Mobilt bredband


Hej! Jag har problem med att kunna koppla upp mig på mitt mobila bredband. Satte in sim-kortet i routern, kopplade upp mig å nu står det att jag ej har internet. Vad kan felet bero på?

3 svar

Har exakt samma fel. Sim-kortet från hallon är aktivt. Rotern är aktiv och helt ny, sänder Wi-FI till telefonen/paddan. Men det är ingen kontakt med internet.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Kakaninc och @Andersson. :)

Ursäkta dröjsmålet.

Även våra mobila bredband kommer med SIM-kort som har förinstallerad PIN-kod.

Detta innebär att du behöver slå in PIN-koden och det finns två sätt att göra detta på om abonnemanget ska användas i modem / router.

1. Logga in på modemet / routerns gränssnitt och ange PIN-koden där, adressen till gränssnittet finner du på modemet / routern eller i manualen.

De flesta routrar har följande adress för gränssnittet: 192.168.1.1

2. Stoppa in SIM-kortet i en telefon / surfplatta först och stäng av PIN-koden, sätt sedan tillbaka SIM-kortet i modemet / routern.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂

Hej. Jag får inte mitt mobila bredband att fungera. Fungerar ca 5 min sedan slår det ifrån. Har en Huaweirouter.

Svara


Static Template