Besvarat

Mobilt bredband funkar inte

• Nykomling
  • 2 kommentarer
Har nu skaffat Hallon mobilt bredband för ca 1 vecka sedan men nu har jag inget internet alls, det funkar inte. Var ju bara att sätta i simkortet och sedan surfa. På vågorna då eller?!!!!! Har jag missat något?
icon

Bästa svar av urre 27 november 2018, 18:37

Hej! Tack för välkomnandet till forumet ☺️ Jag har äntligen löst problemet. Man skulle ju avaktivera pinkoden på SIM-kortet i mobilen för att sedan sätta det i routern. Hade inte gjort det. Tack så mycket för all hjälp ☺️
Visa original

8 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @urre. :)

Varmt välkommen till forumet!

En anledning till att det inte fungerar kan vara att du inte angett vårt APN. Glöm inte att ange din PIN-kod också!

Följande uppgifter behöver du för att kunna surfa med hallon.se:
  • APN: data.tre.se
  • Användarnamn: lämnas blankt
  • Lösenord: lämnas blankt
  • Uppringningsnummer: *99# (kan ibland behöva anges om man ansluter via en router)
Ha en fin dag! 🙂
Hej!

Vad menas med uppringningsnummer? Har rätt inställningar på de övriga. Har en 4G tp-link router så jag gör inställningarna på min lenovo mobil. Vart ska jag gå i mobilen för att eventuellt kunna skriva in *99#?
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej,

Du kan hoppa den om du ställer in på telefonen.

Har du knappat in PIN-koden?

Det finns två sätt att göra detta på om abonnemanget ska användas i modem / router.

1. Logga in på modemet / routerns gränssnitt och ange PIN-koden där, adressen till gränssnittet finner du på modemet / routern eller i manualen.

De flesta routrar har följande adress för gränssnittet: 192.168.1.1

2. Stoppa in SIM-kortet i en telefon / surfplatta först och slå in PIN-koden, sätt sedan tillbaka SIM-kortet i modemet / routern.
Användarnivå 3
...
2. Stoppa in SIM-kortet i en telefon / surfplatta först och slå in PIN-koden, sätt sedan tillbaka SIM-kortet i modemet / routern.

Fast då måste man ju också avaktivera pinkoden innan man sätter det tillbaka i routern.
Hej! Tack för välkomnandet till forumet ☺️ Jag har äntligen löst problemet. Man skulle ju avaktivera pinkoden på SIM-kortet i mobilen för att sedan sätta det i routern. Hade inte gjort det. Tack så mycket för all hjälp ☺️
Användarnivå 4
Emblem +2
Kanon, skönt att det löste sig. 🙂

Hej!undra hur lång tid tar det innan jag får sim-kort efter det att jag har beställt ett abonnemang på mobil bredband  till surfplatta. Magdalena 

Otroligt dåligt att ni sitter och svarar på massa andra frågor som kommit senare under dagen men fullständigt skiter i min, för jobbigt att fixa kanske? Eller är de mitt problem? Gått 3 dygn nu utan koppling på mitt mobila bredband, ska jag behöva köpa extrasurf till mobilen för 800 kr bara för att ni är för lata att kolla upp vad som är problemet? Ni får ju ändå betalt för detta antar jag. Sedan har man  suttit i timmar i er så kallade chatt där man skickats från plats 4 till 80 3 gånger i rad. Väldigt oseriöst och oproffesionellt,tvekar inte på att byta till någon av era konkurrenter om de ska vara så svårt. Kan ni kolla upp vad problemet är med mitt mobila bredband som inte fungerat på 3 dygn eller ska jag behöva säga upp abonnemanget här och nu så slipper jag köpa extrasurf pga att ni inte kan kolla upp detta?

Svara

Static Template