beställt ett MOBILABONNEMANG STUDENT/55+ 6GB och ett bredbandsabonnemang för 249 Kr. Kan ni inte hålla ordning på faktureringen heller och vilka abonnemang som tecknas?

Nästa månad kan ni räkna bort mig helt!

icon

Bästa svar av Linnea 6 september 2018, 08:32

Hej igen @Hamilton!

Det jag har skrivit i ovan svar är det som har hänt med ditt abonnemang. När det tecknades första augusti var det med 100 GB - och byttes sedan senare i augusti till 6 GB.

Det verkar som att du kontaktade oss i augusti en vecka efter du tecknade abonnemanget för att byta till ett större abonnemang. Detta via mejl.

Du har alltså haft ett abonnemang på 100 GB, men sedan valt att kontakta oss för att byta till ett mindre då du ansett att du inte har behovet för detta.

Det du skickar en skärmdump på är ditt bredbandsabonnemang, det ska väl vara kvar på 100 GB?

Gällande återaktiveringen har jag gjort ett undantag och hjälpt dig med detta, och jag har även ordnat så att du inte har dubbla mobilabonnemang så det blev lite tokigt vid tecknandet av din väns abonnemang.

Är du med på hur jag menar med betalningen? Jag ber om ursäkt om det är lite rörigt.

(Jag har tagit bort dina bilder du lagt upp här, då de innehåller kunduppgifter)
Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Hamilton!

Vad tråkigt att höra om det är så att någonting blivit fel. Jag hjälper dig gärna att ordna detta, men då behöver jag veta vad du menar har blivit felaktigt?

Jag ser att du tecknat ett abonnemang på 100 GB, som du sedan bytt till ett 6 GB. Det är alltså för två olika perioder du debiterats för de olika abonnemangen.

Stämmer inte detta?
Användarnivå 2
Emblem +7
Nej! Det är inte alls så det gick till. Först tecknade jag ett litet mobilabonnemang för 49kr. Fick hem kortet och allt väl. Jag har ALDRIG tecknat ett mobilabonnemang på 100GB. Det var för att slippa betala 199 kr/mån till tre som jag valde Hallon. Jag ringer med min mobil och surfar med min platta.

Sedan tecknade jag ett bredbandsabonnemang på 100GB. Och som du minns var jag tvungen att avbryta det i samband med sjukdom och inte var i behov av det pga av en inställd långsegling. Dock blev det så att jag trots allt var såpass mycket i båten att jag behövde bredbandet. Och efter överenskommelse med mailsupporten fann vi att det var lättare att förlänga med samma nummer för att slippa krångel med det. Det var dock inte så man brukade göra, men de gjorde ett undantag.. Efter överenskommelse med supporten var det var det också enklare.

Nästa problem uppstod i samband med att jag registrerade ett litet mobilabonnemang åt en annan person, men där hennes paket registrerades på mig. Efter många rader till forumet och supporten avbröts det abonnemanget. Det registrerades i hennes namn, med hennes personnummer och hennes adress kom upp. Men bara för att jag samtidigt var inloggad på mina sidor, så registrerades allt på mig. Vad som hänt nu ytterligare är att hon fått ett email och hälsas välkommen trots att allt är avbrutet?

Jag har alltså tecknat mig för ett litet mobilabonnemang samt ett 100 GB BREDBANDSABONNEMANMG! Det borde väl stå rätt klart att man inte har 100 GB på båda!

Ni har alltså Lagt mitt bredbandsabonnemang som mobilabonnemang.

Av bifogade bild framgår det att jag helt plötsligt skulle has uppgraderat mitt lilla abonnemang till 100 GB? Har aldrig hänt!

Emedan detta stämmer:
(Bild borttagen)

Således: Ändra tillbaks mitt mobilabonnemang till det lilla som det alltid har varit och skall vara, vem som nu klantat till det.
Användarnivå 2
Emblem +7
Det var specifikationen jag ställde mig lite undrande till. Hur man från en månad till nästa halkar upp i 198 Kr utan att ha beställt någon ökning? Iofs har det väl ordnat sig nu, vi får se. Men nog ser det konstigt ut...

(Bild borttagen)
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen @Hamilton!

Det jag har skrivit i ovan svar är det som har hänt med ditt abonnemang. När det tecknades första augusti var det med 100 GB - och byttes sedan senare i augusti till 6 GB.

Det verkar som att du kontaktade oss i augusti en vecka efter du tecknade abonnemanget för att byta till ett större abonnemang. Detta via mejl.

Du har alltså haft ett abonnemang på 100 GB, men sedan valt att kontakta oss för att byta till ett mindre då du ansett att du inte har behovet för detta.

Det du skickar en skärmdump på är ditt bredbandsabonnemang, det ska väl vara kvar på 100 GB?

Gällande återaktiveringen har jag gjort ett undantag och hjälpt dig med detta, och jag har även ordnat så att du inte har dubbla mobilabonnemang så det blev lite tokigt vid tecknandet av din väns abonnemang.

Är du med på hur jag menar med betalningen? Jag ber om ursäkt om det är lite rörigt.

(Jag har tagit bort dina bilder du lagt upp här, då de innehåller kunduppgifter)
Användarnivå 2
Emblem +7
Nej, jag gjorde enbart en förfrågan när det gällde mobilabonnemanget på 100 GB och fick svar av någon Cecilia. Jag tyckte då att det var för dyrt. Hennes svar:
"Ett abonnemang med 100GB surf kostar 349 kronor per månad. Just det abonnemanget har vi inte +55 rabatten på men om du återkommer med vilket nummer det gäller så ska jag se vad jag kan göra.". Alltså ingen beställning. Jag sparar alla email, så jag har den dialogen.

Bilderna som var upplagda var avidentifierade vad gällde vilket nummer det gällde. Det var överstruket.

Hursomhelst är allt nu uppklarat enligt vad jag kan se på Mina Sidor och som jag via mail av Jesper nu fått bekräftat. Vad det gäller vad som är draget från mitt konto är lite svårt att koppla till de förändringar som skett, men skulle det ha varit någon hundring fel, så bryr jag mig inte om det. Huvudsaken är att dragningarna i fortsättningen fungerar enligt Mina Sidor.

Min vän har valt att avvakta med sin beställning och då ska vi se till att jag inte är inloggad på Hallon alls. Jag har som tidigare nämnt ställt mig mycket undrande till att själva inloggningen skulle styra till vem som det beställs till när man anger personnummer på personen, får upp adress och anger email m.m. Något ni absolut måste basunera ut eller ändra på.

Som det ser ut nu är jag nöjd med de uppgifter jag sett och fått via email, så vi låter det tuffa på ett tag till.

Svara