Besvarat

Mobilt bredband funkar inte


  • Nykomling
  • 2 kommentarer
Har nu skaffat Hallon mobilt bredband för ca 1 vecka sedan men nu har jag inget internet alls, det funkar inte. Var ju bara att sätta i simkortet och sedan surfa. På vågorna då eller?!!!!! Har jag missat något?
icon

Bästa svar av urre 27 november 2018, 18:37

Hej! Tack för välkomnandet till forumet ☺️ Jag har äntligen löst problemet. Man skulle ju avaktivera pinkoden på SIM-kortet i mobilen för att sedan sätta det i routern. Hade inte gjort det. Tack så mycket för all hjälp ☺️
Visa original

7 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @urre. :)

Varmt välkommen till forumet!

En anledning till att det inte fungerar kan vara att du inte angett vårt APN. Glöm inte att ange din PIN-kod också!

Följande uppgifter behöver du för att kunna surfa med hallon.se:
  • APN: data.tre.se
  • Användarnamn: lämnas blankt
  • Lösenord: lämnas blankt
  • Uppringningsnummer: *99# (kan ibland behöva anges om man ansluter via en router)
Ha en fin dag! 🙂
Hej!

Vad menas med uppringningsnummer? Har rätt inställningar på de övriga. Har en 4G tp-link router så jag gör inställningarna på min lenovo mobil. Vart ska jag gå i mobilen för att eventuellt kunna skriva in *99#?
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,

Du kan hoppa den om du ställer in på telefonen.

Har du knappat in PIN-koden?

Det finns två sätt att göra detta på om abonnemanget ska användas i modem / router.

1. Logga in på modemet / routerns gränssnitt och ange PIN-koden där, adressen till gränssnittet finner du på modemet / routern eller i manualen.

De flesta routrar har följande adress för gränssnittet: 192.168.1.1

2. Stoppa in SIM-kortet i en telefon / surfplatta först och slå in PIN-koden, sätt sedan tillbaka SIM-kortet i modemet / routern.
Användarnivå 3
...
2. Stoppa in SIM-kortet i en telefon / surfplatta först och slå in PIN-koden, sätt sedan tillbaka SIM-kortet i modemet / routern.


Fast då måste man ju också avaktivera pinkoden innan man sätter det tillbaka i routern.
Hej! Tack för välkomnandet till forumet ☺️ Jag har äntligen löst problemet. Man skulle ju avaktivera pinkoden på SIM-kortet i mobilen för att sedan sätta det i routern. Hade inte gjort det. Tack så mycket för all hjälp ☺️
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej! Tack för välkomnandet till forumet ☺️ Jag har äntligen löst problemet. Man skulle ju avaktivera pinkoden på SIM-kortet i mobilen för att sedan sätta det i routern. Hade inte gjort det. Tack så mycket för all hjälp ☺️
Kanon, skönt att det löste sig. 🙂

Hej!undra hur lång tid tar det innan jag får sim-kort efter det att jag har beställt ett abonnemang på mobil bredband  till surfplatta. Magdalena 

Svara